Flyselskapene vil gjøre håndbagasjen din 40 prosent mindre

Tråd i 'Nyheter' startet av vegardg, 10. juni 2015.

  1. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    903
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Er plass et problem kan de forby taxfree poser. Innen det et gjort er all klagingen fra flyselskapene bare svada.
     
    BangkokBob, tommy777 and vegardg like this.
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Eventuelt legger vi dem bare fint inn i en ledig hylle. Ingen har på mine 1000-ish flighter ødelagt noe hos meg. Ei heller tror jeg at jeg har ødelagt noe hos andre. Bortsett fra humøret så klart. Når de ser meg seile smilende ut mot destinasjonen mens de selv står og knuffer rundt bagasjebåndet.

    Enig. Superrelevant. Å charge 100,- for å få folk til å betale for bagasjen sin øker kanskje inntjening på billetten med 100% i economy. Ren matte.

    Hadde jeg fått fatt i han gjøken der skulle jeg gitt'n juling.
     
    tommy777 liker dette
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ikke problemet? I biz / First har du lov å ha med to pieces inn
     
  4. AcroN

    AcroN Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Kjøpte meg ny kabinkoffert for ikke så alt for lenge siden, og valgte da å kjøpte en såkalt strict cabin version (55x40x20) med tanke på å kunne bruke den på flest mulig steder. Kjenner jeg ble litt irritert med tanken på at dette kanskje fører til at jeg må kjøpe enda en...

    Tror mer på at de faktisk håndhever dagens regler litt bedre. Slik at folk ikke får lov til å drasse med seg alt mulig rart av ting inn på flyet. Sett folk prøve å banke igjen hatthylla etter å ha stappet inn mye rart som helt klart ikke er innenfor reglene.
     
  5. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    AcroN and larsellara like this.
  6. Bjartne

    Bjartne Verdensvant bondegutt

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg har bodd i Mongolia i 2 år og tatt både domestic flights fra Ulaanbaatar en rekke ganger. Mongolere møter opp med 7-12 kolli, hvorav de sjekker inn én av dem og tar med seg resten av koffertene/posene ombord på flyet. Det er ikke måte på hva de har med seg. En gang var det en som hadde med seg en gigantisk bilmotor blant håndbagasjen sin som han prøvde å stappe inn i hylla, men der var det jo allerede stappfullt av ferske bløtkaker, pizza og kylling og en mengde med elektronikk som playstations, datamaskiner osv. (med andre ord alt som er vanskelig å få tak i utenfor hovedstaden)

    Turkish som flyr til og fra Mongolia har sett seg lei av dette på den internasjonale ruten og har endelig satt ned foten for hvor mye de får ta med seg ombord. Men jeg var ombord i flyet da de åpnet ruten og det var helt kaos. Jeg måtte legge kofferten min fremme hos business, fordi absolutt alt var tatt av bagasjeplass. Flyet var ikke fullt en gang.

    Jeg har også en venn av meg som tok innenriksfly i Angola endel. Bagasjehyllene var fulle, og flere hadde med seg levende høner som flakset rundt og en annen hadde med seg ved og fyrstikker og prøvde å lage bål i midtgangen fordi han var sulten.

    Dere aner ikke hvor lite problem dette egentlig er i Norge/Europa ;)
     
    Adrian E, pudderjeger, sitrus and 4 others like this.
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ser først og fremst at flyselskapene som innfører dette kommer til å ha en helvetes halloi i begynnelsen, fordi folk bevisst eller ikke vil late som de ikke visste. Da blir det trasig å være skrankepersonalet som skal håndheve bestemmelsene.
    Ellers er jeg enig med andre her, om at ombord bagasje i dag har gått over alle støvleskaft. Når du må banke inn kofferten eller ikke greier å løfte den opp så er det noe som er gjennomført feil.

    Jeg har selv ofte valgt kabinbagasje heller enn å sjekke inn av tre årsaker 1:Slipper å vente på bagasjen, 2:Innholdet kan være følsomt/dyrt eller 3: Det koster å sjekke inn.

    Hvis alternativet til kabin er å sjekke inn og det er gratis. Så har jeg ingen problemer med det. Hvis dette er første skritt mot en ny melkeku for flyselskapene misliker jeg det sterkt.

    I bunn og grunn, jeg må innrømme at jeg ønsker initiativet velkommen, for det er ofte et problem å få plass til carry-on, og svært mange som sitter på økonomi har begynt å legge kofferten sin på business med de konsekvenser det har.Uten at kabinpersonalet følger med og reagerer.
     
    BangkokBob liker dette
  8. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    55X35X20 er fryktelig lite, da... Har noen kolli som er innkjøpt spesielt med tanke på lavprisselskapene (55X40X20), og det er en utfordring å få plass til mer enn et par dagers pikkpakk i disse... Litt morsomt at en innføring av den nye forskriften vil gjøre Ryanair til klasseledende på tillatt håndbagasje. Hvem skulle trodd det? :rolleyes:
     
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Nå kjenner jeg jo vedkommende nokså godt...
     
  10. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Tipper koffertprodusentene gnir seg i hendene i alle fall.
     
  11. VC-10

    VC-10 Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13
    Hvorfor ikke bare innføre streng bruk av disse "målestativene" som du putter bagasjen i for å sjekke størrelsen. Passer den så OK - hvis ikke så går de under. Rettferdig for alle og man slipper å krangle!
     
  12. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Fordi alle er forskjellig?
     

Del denne siden