Få betalt for å la noen bestille turen din.

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av sam11net, 20. juni 2018.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    På hotell me ikkje har status på sjølve, så bruker nokre av oss tjenestene til @milehigh . Eg har brukt det ein gong, der me hadde litt uflaks. Men Milehigh sto på, og eg lærte fint korleis dette kan gjerast betre neste gong! Du finn all informasjon på postene som er delt på forumet her.
    Eg for min del bookar også hotell for andre, men då via expedia og viatrumf!
    Men eg betaler alltid tilbake trumfbonusen til folk, og beheld EB poenga. Samt at eg får expediapoeng. Så eg er faktisk litt i samme gata når eg tenker meg om, og eg trur også mange andre her booker villig for andre for å sikre seg viatrumf etc.
     
    sam11net liker dette
  2. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Har jeg forstått forretningsideen din korrekt når poenget ditt er å bestille reiser/hotell for andre, så du får omsetning på ditt kredittkort som du får bonuspoeng/trumf for?

    Her er noen tanker fra meg om konseptet (flere er nevnt her i tråden før):

    - Jeg er en ivrig bonusjeger og ønsker selv å generere mest mulig omsetning på mitt kredittkort. Av den enkle grunn vil jeg derfor ikke benytte meg av en slik tjeneste

    - Ved bestilling av hotell ønsker jeg selv å ha full kontroll på vilkårene (forhåndsbetaling, depositum, mulighet til å avbestille, frokost inkludert/ikke inkludert, osv). Ved å sette bort bestilling til en 3. part ønsker jeg å forsikre meg at ikke noe går galt. Et tenkt eksempel: Jeg ber deg bestille et rom. Senere ønsker jeg å avbestille og få refundert pengene fra deg. Det viser seg at rommet ikke lot seg avbestille, men jeg ønsket dette. Hvem tar risikoen?

    Slik jeg tolker planene dine så ser du for deg en profesjonelt/semi-profesjonelt opplegg. Det kan her fort bli snakk om store verdier og tør du ta risikoen om noe uforutsett skulle oppstå? Du må i få fall ha veldig tydelige vilkår for tjenesten.

    I likhet med flere andre her inne driver jeg og bestiller reiser/legger ut for nærmeste familie for å få bonuspoeng. Da er jeg trygg på at dette vil ordne seg om noe uforutsett skulle skje. Men å gjøre dette for ukjente…

    Ønsker deg uansett lykke til! Alltid bra med noen nye og friske tanker.
     
    sam11net liker dette
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,105
    Bonuspoeng:
    183
    For å ta @sam11net litt i forsvar, så har han jo sagt flere ganger at folk her inne ikke vil være kundene hans, men derimot folk gjennom Facebook etc. Da er det en grei antakelse å si at han jo kjenner kundene.

    Poenget hans med denne tråden er bare å lufte en ide om hvordan man kan gjennomføre det.
     
    NotValid, Xflipper and sam11net like this.
  4. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, men ikke reise. Tenkte først på reise også, men ble forklart og rådet her, til at det kunne skape flere komplikasjoner.
    Kun hotel.

    trumf poeng er noe jeg har vurdert, men som jeg finne litt ustabilt. Det kan sje at poengene ikke kommer, eller tar månedsvis. Da blir det mer en kilde for frustrasjon, enn kilde for trumf poeng. Men her er det kanskje mine egne forventninger som må justeres i forhold til virkeligheten.
     
    Cforoe liker dette
  5. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    _Lokale_ Facebook grupper :)

    Som siddis er ikke kunde massen min fra Alta. :D
     
    Cforoe liker dette
  6. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Handle for eldre, det blir det poeng av. :)
     
    sam11net liker dette
  7. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring fra Facebook er at selv om man er "venner" eller medlemmer i samme gruppe, betyr ikke det at man nødvendigvis har tillit til hverandre eller vurderer seg som en bekjent av hverandre.

    Den beste testet på om konseptet holder vann er jo å spørre målgruppen direkte om de kunne tenkt seg 5 % rabatt på det de kjøper mot at du betaler. Spør du 5-10 stk vil jeg tro at du har et gått utgangspunkt for å vurdere å gå videre med ideen.
     
    sam11net liker dette
  8. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,105
    Bonuspoeng:
    183
    For Ruth og Magne på 65, som reiser til Granca to ganger i året og ikke kunne brydd seg mindre om hotelstatus, bonuspoeng og Trumf-kroner (tro det eller ei, slike folk finnes), er sikkert dette en strålende løsning.

    De sparer kanskje noen kroner på hotell og slipper å styre med bestilling, også får @sam11net en liten bunke poeng for jobben.
     
    sam11net liker dette
  9. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Veldig sant, jeg er ikke "venner" med alle i mine lokale facebook grupper, men jeg vet addresen om de kaster søppel utenfor hos meg. :mad::mad:

    Planene er absolutt å spørre målgruppen det gjelder. Men som alt annet, ønsker jeg å gjøre grundig arbeid først. :cool:

    Så om noen av dere skulle se en post på deres lokale facebook side om en som tilbyr seg å hjelpe til med hotell så vet dere hvor han har det fra :p:p
     
    Cforoe liker dette
  10. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Bra, da er vi enige! Mitt poeng var at relasjon og risiko tror jeg er viktige faktorer. Relasjon har du kontroll på og risiko er fullt ut løsbart, så bare kjør i vei!
     

Del denne siden