Det er nok pga. nasjonalt krav om bordservering av alkohol. Skal etter planen fjernes i trinn 4 av gjenåpningen. https://www.regjeringen.no/no/tema/Koronasituasjonen/plan-for-gradvis-gjenapning/id2842645/
Gir mening, men i loungen syns jeg dette virker mot sin hensikt. Man må jo uansett gå bort der, og sist jeg var der så var de for få på jobb til at de klarte å følge med. Resultatet var at det plutselig begynte å hope seg opp med folk stående i kø, samtidig som folk måtte trenge seg gjennom for å finne seg mat.
Nei. Bare veldig lukket akkurat nå. Både BGO og TRD (og sikkert mange flere) er lagt helt døde av naturlige grunner, men åpner nok igjen. De har bare bokstavelig talt rullgardinen nede. Og den sier at de åpner igjen TOS besøker jeg ikke så ofte, og sist uke da jeg var der rakk jeg ikke en gang å sjekke - siden Oleary's hadde øl
Aha! Det var et godt svar og kan absolutt være grunnen. Walk-up til en som serverer for deg blir mistenkelig likt en bar-disk (som ikke er lov), men SAS har sikkert sjekket ut reglene...
Vi skal sjekke ut forholdene i loungen i morgen. Planlegger å være der mellom klokken 13-15. Kona er litt engstelig for at det skal være sild i tønne med folk. Er det andre som har erfaringer med belegget på en dag midt i uken og midt på dagen/tidlig ettermiddag. Er det "levelig"? I motsatt fall er det jo nesten bedre å spise et annet sted.
I disse dager er vel ikke det å anbefale, for hvis du går fra utland ned til toll så må du innom korona-testing siden du ikke har fått en lapp med fritak fra politiet i passkontrollen
Var der på fredag med avgang 1440. Det var ikke trengsel. De fleste sofaene var opptatt, men greit med plass på barkrakk. K
Det finnes ingen vei av et utlandsfly på OSL i disse dager som ikke går via det som pleide å være kun-for-ikke-schengen ankomster og komplett politi/passkontroll. Alle må vise tester, sertifikater, pass, og hva de har av papirer, og det er der man får den hjemmelagde lappen som sier at du ikke trenger å corona-teste. Etterpå er faktisk trappen fra toppetasjen åpen ned til avgangshallen slik den alltid pleier å være. Da slipper du helt å møte korpset av leke-politi (kalles visst "vektere") nede ved baggasjebåndene. Har gjort det flere ganger siste måneden. Det hele forutsetter at du ikke har annet med deg enn håndbaggasje da
Om du kommer fra utenlandslounge i E-terminalen, er du før grensekontroll. Du kunne i gamledager bare gå opp trappen, gjennom sluse, ned og ut.
Ja. Men nå blir alle folk på ankomster fra utlandet sluset via F terminal. Og dermed passkontroll osv.
Prøver meg her. Vurderer å sende mine besteforeldre en tur til Bardufoss fra Trondheim, på bonusbilletter i sas pluss. Har de tilgang til noen lounger på gardermoen med en pluss billett? Ingen av dem har noen som helst status i sas eller andre selskap. Er det noe servering i loungen? Er ikke så mye å velge mellom med tanke på ruter, så en eventuell tur blir med litt ventetid på OSL.
I følge innlegg på Facebook åpner SAS loungen på utland mandag 13. sept. - visstnok kun bus.loungen og ikke gullstua. Men uansett et fremskritt - regner med snarlig rapport fra noen over helgen
På tide! Svært fullt i loungen på innenlands de siste gangene jeg var der. Forrige uke var det kø hele trappen ned til avgangshallen fordi man kun slapp inn personer om noen gikk ut av loungen.
Jeg er booket på kl. 06-flyet på mandag - blir spennende å se om de faktisk åpner da Har du lenke til innlegget?
Har du referanser? Tviler ikke, men sjekket SAS' offisielle side og Frequent Traveler Norge. Ingen av disse har noe info om gjenåpning av SAS utland.
Jeg har heller ikke sett eller lest noe offisielt, men har nå lest flere forskjellige steder og fra ulike kilder at det rapporteres om det samme, så jeg ville nok ha stolt på at det stemmer.
Jeg har lest dette selv, en av de som jobber i loungen bekreftet dette i en gruppe på facebook, utenom det så har jeg ikke lest noe som helst noen andre plasser.
Jeg har også kun sett flere privatpersoner som har skrevet dette. SAS er jo ikke alltid like flinke med å kommunisere i forkant...