God fredag fra Hong Kong!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av wilhelm, 27. febr 2015.

  1. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    God formiddag fra studentbyen. Snart avgang for helgens arbeid, er vel i overkant optimistisk å håpe at folk ikke trenger å handle mat denne helgen?
     
  2. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Trondheim
    Her gjenstår innspurten på stafetten, deretter er det å komme seg hjem etter jobb. Blir vinkurs og tre-retter på To rom og Kjøkken i kveld.

    Ha en fortreffelig fredag :) :)
     
    Travellingalf liker dette
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Sitter her på jobb og følger med på herrestaffetten via NRK nett-tv på ipad'en. Innspurten ser ut til å bli spennende. Men ca et minutt igjen før de går i mål, tikker det inn melding fra Dagbladet som ligger ved siden av iPad'en om "Staffettgull til Norge!" Nuvel! Inni i gamper..va heller. Enten er det forsinkelse på NRK Nett-TV, eller så er Dagbladet synsk.

    Ødela hele spenningen for meg her!

    Er det rart jeg drikker?
     
    afirm liker dette
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Opplevde noe lignende her også. Jeg var på vaskerommet og brygget øl, med PC´en og NRK nett-TV strategisk plassert i vinduskarmen. Madamen var i stua i andre enden av huset og så innspurten direkte på TV. Så mens det fremdeles er 20-30 sekunder av innspurten igjen på min PC så kommer madamen jublende fra stua og lurer på hvorfor ikke jeg også feirer! Så ser hun at innspurten fremdeles pågår på min PC og "mobber" meg med at jeg er så sent ute... Nei, det er IKKE rart vi drikker!
     
    Bizflyer liker dette
  5. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke unormalt at VGLive 'plinger' før ballen er i mål på NettTV ...

    G'morgen fra North Georgia! Solen skinner, det er en 3-4 kuldegrader, men forhåpendtligvis gjør solen at resten av sneen smelter. Kun tre arbeidsdager til helg nå.
     
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Gjør de ikke de delayene i tilfelle terror eller noe annet som ikke trenger å vises (f.eks Jagland in general) kommer for kamera?
     
  7. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Stort sett same her. Var fullt rundt tven på innenriksloungen so eg bestemte meg for å sjå den på nettbrettet borte i enden. Fann litt for seint ut at eg låg 1,5 min bak. Ikkje mykje spenning på slutten.
     
  8. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Det er delay på nettv ifht. vanlig TV (hvertfall NRK) - tipper det har noe med teknologi å gjøre ifht. streaming. Det er også noen sekunders forskjell på FM og DAB, samme digitale greia der. Nei, brevduer, telex og semafor, det var greiene sine :p
     
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Du er sikker på at det ikke har noe med Jaggis å gjøre?
     
  10. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Det er helt sykt - har installert FIS app på Iphone, og den ligger faktisk 1-2 sekund foran NRK !
     
  11. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    God kveld fra OSL! (Eller skjønt god er kanskje ikke riktig...)

    Pushback rundt 2020, så tilbake til start. Noen hadde hørt en lyd og man lurte på om man hadde vært borti noe under pushback. Teknikere kom, sjekket og fant ikke noe - annet enn en koffert som hadde forskjøvet seg og falt i dørken. Ny pushback, med påfølgende retur. Samme lyd på nytt. Beslutning om flybytte osv. Nå ser det ut til å bli tredje forsøk, ca 2.5 timer forsinket. Vel, vel. Sånn går no dagan. :)
     
  12. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, se på NRK og SVT så ser du at de heller ikke er i sync. Alle signalene skal sendes rundt om kring, og nå når alt er digitalt så skal ting kodes og dekodes frem og tilbake og et tar forskjellig tid hos forskjellige aktører, både tv-selskaper og kabelselskaper. (Ref. at NRK FM og DAB heller ikke er i sync)
     
  13. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Mer info om "direkte-sendinger":

    http://www.dn.no/tekno/2013/02/28/da-du-sa-dette-sto-bjorgen-her
     
  14. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Det kalles "Jag lag".
     
    AndersB liker dette
  15. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Legg til litt synlig eller usynlig bufring og nettoverføringen ligger fort minuttet bak.

    Snart kvelden her i Vestsørøst, men fortsatt to dager til helg. 30 minutter igjen så blir det en tur med fruen ned til The Ridge for en liten biff eller no sånt. Tipper vi finner en flaske go'øl også.
     
  16. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    ""Buffering"" snart sommer på Gardermoen.....
     

Del denne siden