Gjenåpning av SAS-loungen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av LaDuden, 20. aug 2020.

Tags:
  1. Nardus

    Nardus EBG

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Er gullstua åpen?
     
  2. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, ikke på OSL.
     
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilken Sas gullstue er best? Oslo, Sthlm eller Køben?
     
  4. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg liker Stockholm veldig godt. Køben er (var) ofte jævlig full. OSL er helt ok i mine øyne
     
    tobeornot999, Liza, October and 2 others like this.
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,184
    Likes mottatt:
    869,721
    Bonuspoeng:
    293
    Stockholm er den beste!
     
    Petter B-C liker dette
  6. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Arlanda løper i ring rundt Gardermoen hva gullstue angår. Er noe eget med å kunne ta seg en dusj før/etter en lang/ukurant tidspunkt flight :)
     
    Eddie47 liker dette
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Nei.
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,678
    Likes mottatt:
    32,532
    Bonuspoeng:
    293
    CPH var best da de var under ombygging og serverte IPA fra selvtapp i store glass :)
     
    tobeornot999 and Maggie like this.
  9. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Rapport fra en tidlig tirsdag morgen; hører mumling om «stusselige greier», men med unntak av stengt kaffebar er det egentlig ikke så halvgale. Morgenbayeren var vel aldri spesielt populær i innenriksloungen uansett. En torsdags ettermiddag, derimot...

    Munkholm har de imidlertid handlet i bulk.

    De som lar seg sjokkere av plastfolie rundt alt som kan fortæres, kan umulig ha flydd mye SAS Business Class på 2000-tallet; da var alt ubønnhørlig pakket inn i plast. Tipper den nå førtidspensjonerte direktøren for SAS Plast & Matpapir humrer godt for seg selv, vel vitende om at han hadde rett hele tiden. #Covid #Smittevern
     
    Last edited: 08. sept 2020
    thrain, Travellingalf, paron and 6 others like this.
  10. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Helt klart Oslo. Brukte Oslo og Stockholm stort sett hver dag før COVID-19 kom. Oslo har mye mer hyggelig ISS personale, og Stockholm er stort sett overfylt i likhet med København. Bedre mat på OSL er det også. I det siste året før korona har jeg prioritert andre lounger på ARN (Pontus Amex og Priority Pass).
     
  11. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Tro for øvrig ikke at denne stillingen er rasjonalisert bort. Arvtakeren har nettopp lansert en frekk nyvinning I påvente av at ordinær ombordservice relanseres.

    2710EE5B-B14B-442E-B0FA-BD057924ABE3.jpeg 64F10396-62A1-4000-9A09-F35332F37D52.jpeg E21F6FBB-B59F-43CB-A4C5-82A640193A86.jpeg
     
    tobeornot999, Edvard, Mbauer and 6 others like this.
  12. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Første tur innom loungen etter gjenåpningen. Har rett og slett ikke giddet før, siden jeg liker å ta meg en pils når transfertiden er god, og denslags drikke har ikke SAS råd til nå.
    Denne gangen er det for tidlig på dagen for en pils uansett, og dessuten er jeg på vei på jobb, så da sømmer det seg dårlig med ølånde o_O

    Veldig god plass nå, men jeg savner virkelig tiden før corona..
    Var virkelig en liten luksusfølelse å sitte her mellom flyene med noe godt i glasset og kjenne på at ventetid på flyplass ikke er så ille i det hele tatt....
     
  13. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    SAS har vel fått den nye avtalen med Forsvaret? Jeg var i SAS innenriks loungen på fredag forrige uke midt på dagen og da var det vel ca 30-40 stykker der i uniform. Det virket som det var soldater som skulle til Bardufoss. Vet noen om Forsvaret har fått med i avtalen at alle soldatene kan bruke innenlandsloungen? Eller at de flyr med SAS plus?
    Loungen var veldig full pga dette og jeg brukte en del tid på å finne et ledig bord.
     
  14. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    SAS har forsvarsavtalen nå ja.
    Så vidt jeg vet flyr de stort sett i plus, hvertfall de jeg kjenner i forsvaret.
     
  15. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Hmm, det blir jo fort merkbart hvis alle forsvarsansatte og soldater nå skal få tilgang til lounge. Sikkert ikke krise i disse Covid tider men under normale forhold ville dette vært problematisk med tanke på at loungen i utgangspunktet pleide å være full.
     
    markus liker dette
  16. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg tenkte det samme når jeg var der. Jeg måtte vente for å finne ledig bord. Soldatene var i flertal i loungen. Når trafikken begynner å ta seg opp og flere kommer til å bruke loungen regner jeg med at det kommer til å bli ganske fullt der.
     
  17. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Tror muligens at de forsvarsansatte tenker motsatt. Tenk alle de Aker og Equinor ansatte som fyller opp loungen ....:eek:
     
    Kristian, EndreD, themichael and 2 others like this.
  18. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Rammeavtalen mellom SAS og Forsvaret dekker både økonomi- og fleksbilletter, så vil anta det kun er loungetilgang for de som booker Plus. Om det blir for ille kan man alltids håpe på egen gullstue innenlands, da billettene i avtalen er uten poengopptjening :)
     
    Last edited: 10. okt 2020
  19. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel ikke noen planer om gullstue innenlands? Nå vil ikke dette påvirke meg så mye. Jeg flyr jo normalt for det meste med
    BA og AY og da er det jo Premium delen av OSL loungen jeg bruker. Men i disse koronna tidene er det kun innenlands flygninger med SAS som gjelder.

    Kom hjem onsdag denne uken fra en rundtur i Nord Norge med familien. Flydde SAS Plus med FlyPremium til Alta forrige fredag. Leide bil dagen etter og vi besøkte Karasjok, Honningsvåg, Nordkapp, Hammerfest, Alta og Kautokeino. Nydelig vær de fleste av dagene. Vi var faktisk aleine på Nordkapp og det skjer jo ikke ofte:)

    For en måned siden var jeg og kona i Kirkenes, også med SAS Plus på bonus. Fikk med oss krabbefiske med RIB samt Grense Jakobselv og Pasvikdalen.

    Ingen servering på SAS plus som dere vet. Eneste fordelen er at vi sitter på første rad, så det er LIFO prinisppet som gjelder for å minimere kontakt. I tillegg går jo gardina igjen rett etter avgang og ingen får bruke toalettet foran så lite trafikk også.

    Men bra at innenlandsloungen har åpnet. Var noe mat der samt brus og alkoholfri øl. Ikke samme nivået som BA der de nå har servering av mat og drikke ved bordene og man bestiller via en nettside. I tillegg full servering ombord. Men slik verden ser ut blir det nok lenge før jeg kan fly BA igjen:(
     
    themichael, SAJblue and RoadKing like this.
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,678
    Likes mottatt:
    32,532
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg syns loungen burde være forbeholdt oss som betaler av egen lomme :)
     
    Kristian liker dette

Del denne siden