Noen som har erfaring med hva som skjer når man avbestiller en billett som er betalt med points + penger. Penger blir refundert og poengene satt tilbake på EB konto? Kommer poengene umiddelbart eller må jeg vente på manuell håndtering der også? Sitter på en booking til Miami i September. De gamle som skulle bli med på cruise vil utsette turen. Booke om med SAS til vinterferien blir så dyrt (250 EUR per snute for en SAS Plus billett i tillegg til mellomlegget) at det er mere lønnsomt å avbestille og booke nye billetter med Lufthansa. De gamle skal reise fra Hamburg med Lufthansa på billigste økonomi billett og får booket om gratis..... Heia SAS
Jeg hadde egentlig en tur til Bali i slutten av juni. CPH-SIN og SIN-DPS er nå kansellert. Men OSL-CPH er ikke kansellert. Må jeg ringe inn for å få kansellert hele turen da? Jeg vil vel uansett få CTer som er utgått?
Står ett par sidor tillbaka. Men här du facit också https://www.flysas.com/en/traffic-information/faq-corona-eurobonus/
Jeg ville ringt Tallinn for å sikre at CT-en får ny utløpsdato ved avbestilling. Om det er aktuelt å reise på et senere tidspunkt kan du også forsøke å booke om. SAS har foreløpig blokkert for nybestilling av *A-reiser, men det er åpent for å endre på eksisterende bookinger.
Jeg gamblet på booke en reise med poeng til Kroatia for 2-3 mnd siden med utreise sent Juli. I går ble reisen kansellert. Jeg finner den ikke lenger inne på sas.no, kun om jeg søker opp ref nummeret og etternavn. Ingen poeng har kommet tilbake til konto, noe jeg har erfaring kommer i samme øyeblikk om man selv kansellerer. Må jeg ringe inn?
Jeg hadde avreise med sk4839 på mandag den 13. juli, med flytypen 737-800 (WL) ble til 737-700 og selges ikke lenger på nettet. Denne flighten ble ikke noe av, så sent som 20 dager før avreisen har de flyttet meg til annen avgang. Jeg mister jo en dag i Split da nye flighten lander på kveld istedenfor på dag. Da ringte jeg inn og ba dem booke om til flyet dagen før og det gikk uproblematisk av kundeservice. Jeg har erfaring med at flytypen 737-700 ble oppført bare for å si at flyet går selv om det er kansellert i forveien. Pga noen sa om flighten til Paris, Ålborg og etc... med 737-700, disse ble aldri noe av. Samt også sjekket på expertflyer side og fare tilgjengelig på alle var 0, så no-go. Jeg ringte inn norske kundeservice og de var sta om at ghostflight på retur skal gå uansett. Så jeg sitter på gjerdet og venter på at returreisen blir annet enn det står i bookingen. Ja, jeg har ordnet med overnattingen uten problem. Husk å fylle skjemaet før du skal reise til Kroatia: https://entercroatia.mup.hr/ Blir enda raskere gjennomgang i grensekontroll der nede. Selv om det er en stund til avreisen din, så ønsker jeg deg en god tur til Adriaterhavet
Det blir ingen tur, reisen er kansellert. Samt forsvunnet helt fra profilen min, kun søkbar med bookingnummer og etternavn. Det jeg lurer på er hvorfor poengene ikke er refundert?
Hm? Så kortselskapet kan bes om refusjon når flyselskapet har denne uteståendes? Det som irriterer vettet av meg er at hadde det vært omvendt så hadde seff SAS og de andre slått til med inkasso etc. Men når dem skal prøve å trenere å tappe EK så lenge som mulig og la folk sitte på 30k med billettutgiftene i månedesvis, det er absolutt innenfor... Akkurat samme taktikk som ved refusjon ved forsinkelser i htt EU reglene. Da måtte jeg til slutt saksøke dem. Skal det ende på samme måten nå?
Ja. Dette gjelder alle krav der selger ikke følger opp sine forpliktelser, uavhengig av varetype/tjenestetype. Det kan også søkes om refusjon Dersom selger er konkurs eller lignende. Dette vurderes individuelt og du må såklart ha et gyldig krav for å få det gjennom.