Halvspontan førjulstur til Manila : Thai Airways F og ANA F. Helt uten sightseeing i New Delhi.

Tråd i 'Reisebrev' startet av ccurrahee, 12. des 2022.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    Først skal London vise seg fra en vennlig side på en førjmulsmandag og jeg skal få smake på nye gleder. Thai F og kanskje en snikvissitt med litt søvn i Thai sin egen F lounge? Z hotell Soho er akkurat så enkelt og klemt inn i en nyere bygning som forventet. 4 minutter fra nærmeste t-bane stopp og midt i Soho er plassering kanskje viktigere en kvalitet denne gangen. Og ikke minst var prisen vesentlig bedre en mye annet jeg fant, samtidig som det fikk greie ratings. Jeg skjønner det. No frills, men alt fungere selv om rommet er trangt og air con vil lage det for varmt eller for kaldt. Det jeg får er endel timer søvn etter en smak av Soho.

I Manila er Diamond Phillips hotell Manila booket. Fordi det ligger sånn greit til, var greit i pris og har det jeg håper er et bassengområde med både sol og rent vann.

Litt i overkant mye klær er bestilt med henting på den nærmeste Uniqlo butikken, 6 min gange fra hotellet. Og de skal ligge klare til meg fra i dag. Med muligheten for fri retur har jeg tillatt meg å bestille både forskjellige farver og størrelser og returnerer alt som ikke passer helt fra samme butikk. Far skal få seg nye bukser og litt til altså. Til en pris og med en kvalitet som er vanskelig å finne hjemme. Det forklarer også hvorfor kofferten veide 8kg på veien ut. Målet er at den skal være greit full på veien hjem. Av litt Filipinsk designøl og litt Japanske designklær. Så får turen til Mall of Asia vise hva mer som skal fylle kofferten. Er det noen som har god forslag om hva en bare må ha med seg hjem? Annet en Adobo?

Kristian, Scrooge, NorFlight and 10 others like this.
  2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
  3. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    Ellers har jeg ikke planlagt så mye. Jeg har lest om litt uteliv og ser at det er både kirke og borg å besøke. Uten at Manila egentlig har de største attraksjonene. Litt natur er også mulig. Så det kan hende jeg hopper på en dagstur til noe pent og blir med i en bil. Ellers merker jeg at et par formiddager med sol på kroppen kan være mer en nok på denne reisen.

Åja : også fløy jeg SAS bort til London da....

Flymunda, Earl, AirMags and 5 others like this.
  4. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
  5. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Nyt! Bra du koser deg mye :D Kjenner jeg er litt misunnelig nå :p

6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    God tur! Jeg har en knallbra guide i Delhi som jeg gjerne setter i kontakt med andre forumister.

Lnbre liker dette
  7. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    Det et lov:) kjenner på det selv når brevene renner inn på forum.

Ting gikk skeis fra Bkk og utover. Mer om det senere.

paramberg liker dette
  8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293

veldig gjerne. Gode kontakter er viktig:)

9. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    Innsjekk Thai F på LHR

Får vel starte med å skrive at jeg gjerne skulle sjekket inn hos Thai på Subvanapum ( et lite fonetisk forsøk der) og ikke på LHR, men opplevelsen er grei.

Picadilly line tar meg tilbake fra Soho på en liten time. Noterer at bruker jeg akkurat 2 timer fra jeg våkner til jeg sitter i SQ F på terminal 2. Men da gikk alt fort. Kort vei til Tube. Ikke noe forsinkelser. På terminal 2 er det lange avstander og en enkelt linje for biz og F ved innsjekk, der Air India og Thai har lange køer i økonomi. Jeg er frekk nok til å gå forbi og rett opp til F som er full av C passasjerer. Men det løser seg. *A har egen fast track som er slowtrack den formiddagen. Men etter ca 10 minutter åpner de og slipper oss inn til turist security og da går det raskt.

Kristian, Flymunda, Earl and 5 others like this.
  10. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
  11. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    SQ F lounge på terminal 2, LHR

Loungen er rikt beskrevet i mange reisebrev både av undertegnede og andre og byr ikke på de store overraskelsene i dag. Byggearbeidet er avsluttet og United bruker vindusplassen denne formiddagen. Også Champagnen er den samme som sist. Min favoritt er fremdeles Rodier.

12. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
  13. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    Thai Airways F på 777-300E sete A2 fra LHR-BKK

Full kabin på denne flyvningen. 4 seter booket og så oppgraderinger av diverse Thai kunder. 5 crew i kabinen gjør at purser styrer det hele mens 2 kabinansatte presentere seg og henter drikke. Det er også egen gate og separat sjekk ved gate for C *A gold og F.

Ombord får jeg ikke alkohol før take off men en lilla blomsterdrikk og appelsinjuice, for sikkerhetsskyld, hvis jeg ikke liker drikken. En fin tynn pysjamas som tydeligvis er laget til tyske kropper på ferie. Den er rett og slett litt stor den XL pysjamasen. Foran er det 2 toaletter som er større en snitt. Det til venstre er det største og har sittebenk for å skifte, Det er såpe og håndkrem men ikke noe stort utvalg av anemeties på toalettene. Jeg merker meg også at Thai ikke har kommer tilbake med orkideene sine. Verken i blomsterholderen i kabinen eller på toalettene.

Vintertøy blir hengt opp. Og menyen presenteres. Ikke på papir men på Ipad, der crewet sine instruksjoner står samtidig.

Inne i flyet finner jeg et nytt krispt interiør i beige lær og gult stoff, og lilla aksenttoner. Det er tydelig at setene er nye. Kanskje litt synd at de ikke har tatt anledningen til en mer omfattende oppgradering av setene når de kjøpte nye fly. Men det er et fint halvprivat sete. Og mer en god nok plass. I ottomanen ligger det dyne og madrass. Den trengs, for setet er påtagelig hardt og passer ikke helt min rygg. Men bena rekker ottomanen og tøflene passer nesten. Masse lagringsplass og et stort bord som en kan gå inn og ut av setet med. Litt mindre kunstig treverk, heldigvis en i biz kabinen som jeg tenker har ett lett utdatert design. Litt imitasjon av marmor i stedet sammen med det jeg tror er kunstskinn. Og detaljer som knapper og lister av bronse som står godt sammen med beige og lilla. Kabinen er ikke diger og den har crewrest og så bagasjekabiner noe som gjør den mindre luftig en den kunne vært. Men den får meg til å smile av glede. Og gir meg alt jeg skal ha, tre vinduer og litt til.

Setet har også privat opphengsplass, mens klærne henges i egen garderbode bak flightdeck. Her kunne Thai ha lagt inn en dør som alternativ. Ikke at den er viktig for meg, men jeg tror det hadde oppgradert vurderingen som gjøres av setet. Sammen med en større skjerm.

Setet har forøvrig omfattende justeringer. Blant annet tippes hodestøtter og selve sitte setet justeres separat i vinkel sammen med fotstøtte. Massasjeknappen virker og gjør at ryggen min får det bedre.

Kristian, NorFlight, Calling and 11 others like this.
  14. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
  15. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    Raskt etter take off starter service. De resterende passasjerene skal ha gjort sine bestillinger så nå merkes det at jeg ikke er alene i kabinen.

Jeg finner en film, i et tynt utvalg. Gode høretelefoner ute at de er spesielle. God skjerm som på ingen måte kan matche ANA sitt superbe film og opplevelsestilbud.

Bordet er det største jeg har vært borti på et fly. og Sammen med setebeltet på ottomanen inviterer det til å spise sammen. Synd da at Thai ikke lenger slipper 2 billetter ( eller at jeg ikke har sett at de gjør det).

Ombord serveres det Grand Siècle fra Laurent Perrier. Uten årgang. Igjen en litt tynn og anonym i minn munn. Men den kommer seg med litt varme og et hvitvinsglass. Da kommer lukten frem, Når jeg spør om andre champagner ombord blir jeg tilbudt biz champagnen som også skal være god i følge crew. Laurent Perrier igjen, deres standard Brut. Et av bildene viser 2 glass. biz vinglass og first vinglass. Se på farvene og boblene. Når de to kommer sammen er det ikke tvil om kvalitetsforskjellen. Når jeg spør om andre alternativ får jeg gjentatt historen om at de ikke har menyer ombord og ikke andre prestisje champagner fordi det jobbes med lansering av et nytt cateringtilbud over jul. Jeg vil ha en skikkelig meny. Jeg vi se hva de har ombord og ikke velge det de presenterer. Jeg vil lese og ta bilder og hygge meg. jaja.

En bloody mary, min gamle elskede ombord kommer sammen med en vidunderlig rekebolle som smaker intenst parfymert av sitrongress og urter. Fett plassert s og svinekjøtt med agurk, og en bit orka med sesamfrø skal sette starten på måltidet.

16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    909F7BBE-3FED-40A4-B146-8FA5F2C8052F.jpeg F073C79F-7DBC-448A-82D9-1B2202AF5515.jpeg A752DDB5-771A-43BC-A59A-E38869B9B09F.jpeg 0E340AE3-34BD-47DD-8BDA-97BE8301B4B9.jpeg

Attached Files:

Kristian, Scrooge, NorFlight and 18 others like this.
  17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
  18. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293

Det er mulig jeg roter her, men jeg trodde den både kom i årgang og som blend som jeg fikk. Mulig jeg blander med millesime eller en av de andre dyrere utgavene.

tobeornot999 and paramberg like this.
  19. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    Etter at dette blir servert på kanten av setet blir bordet dekket. Greit brød, med tekstur, svært anonymt smør og ellers fint dekketøy kommer på bordet.

Så er det tid for Osteria kaviar, uten blinis med med kjeks og det vanlige utvalget. Sammen med iskald amerikansk russisk vodka.

Måltidets høydepunkt kommer så, en fersk salat med kapers som er milde, og bakte rødbeter. Til denne retten ønsker jeg med en hvitvin med sødme.

Thai kjører helfransk på vinfronten, og serverer meg to anonyme, i minn munn hvitviner, utviklede, ikke rå og ferske. Som skal være hele utvalget av hvitvin ombord. Men de faller igjennom til salaten. Det var dette med å matche opp god vin med maten en serverer, eller omvendt. Her gjør de ikke jobben sin mener jeg. De som bestemmer.

Valget sto mellom fire hovedretter. Thai reker eller thai entrecote. Laks og pasta som vestlige valg.

Jeg skulle vel valgt noe annet. Entrecoten er lett rosa men slettes ikke mør. Det blir altså mer av tilbehøret en biffen som strimles opp og dyppes i en deilig brun tykk buljong chilli saus. Ved siden av kommer en rekepasta med chilli. Umamifull og slettes ikke for sterk, sammen med pastaen som er rettens beste bestandel, det obligatoriske stykket med laks, som jo alltid følger med en entrecote. Litt grønt og ris.

Kristian, Scrooge, Calling and 9 others like this.
  20. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    Helfranska ja. Bordeaux og Bourgougne, flotte på lukt begge to. Jeg elsker Batailley som dufter nesten som en gammel Rioja. Her er det lite frukt og mye stall og det lukter godt. Smaken forsvinner i Thai krydder og tilbehør.

Er det noen her som kan nok om fransk rød til å si noe om dette er gode viner, eller. Om de bare har riktig trykk på flasken, uten å utmerke seg fra sitt område?

Scrooge, Calling, Flymunda and 5 others like this.

Del denne siden