Halvspontan førjulstur til Manila : Thai Airways F og ANA F. Helt uten sightseeing i New Delhi.

Tråd i 'Reisebrev' startet av ccurrahee, 12. des 2022.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    Ser at bildetformatet blir litt stort. skal se om jeg får lastet litt mindre filer fremover.

AirMags and RoadKing like this.
  2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
  3. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    Ost og en anonym portvin servert i shots glass. Men med superbe oster. Jeg tipper nesten de er lastet i London? Her blir det servert alt for store biter, men dett her er smakfull deilig syndig ost. Som en kan nibble på lenge. særlig brien og den harde gule nesten parmesan aktive osten til venstre fanger min munn og får følge av den røde vinene som også her får for mye smak i munnen for å skinne.

Calling, Flymunda, Eddie47 and 4 others like this.
  4. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
  5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    Synd med biffen. "Ironisk" nok klarte Thai å diske opp et ordentlig saftig kjøttstykke på BKK-LHR forrige måned.

IMG_3684.jpeg

6. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    Tror min entrecote hadde vært med på et par turer mellom BKK og Japan før den tok turen opp til London. Godt å se at de kan levere.

Brukernavnet liker dette
  7. KainBenwi

KainBenwi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,004
    Bonuspoeng:
    93
    Toalettet på Thai First i A380 var på størrelse med en liten leilighet husker jeg. :D

8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,877
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel litt standard ute og går. Lufthansa sine 380 har også schvære toalett foran i nesa. Til og med pissoar…

obay and Eddie47 like this.
  9. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    Helt klart. A380 er best på plass i fellesrommet, en merker forskjell ned til nye 777 feks. Eller tenk toalettene på sas 340 kontra 350.

men jeg er redd A350 med first hos LH også kommer vil ha trangere toaletter. Tiden med store fellesområder er litt forbi. Plass koster penger.

RoadKing liker dette
  10. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    Egentlig er jeg død for lengst, men litt thai og europeisk dessert kommer på bordet. den thailanske, en liten tørr sesamkake med litt sødme pakket i bananblad vinner. Grønn te og mer champagne. Isen er så hard at den må stå. Den lille kaken smaker margarin og den store har for søt krem på toppen av det jeg tror er karamelliserte epler. Godt, men alt for tungt for meg nå.

Kristian, Calling, Flymunda and 2 others like this.
  11. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
  12. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    Senge blir redd opp mens jeg er på badet. Rundt meg har de Thailandske gjestene tatt kvelden for lengst. To av dem er et ungt rikt Thai par som tok bilder av alt ( litt som meg altså) i SQ F loungen. Det andre innslaget er et britisk par som jeg mistenker at også er ute og flyr med poeng heller en cash. De fortsetter festen med film mat og drikke etter at jeg finner luftmadrass og en deilig oppredd seng men dessverre bare fire timer søvn før kroppen vil opp igjen. Derfor sitter jeg og skriver teksten fra måltidet nå, sammen med grønn te, champagne og en litt anonym nudelsuppe med deilige myke spretne rekeboller.

Med full kabin mistet crew oversikten. Jeg fikk beskjed om å ringe på hvis det var noe flere ganger gjennom måltidet. Men de slet med tempo på spisingen av de forskjellige gjestene. De er tilstede, vennlige og snakker godt engelsk men de er ikke proaktive på samme måte som jeg så fornøyd med fra feks EVA sin service for noen uker siden. Og fra andre F flyvninger.

Kristian, Scrooge, NorFlight and 8 others like this.
  13. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
  14. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    Skal jeg holde meg til de 4 EVA fligtene som sitter friskt i minnet. Ja da vinner Thai F. Og sånn bør det være. Men skrittet opp er ikke så langt. Verken på drikkeutvalg og crew. På mat er Thai foran, særlig hvis jeg hadde valgt en annen hovedrett, vil jeg tro. Men langt bak rikdommen som ANA F og SQ F kan presentere.

Setet er selvfølgelig bedre og servicen mer personlig en hos EVA C. Ikke ikke mye mer personlig. ANA F slår Thai her fordi de har skjermen og den rå opplevelsen av et nytt sete og dør.

Men dessverre. Selv om jeg ikke nøler med å anbefale noen å fly Thai F når de kan få det til, rates produktet på en plass nummer tre. Av de tre F produktene jeg har testet så langt.

PS
    Hvis noen gidder å minne meg på det, så «lover» jeg en liten sammenlikning av Thai og AirIndia sine F produkter til våren.

Kristian, Scrooge, Jorge and 11 others like this.
  15. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    Til frokost på denne 11 timer lange flyvningen er det valget mellom kongee, nudler, fritata, egg og en tallerken med pålegg. Valgene til frokost blir presentert før avgang, altså 8-9 timer før en skal spise. Og det blir aldri spurt om en vil sove fram til landing eller vekkes. Noe feks EVA gjorde konsekvent. Det blir heller ikke foreslått noen drikke alternativ til frokost. Selv velger jeg egg og påleggstalerken og håper de ble pakket på LHR.

Drikkeutvalget blir kort presentert før frokosten starter. Og jeg får sterk varm kaffe med rykende melk. Med en tydelig brent fransk smak på bønnene. En mild myk fruktsoothie som ikke er søt setter standarden.

Frokosttalerkenen er det tomt for, så jeg går for eggerøre som kommer som en hel ganske engelsk frokost. Men først, myke varme bakervarer, en stram syrlig besk appelsinmarmelade og en frukttallerken som må være Thai. Romtemperert frukt som smaker evig lenge og frukten er spisemoden. Og kald grøt med frukttopping. Igjen, masser av smak og deilig tekstur uten alt for mye sødme.

Eggerøren er varm og myk, pølsen smaker kjøtt og baconet dufter av røyk og fet gris. Sprøtt mykt og varmt uten å være tørt. Også deilig shitake biter på toppen av stekt potet.

Thai tar seg sammen, det smiles og prates til frokosterveringen og det er en fryd. Selv er jeg stappmett og kan bare smake litt på det hele. Men dette er en av topp frokostene jeg har hatt ombord på et fly noensinne.

16. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,877
    Bonuspoeng:
    293
    Det som jeg opplever som negativt med Thai F som du er inne på, er at F kabinen er for stor i forhold til staff. Det blir for mange pax i forhold til ansatte. Dette gjelder iallefall på 380, Thai F på 747 var bedre i så måte.

17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
  18. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    De startet dagen med 5. purser og 2 ansatte på hver midtgang, men ble nok færre utover. Ja det merkes. Eller, ANA bruker ekstremt med penger på meg som enslig passasjer, eller har gjort det. Vi skal være fler ombord neste tur.

medir: men det er også slemt å sammenlikne en full kabin med en nesten tom.

Kristian, RoadKing and paron like this.
  19. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    Thai F lounge BKK
    BKK er jo et kjent sted for de fleste. Lange hvite telt i en H formasjon. En flyplass der en starter på toppen og vandrer nedover til gate. Hvis en da ikke mellomlander får da må en både stige opp i lange litt smale ganger med mye støy og mange mange menneske med hvit hud på vei til eller fra solen. Jeg liker meg. I den sentrale midtgangen med gates C/D skal det helligste av det hellige. Thai sitt private room ligge. Kommer jeg inn dit når jeg lander og flyr videre med C? Den mye omtalte timen med massasje ( som er relativt enkel å skaffe seg i sentrum av byen også) skal fremdeles være Covid stengt. Er det på flyplassen som sist, er det maskebruk men ingen bryr seg om en ikke gjør det.

Med ca 6 timer på flyplassen bør jeg kunne få til noe søvn, en lounge sightseeing. Og ellers litt surfing eller litt Netflix og kanskje litt kjedsommelighet også.

Det blir litt av alt. Fra flyet blir jeg etter forespørsel fulgt bort til den nye premium Thai loungen ved D3. Her er det både biz med bar og en F avdeling. Overaskende stor, med tett av stoler, men også dusjer og toaletter og to rom. Det ene blir mitt, med et pledd. Og der kan jeg dorme i nesten 5 timer. Men noen god søvn blir det ikke. Rommer er for støyete og kaldt og slipper inn alle slags terminallyder.

Selve loungen er relativt ny og frisk. Og har etter det jeg ser et 20 talls gjester gjennom denne dagen. Det betyr at det er relativt mange ute med høy status hos Thai, eller som flyr videre på F billetter feks andre *A medlemmer. For de 8 setene på Thai sin retur til LHR har ikke så god plass.

jtmath, Kristian, Scrooge and 13 others like this.
  20. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,093
    Bonuspoeng:
    113
    Er massasje for C pax stengt også?
    Vi tenkte å ankomme tidlig på formiddagsflyet til Frankfurt om et par dager. Men ser ingen grunn til det om man ikke kan nyte litt fot og nakke massasje før avgang. Da frister det mer med litt tid ved bassenget på hotellet.

Del denne siden