God torsdag morgen?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Are, 07. febr 2019.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,514
    Bonuspoeng:
    293
    I gamle dager på bondelandet så var det vanlig å spise middag kl 12. Men da skal man også ta innover seg at arbeidsdagen begynte i 5 tiden, da var det opp å melke kyrne.
     
    Eddie47 and ArthurDent like this.
  2. Andyfly

    Andyfly Fly me to the moon.

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    872
    Bonuspoeng:
    93
    OSL var min final destination. Men skal gå an å claime noe småtteri iflg EU261
    These amounts are reduced by 50% if we can offer you an alternative flight route to your final destination with a new scheduled arrival time that doesn’t exceed the original scheduled arrival time by:

    • Two hours for flights of up to 1,500km
     
  3. redlund

    redlund Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for info.
    Sendte inn, og fikk svar i løpet av et par timer, om at kanselleringen var pga vær. Akkurat det skjønner jeg ikke. Må ha vært været på OSL da, ettersom flyet fra OSL til AMS var kansellert? Det virket som et standard svar egentlig.
    Noen lett måte å sjekke statistikken til OSL på fly som tok av på torsdagen?
     
  4. Andyfly

    Andyfly Fly me to the moon.

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    872
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg nektet og gi meg på klagen så venter på svar fra dem. Kjøper nemlig ikke det tullesvaret.
     
  5. redlund

    redlund Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    3
    De påstår at flyet ble kansellert pga vibrasjon i motoren pga is. Dette var altså SK821, OSL-AMS. Pga det flyet ble kansellert ble AMS-OSL kansellert. Syntes det virker tynt. Såvidt jeg husker var det veldig få andre fly som ble kansellert fra OSL på dette tidspunktet.
     
  6. Andyfly

    Andyfly Fly me to the moon.

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    872
    Bonuspoeng:
    93
    Var visst tåke som la seg som is, samme dag som et annet SASfly forsøkte seg på drifting :) syntes likevel det var litt enkel bortforklaring. Men ikke så mye å gjøre med.
     
  7. redlund

    redlund Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    3
    I tidspunktet mellom 06 og 10, fant jeg kun 2 andre flighter som var cancelled fra OSL, så synes det er merkelig. Det er jo fordi SK821 ikke tok av, som gjorde at SK822 ble kansellert. Burde uansett ha fått kompensasjon pga hun elendige dama ved gaten :D
    Flyet som skle av taxebanen var vel et par timer etter SK821 skulle tatt av. Dessuten sier SAS sitt interne system: CNL DUE ENG VIBR. ICE CAUSED VERY HEAVAY DELAY.
     

Del denne siden