Selvsagt alltid en fjomp som selv ved forsinkelse ikke klarer å komme seg til gaten på tide. Men når det nærmest er umulig å bruke lengre tid å gå til gaten enn fem minutter så gir det ikke mening å be folk om å komme når det er ti minutter til flyet lander og man vil bruke minst femten minutter til på å tømme flyet og gjøre rent. Go to gate er helt ok for min del når flyet har landet og i det det ankommer gaten. For min del har jeg sluttet å gå til gaten hvis jeg vet hvilket fly som flyr. Da sitter jeg på Flightradar og ser når flyet parkerer. Da går jeg dit og i ni av ti tilfeller er jeg fortsatt først ombord.
Det varierer. Enkelte ganger er det oppgitt registreringsnummer på Flightradar for en flight som går senere og da bruker jeg det. På innland så er det som regel samme flyet som flyr på samme strekning. Det vil si at hvis du for eksempel skal reise fra BGO til OSL så er det høyst sannsynlig at flyet du skal med kommer fra OSL. Hvis du da kikker på Avinor for landingstidene (planlagte) og så kan du finne flighten som er inn til BGO og da vet du når du trenger å gå til gate. Ikke 100% men jeg har til gode å bomme så langt og jeg drøyer det aldri over ti minutter før oppsatt avgang hvis jeg ikke er sikker på innkommende fly.
Endelig en som har skjønt poenget med å bruke tiden fornuftig. Kunne ikke vært mer enig. Bruker ofte samme metode for å beregne når det er på tide å gå til gaten. Jeg hater å kaste bort tid på å henge i gateområdet!