Glad tirsdag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av milehigh, 15. juni 2021.

  1. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
  2. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Det har dessverre vært sånn det siste året. SAS virker å ikke legge inn hvilken maskin som skal gå på ruten før den er pålogget på nytt flightnummer (altså flighten er live). Det gjelder betalt versjon av Flightradar også, uten at jeg vet hvorfor. Kanskje SAS bruker et system for å flåtehåndtering som ikke deler info eksternt, og at Flightradar derfor kun ser hvilken maskin som går når den dukker opp på radar som live?
     
    Eddie47 and RoadKing like this.
  3. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra hovedstaden.
    Solen har skint hele dagen og man har besøkt bortekontoret i dag. Var litt friskt å gå til jobben når gradstokken kun meldte om 9 grader i morges, men desto mer behagelig å gå hjem i 20 grader nå i ettermiddag.
    I morgen er det atter en dag på hjemmekontor, men det går mot helg og 6 dager til neste flytur så da har man jo flere ting å se frem mot :)
     
    SayWhat, Eddie47, Berlioz and 3 others like this.
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Hjemme igjen på østlandet kan jeg konstatere et par ting.
    Neo var en fin opplevelse. Betraktelig stillere og opplevdes som romsligere.
    Det er slitsomt for en voksen mann å bygge hytte, især når det blir 12 timers dager pga mye skal gjøres på kortest mulig tid.
    Men, livet er godt dere :)
     
    Earl, obay, SayWhat and 4 others like this.
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,187
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    SLUDDER!
    Nå er det du som er pessimist!
     
    RoadKing liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Det har du rett i. Jeg skal ta meg sammen :)
     
  7. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mogleg at eg surrar, men har det ikkje alltid vore slik? Og gjeld ikkje det same for både DY og WF?
     
  8. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har jo reisevirksomheten vært så som så de siste år, så kan være jeg ikke husker dette helt rett... men mener at for noen år siden så viste den frem SAS med maskinene på forhånd i hvert fall. Når det gjelder WF så er jeg litt usikker, der er det jo av og til selv fly som er live ikke vises med maskin, mens for Norwegian så mener jeg da det funket i 2019...
    Ved en kjapp titt på Flightradar nå, så ser jeg at det fortsatt funker for Finnair å se hvilken maskin som skal gå nå noen timer før neste avgang (første selskap som kom opp på OSL av annet enn de tre nevnte) så feilen ligger tydeligvis ikke hos Flightradar...
     
  9. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,895
    Bonuspoeng:
    93
    Avreise bali 13 oktober... skal holde hardt:(
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mener bestemt at dette har funka før, om enn har jeg noen ganger mistenkt det for ikke å være sanntid.
     
    Kristian liker dette
  11. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Spørsmålet er jo om det er en feil eller om det er plattformen som Avinor bruker som gjør at denne infoen ikke blir dytta inn i kanaler som FR24 har tilgang til. Utenlandske selskap har kanskje informering via andre kanaler (i tillegg til Avinor) som gjør at deres flyvninger plukkes opp og ikke norske. Siden manns minne er knappe tre dager, så er det som sagt mulig at jeg her har surra meg langt utpå vidda :)
     

Del denne siden