Hotell i San Fransisco

Tråd i 'Reisemål' startet av Ragna Rekkverk, 04. jan 2017.

  1. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Om du trenger en liten pause fra storbyens tjas og mas, ta ferja over til Sausalito. Den er omtalt som en av verdens fineste ferjestrekker, og det levde virkelig opp til forventningene. I tillegg er Sausalito en skikkelig trivelig småby, med husbåtsamfunnet sitt, flere restauranter i vannkanten og et generelt lavere tempo enn SF.

    Golden Gate og Alcatraz i solnedgang, bilde tatt midtfjords

    [​IMG]
     
    SAJblue, DanH, Bolle and 5 others like this.
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Ta BART ut til Palo Alto og gå rundt gatene der.
     
    Henrik and Upsaker like this.
  3. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    San Fran har en veldig fin sjømannskirke med vafler og kaffe. Vel verdt et besøk. Fantastisk utsikt mot Alcatraz og Golden Gate er det også.

    Vi spaserte rundt "hele" byen i løpet av en dag, endte på 30 000 skritt. Tok litt tid, men gav mange fine inntrykk.
     
  4. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk et fantastisk godt inntrykk av byen etter å ha vært der en tre/fire dager for omtrent en mnd siden.

    Sykle over GGB til Saucolito.
     
  5. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Be sure to wear some flowers in your hair. :)
     
    funkenstein and chipcampden like this.
  6. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Desember byr vel på relativt kjølige temperaturer i «the bay area» og det kan jo kanskje begrense aktivtetene noe?

    Når jeg var i San Francisco sist brukte vi en dag på å sykle fra Fisherman’s Wharf over Golden Gate Bridge til Tiburion, hvor vi tok fergen tilbake til byen. Underveis spiste vi lunsj i Sausalito og dessert i Mill Valley. Det var en veldig fin tur som absolutt kan anbefales! Ellers surret vi rundt i byen og kjørte Cable Car, noe som var relativt dyrt, men morsomt å ha gjort!

    Jeg skal tilbake til San Francisco under Thanksgiving i november, og da har jeg lurt på å ta en tur til Palo Alto, gå en tur i The Golden Gate Park og kjøpe julegaver! :)
     
    Last edited: 10. okt 2017
    Henrik and Upsaker like this.
  7. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,128
    Likes mottatt:
    7,726
    Bonuspoeng:
    183
    Upsaker liker dette
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Upsaker liker dette
  9. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Og så kan du kjøpe Bula-burgeren på Pearls Deluxe Burgers og bli skikkelig sølete rundt kjeften.
     
    Henrik, Edvard and Upsaker like this.
  10. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,128
    Likes mottatt:
    7,726
    Bonuspoeng:
    183
    Pearl’s har nydelige burgere, definitivt en verdig anbefaling. Skrev dette en gang, som jeg føler beskriver stedet greit.

    Har også et tilpasset Google-kart over San Francisco med litt spiseplasser, barer og steder med takterrasser, pluss pluss. Noen av kommentarene er mine egne, noen fra venner, andre har beskrivelser hentet fra Eater SF, Thrillist og ymse andre kilder.

    Jeg er ingen mesterkurator. Sporadisk oppdatert, ikke alt er kvalitetssjekket selv og det er ingenting som tar høyde for naturlige ruter mellom steder. Kan imidlertid gi en bitteliten pekepinn til enkelte områder.
    2F3D4550-3BEC-414F-A626-3065B25FAABA.jpeg
    https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zEbAVC3AO-cI.kByeR_32L5jk
     
    Last edited: 11. okt 2017
    TO-777, Bernd, Edvard and 2 others like this.
  11. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Er der as we speak. Vi har bodd noen netter på executive floor på
    Hilton i Financial District og har nå flyttet over til Ritz og Club floor der. Snakk om å komme til himmelen!
    Sånn ellers har vi tatt taxi til Golden gate visitor center og gått derfra over broen til Sausalito og tatt fergen derfra inn til byen igjen. Fantastisk tur som i 2014 fikk ny vei langs sjøen og mye koseligere enn den gamle traseen.
    Sausalito var som tidligere nevnt, aldeles vidunderlig.
    I tillegg tok vi en heldagstur med Greyline der vi kjørte til Monterey, 17 mile road og Carmel. Veldig koselig med mange stopp og mulighet oss begge å drikke vin.
    Dessuten har vi tatt BART og buss til San Fransisco outlet. Kjøp et coupon hefte med masse rabatter, så føles det nesten som gratis. Vi handlet for 10k og verdi hjemme var sikkert fem gangen.
     
    tommy777, obergland, Upsaker and 2 others like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,150
    Likes mottatt:
    869,615
    Bonuspoeng:
    293
    I Monterey har jeg vandret blant gamle sardinfabrikker for 20 år siden, en flott by med industrihistorie og deilig vin ...
    sikkert helt fornyet nå, men et deilig sted ...

    Satt i utendørs boblebad med lokal hvitvin og leste John Steinbecks "Cannery Row" .... som har utgangspunkt i Monterey .... magisk ...

    God tur!
     
    obergland and RoadKing like this.
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,632
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har tester AirBnb i SF området? og har noen forslag, gjerne mer til område av byen hvis jeg vil ha uteliv og bo sentralt?

    Noen med leiebilforslag? Det skal i såfall være med firma som gir meg fordeler som *A gold?

    Lett spontant kjøpt to turer med Lufthansa neste vår, så jeg må finne ut hva jeg skal se og oppelve ;)
     
    RoadKing liker dette
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Tusen takk alle sammen. Det eneste jeg angrer på nå er at jeg ikke blir flere dager, men jeg får ta turen tilbake i neste periode istedenfor.
     
    NilsernNilsen liker dette
  15. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Elsker at reising deles inn i EuroBonus-perioder :D

    SF er en fantastisk by, som jeg har hatt gleden av å besøke flere ganger. Har bestilt en ny tur i desember, planla egentlig 3 døgn for å minimere fridager, men ble utvidet til 5 pga. tilgjengelighet, det er jeg ekstra glad for nå!
     
    Upsaker liker dette
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen store, nye reiser før i mars nå ;)
    Når drar du?
     
  17. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Så ikke at du også drar i desember før nå! Vi (sambo og jeg) drar 7., hjem 12. Hovedformålet er å besøke niesen min, som studerer på Stanford. Ja, også ferie da!

    Er poengreise, så er en liten mulighet for utsettelse.
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    2-4 her :)
     
  19. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor kjøper du coupon hefte? Tenker meg bortover i mai og da er det planer om litt shopping :S
     
    Ragna Rekkverk liker dette
  20. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Coupons kjøpes på visitor centre i outleten.
     

Del denne siden