Tror du har misforstått hva jeg skriver her. OSL-FRA-ICN (stopp) ICN-HKG-BKK-LHR-OSL Transittsonen er BKK og stoppet jeg antyder er 23 timer der og HKG
Det er jo selvfølgelig andre muligheter enn via HKG, men tanken bak er at man da får både 747 og 380 Thai F
Jeg er en stor fan av 747, vakre fly! Og fløy Asiana F til ICN med halvfull kabin, og det opplevdes utrolig romslig. Meget god service. Samtidig så er setet og inflightunderholdningen gammelt. Men egentlig et lite must siden Asiana nå kutter 747-rutene og dermed F. Når det gjelder Seoul så synes jeg kanskje den ble en blek kopi av Tokyo, og lite identitet/signatur. Personlig så er det en typisk stopoverby. Men klart, beveger man seg utenfor er det vel mye interessant å se?
Har noen erfaring fra thai 747 first? Ut fra youtube videoer virker det som at F på 747 er noe mer avskjermet enn på 380.
Vi reiste Thai F i 747 fra FRA i 2011, masse plass, men selvsagt utdatert i dag. Flott soft produkt dog. På returen fra BKK hadde vi en 777 som Thai hadde leaset fra EVA, hardwaren var helt utrolig, 2 seteren i midten hadde en slags egen kabin. Fullstendig privacy. Men soft produktet på den turen var veldig dårlig. Opplevde det som at personalet var førstereis. Kan hende var de også det på den maskinen og ble usikker og rotete av den grunn. Men hardwaren... Herregud for en opplevelse, ønsket turen aldri tok slutt.
Endel Equipment-swap hos TG, så de bytter ofte rundt på ny og gammel F på de 747-maskinene. Sjekk setekartet et par dager før. 9 seter=retrofit, 10=gammel.
Seoul har jeg ennå ikke besøkt, men min kollega sier det samme. Hva skal man gjøre der.. Skal uansett ikke se bort i fra at jeg kommer til å ta turen innom etterhvert Har du noen detaljer rundt når Asiana kutter 747 F? Har lest at det skal bort, men ikke når..
Er et forum på FT som er dedikert til dette, men Asiana har ikke sluppet endelig dato. Mener pressemeldingen kom i fjor høst, så i allefall i løpet av 2016 vil jeg tro. Var heldig og fikk fly Asiana A380 ICN-NRT når de skulle trene crew til LH, veldig behagelig med suite og lukkbare dører. Dessverre ser det ut til at de kutter first FRA-ICN og setter inn andre fly uten F-kabin. Da er USA-rutene eneste med Asiana F, men ser at A380 av og til går i sløyfe ICN-HKG uten å kunne booke F. Siden det er separat kabin er jeg usikker på om de tillater C-seating der.
Og derfor ønsker man å fly EU-USA-ASIA Men skal ikke se bort i fra at mange booker FRA-ICN OZ F bare for å ha noe i "bakhånd" når LH slipper F, og at de taper en del på det også..
Da var den i boks Osl-lhr plus Lhr-bkk first a380 Bkk-hkt business b777 Hkt-bkk business 747 Bkk-fra first a380 Fra-osl lh business Nå hadde det bare vært fint å fått reservert seter på bkk-hkt-bkk.
Bruker man det sammen antallet poeng om man flyr biz en vei og F på returen, som om man flyr F begge veien? Spør siden chart kun viser poeng bruk ved tur-retur i samme klasse.
Klar over det, men det er bare en 1,5 timers tur på returen HKT-BKK skal jeg iallefall sitte i overetasjen på 747 og stryke det av min bucketlist Har 12 timer i Bangkok på returen så det blir en liten tur innom byen. Så da får jeg prøvd F-innsjekk på BKK også
Som sagt, det er bare 1,5 timers tur, så egentlig har det ikke noe å si om jeg sitter på C eller F. Ikke helt umulig at jeg er i bakrus fra kvelden før uansett Om noen skal til Phuket i november får dere si ifra