Gjenåpning av SAS-loungen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av LaDuden, 20. aug 2020.

Tags:
  1. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,947
    Likes mottatt:
    5,744
    Bonuspoeng:
    183
  2. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Gir mening, men i loungen syns jeg dette virker mot sin hensikt.
    Man må jo uansett gå bort der, og sist jeg var der så var de for få på jobb til at de klarte å følge med. Resultatet var at det plutselig begynte å hope seg opp med folk stående i kø, samtidig som folk måtte trenge seg gjennom for å finne seg mat.
     
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Nei. Bare veldig lukket akkurat nå. Både BGO og TRD (og sikkert mange flere) er lagt helt døde av naturlige grunner, men åpner nok igjen. De har bare bokstavelig talt rullgardinen nede. Og den sier at de åpner igjen :D

    TOS besøker jeg ikke så ofte, og sist uke da jeg var der rakk jeg ikke en gang å sjekke - siden Oleary's hadde øl ;)
     
  4. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Aha! Det var et godt svar og kan absolutt være grunnen.

    Walk-up til en som serverer for deg blir mistenkelig likt en bar-disk (som ikke er lov), men SAS har sikkert sjekket ut reglene...
     
  5. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Vi skal sjekke ut forholdene i loungen i morgen. Planlegger å være der mellom klokken 13-15. Kona er litt engstelig for at det skal være sild i tønne med folk. Er det andre som har erfaringer med belegget på en dag midt i uken og midt på dagen/tidlig ettermiddag. Er det "levelig"? I motsatt fall er det jo nesten bedre å spise et annet sted.
     
  6. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    I disse dager er vel ikke det å anbefale, for hvis du går fra utland ned til toll så må du innom korona-testing siden du ikke har fått en lapp med fritak fra politiet i passkontrollen :p
     
    Hanen, October, Are and 1 other person like this.
  7. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Var der på fredag med avgang 1440. Det var ikke trengsel. De fleste sofaene var opptatt, men greit med plass på barkrakk.

    K
     
    flyhigh liker dette
  8. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Det finnes ingen vei av et utlandsfly på OSL i disse dager som ikke går via det som pleide å være kun-for-ikke-schengen ankomster og komplett politi/passkontroll.

    Alle må vise tester, sertifikater, pass, og hva de har av papirer, og det er der man får den hjemmelagde lappen som sier at du ikke trenger å corona-teste. Etterpå er faktisk trappen fra toppetasjen åpen ned til avgangshallen slik den alltid pleier å være. Da slipper du helt å møte korpset av leke-politi (kalles visst "vektere") nede ved baggasjebåndene. Har gjort det flere ganger siste måneden.

    Det hele forutsetter at du ikke har annet med deg enn håndbaggasje da :D
     
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Om du kommer fra utenlandslounge i E-terminalen, er du før grensekontroll. Du kunne i gamledager bare gå opp trappen, gjennom sluse, ned og ut.
     
    tobeornot999 liker dette
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Men nå blir alle folk på ankomster fra utlandet sluset via F terminal. Og dermed passkontroll osv.
     
  11. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Prøver meg her. Vurderer å sende mine besteforeldre en tur til Bardufoss fra Trondheim, på bonusbilletter i sas pluss. Har de tilgang til noen lounger på gardermoen med en pluss billett? Ingen av dem har noen som helst status i sas eller andre selskap. Er det noe servering i loungen? Er ikke så mye å velge mellom med tanke på ruter, så en eventuell tur blir med litt ventetid på OSL.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Reiser du i Plus har du tilgang til loungen. Innenriks reise betyr innenriks loungen.
     
    sunshine liker dette
  13. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Utreise fra OSL i SAS plus gir lounge. Servering som normalt
     
    sunshine liker dette
  14. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    I følge innlegg på Facebook åpner SAS loungen på utland mandag 13. sept. - visstnok kun bus.loungen og ikke gullstua. Men uansett et fremskritt - regner med snarlig rapport fra noen over helgen :)
     
  15. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    426
    Bonuspoeng:
    63
    På tide! Svært fullt i loungen på innenlands de siste gangene jeg var der. Forrige uke var det kø hele trappen ned til avgangshallen fordi man kun slapp inn personer om noen gikk ut av loungen.
     
    petrate liker dette
  16. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er booket på kl. 06-flyet på mandag - blir spennende å se om de faktisk åpner da :p Har du lenke til innlegget?
     
  17. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Har du referanser? Tviler ikke, men sjekket SAS' offisielle side og Frequent Traveler Norge. Ingen av disse har noe info om gjenåpning av SAS utland.
     
    Last edited: 08. sept 2021
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har heller ikke sett eller lest noe offisielt, men har nå lest flere forskjellige steder og fra ulike kilder at det rapporteres om det samme, så jeg ville nok ha stolt på at det stemmer.
     
    Rscott liker dette
  19. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har lest dette selv, en av de som jobber i loungen bekreftet dette i en gruppe på facebook, utenom det så har jeg ikke lest noe som helst noen andre plasser.
     
  20. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har også kun sett flere privatpersoner som har skrevet dette. SAS er jo ikke alltid like flinke med å kommunisere i forkant...
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden