Får man refusjon automatisk etter å ha kansellert?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av nick5000, 23. mars 2020.

  1. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,644
    Likes mottatt:
    7,620
    Bonuspoeng:
    183
    Spurte gullmail om status på en refudering på Onsdag, fikk dette til svar:

    Der kan gå op til 4 uger med refundering i øjeblikket, så man skal blot afvente. Regnskab har meget travlt.
     
  2. Rikke

    Rikke Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg skulle inn igår å kansellere en bonuspoengbillett i mai Harstad-Stavanger-Harstad og fant ingen måte å gjøre det på når jeg hentet opp bestillingen under mine bestillinger. Måtte gå inn en bakvei som ga en mulighet til å kansellere og fikk bekreftelse på mail at de hadde mottatt dette. Tidligere denne uka gikk det bare minutter før poengene var tilbake, men nå er det ikke sånn. Den jeg forsøkte å avbestille har flere legs og ser at den ene er kansellert fra SAS sin side og at de andre står på venteliste. Kan det være derfor? Noen som vet?
     
  3. kaiarne

    kaiarne Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    Last edited: 28. april 2020
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det er ikke tilfeldig. Det er et mønster i at innenlands blir refundert umiddelbart, utenlands ikke.
    Det *kan* skyldes at avgiftene utenlands er forskuttert, men mest sannsynlig ikke.
    Det er nok mer rimelig å anta at vi får innenlands raskt fordi SAS får disse dekket av myndighetene. AS Norge har ikke ansvar for avgifter til CPH, LHR, etc. Dermed er dette midler SAS må dekke på annet vis.
     
  5. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Tar poenget med avgiftene, men med tanke på at det når virker å være rusk i maskineriet med refusjon av poeng også så tyder det på at noe hos SAS har stoppet opp litt. Eventuelt har man skrudd av alt av automatisering og kjører alt manuelt for å ha kontroll.
     
    RoadKing liker dette
  6. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Velger å tro nok at dette er et tilfelle av at SAS internt heller ikke har ståltro på sine IT systemer...
     
    RescueMe liker dette
  7. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Fremdeles ikke fått en bekreftelse en gang for reise avbestilt 5. mars (reise 16.-24. mars). Begynner å bli ganske irritert og frustrert!
     
  8. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    En ting som irriterer meg nå, som jeg ikke har tenkt på før, er at det ikke er mulig å hente opp kansellerte reiser på sas.no

    De hadde nok spart seg noen tusen telefoner om de var mulig å se de der og samtidig se status på refusjon, men de har det nok på plass innen vi får neste pandemi :rolleyes:
     
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her, HKG hos SK og FCO hos LH...Tar tid dette her...
     
  10. qwertypai

    qwertypai Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    28
    Min reise ble kansellert av SAS, men de har tydeligvis booket meg på en kveldsflyvning til Oslo, for så flyet til Svalbard klokken 10 dagen etter.

    Skulle i utgangspunktet opp og jobbe ei uke, men det er jo ingen vits når jeg blir satt i 14.dagers karantene når jeg kommer fram.
    Forsikringsselskapet dekker ikke Svalbard siden det er Norge.
    Har dere noen formening om hva jeg kan gjøre når de har kansellert, men booket meg om? Om jeg kansellerer den nye får jeg vel bare skatter og avgifter igjen da dette er en go-billett..
     
  11. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,644
    Likes mottatt:
    7,620
    Bonuspoeng:
    183
    Har flyet ditt blitt flyttet så mye har du krav på pengene tilbake, ta kontakt med kundeservice
     
  12. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,644
    Likes mottatt:
    7,620
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk denne på mail nå - reisen ble avbestillt 16. Mars

    Screenshot from 2020-04-01 12-59-04.png
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk en sånn i dag jeg også, avbestilte 18. mars. Vi er i alle fall ikke glemt :)
     
  14. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Min avbestilling var 12. Mars og jeg fikk en sånn.
    Fint at vi ikke er glemt ja
     
  15. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    HVA? Vi ER FAKTISK GLEMT!! Og det i beste velgående MED VILJE og UTEN omtanke fra SAS. Dette er i beste fall kun grov utnyttelse av kunders kreditt. Det er ikke noe problem å omgående kjøre en rask batch som returnerer innbetalt beløp på "fullt refunderbare" billetter.

    Har avbestillinger 4. mars, 17. mars og 18. mars hvor SAS ikke har gjort opp for seg. HVORFOR skal trofaste kunder hos SAS opptre som kreditor til SAS og låne de penger uten renter eller gebyrer? Jeg mister bare mer og mer lyst på diamantkort og fordeler, med et selskap som ikke er rettskaffen...

    Jeg har således gjort krav til SEB om å få tilbakebetalt beløpene hos de, da dette er utenfor rimelig ventetid og grenser til økonomisk kriminalitet. Venter dog på svar...

    Lite hjelper en munter gladmelding fra SAS om at vi ikke er glemt. Selvsagt er vi ikke det. De er jo strålende takknemlig for at vi låner de penger.

    Takk skal dokker f@€n mæ ha! o_O
     
    Schlandy liker dette
  16. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,644
    Likes mottatt:
    7,620
    Bonuspoeng:
    183
    De er i det minst raske til å trekke penger når du bestiller, det skal de ha!
     
    chrt and holmen like this.
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    Enn så lenge har ikke SAS brukt lenger tid enn vanlig for meg. Jeg er enig i at det burde gå relativt automatisk med en gang, men det gjør det tydeligvis ikke.

    Det er mye som fungerer litt annerledes nå for tiden, så dette gidder jeg ikke hisse meg opp over.
     
    Last edited: 01. april 2020
    Ombo, kaiarne and Lars J like this.
  18. rookieflyer123

    rookieflyer123 Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk mail om at flyvningene mine er kansellert og at de heller ikke klare å booke meg om. Har jeg krav på å få noe tilbake, eller er alt borte?

    Billettype SAS Go og bestillte med SAS american express classic (uten reiseforsikring)
     
  19. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,644
    Likes mottatt:
    7,620
    Bonuspoeng:
    183

    Du har da krav på og få refundert hele billettkostnaden
     
  20. rookieflyer123

    rookieflyer123 Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen takk. Har lite peiling og trodde at dette kanskje kom under force majeure, men ringte SAS nå og ga dem bookingnummeret og de sa de skulle gi meg full refund innen 1,5 måneder :)
     

Del denne siden