Hotell i San Fransisco

Tråd i 'Reisemål' startet av Ragna Rekkverk, 04. jan 2017.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Ser at flere anbefaler området ved Union square. Rett ved siden av hilton der ligger Park 55 San Fransisco a Hilton Hotel. Noen med erfaringer? De gir meg en pris på 157$ natten inkludert alt. Og har status. Reiser alene og har egentlig bare ønske om et rent rom og frokost ;) burde ha gåavstand til uteliv i SoMa?
     
  2. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Det er veldig mange år siden jeg bodde på Parc55;før det ble en del av Hilton.

    Oppfyller nok kravene om rent, og frokost hvis du har betalt for det, men er ellers et mega-stort og upersonlig hotell. Er nok litt gammeldags, vil jeg tro. Men, mye brukt av diverse crew, så er sikkert greit nok. Bra beliggenhet mtp. shopping og SoMA. Det ligger en god thai restaurant, Khin Kao, i bygget. Den bør du prøve uavhengig av om du ender opp der eller ei.

    Legg på en $100, så kan du bo på det nyåpnede Proper hotel ikke langt unna. Det har mer schwung, og garantert bedre frokost.
     
    Last edited: 31. okt 2017
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Proper hotell ser flott ut. Men nærmer seg dobbel pris av Hilton så da sprenger jeg hotellbudsjettet for 2018 litt raskere en planlagt.
     
  4. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    VI bodde på Ritz Carlton og det var fantastisk. Utrolig freshe rom, loungen var kjempegod og enormt bra service. Opplevde også at rommene var delikate i både farge og materialvalg, samt at turndown-servicen funket kjempebra. Kjempeservice fra a til å, fin nedoverbakke å gå til Union Square for shopping og en billig taxitur hjem med alle posene etterpå.
    Vi testet også fire netter på Hilton Financial district først - med executive lounge der også - og her snakker vi enorm klasseforskjell.
     
  5. RVC

    RVC Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har prøvd hotel Zoe ved Fisherman’s Wharf?
     
  6. Johnnie_Walker

    Johnnie_Walker Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg bodde på Warwick ved Union Square sist og det var grei valuta for pengene. Bra beliggenhet, fint rom men dyr parkering om du kommer med bil.
     
  7. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Too late. Vi endte opp på Proper som fungerte utmerket selv om nabolaget er litt røft (Tenderloin).

    Men, var innom RC for et besøk i vinsmakingsrommet de har der, og hotellet så fint ut det.

    Selve JCB tasting room var en opplevelse. Ikke så mye pga. vinene, men mer den «over the top»-innredningen.
    923624B2-8632-47E5-83C7-1D2989A78593.jpeg

    200FB336-00A5-43FC-A992-D28E085AEB47.jpeg
     
    Ragna Rekkverk liker dette
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er også på utkikk etter et hotell til MR i desember. RC skal ha 6000,- og er utenfor mitt budsjett for to netter. Parc 55 er mer overkommelig og så ganske så greit ut. Noen fler bra prisede hotellet ved Union Square det er verdt å se på?
     
  9. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Blander du ikke nå? Det ligger 2 Hilton hoteller i området hvorav overnevnte vel er det som er "best". Det andre bodde jeg på i september, helt kurrant. Enorm maskin av et hotell, det største på vestkysten. Veldig mange crew som benytter hotellet.

    Fikk et fint rom med utsikt og god størrelse. Ingenting å utsette, foruten at service tar litt lang tid.
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du med det overnevnte mener Parc 55 så har det byttet over til Hilton for en tid tilbake og er jevnt over billigere en Hilton Union Square. Og hvis alle skriver hvilket hotell de faktisk bodde på helt spesifikt så ble både gode og mindre gode rewiews mer aktuelle ;)
     
  11. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Nettopp, jeg mente Hilton Union Square :)
     
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilket betyr at du bodde på Parc 55 og synes det var helt kurant selv om det er et digert hotell ;)
     
  13. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Parc55 er digert, selv om Hilton Union Sq er enda større.

    Det er nok ikke forferdelig, men heller ikke noe du kommer til å huske lenge.
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Ut fra bilder og div omtaler tror jeg du har helt rett angående Parc 55.
     
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har bodd på Courtyard by Marriott Union Square, Hotel G eller Hotel Diva?
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Moderator : Slå sammen denne og " hotell i San Fransisco " tråden, eller omvendt? De omhandler veldig mye det samme.
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk svar fra Bart i dag. Altså offentlig kommunikasjon til og fra SFO og mye av transporten inne i byen.

    "By 2018, you will be able to purchase Clipper cards out of the Bart ticket vending machines. A $3.00 charge will be applied.
    The Clipper Card can be used for both Bart and Muni. For more information on the Clipper card and what it covers, please visit www.clippercard.com."

    Så for de som ikke vil ut med 20+ $ for Uber til hotellet eller som liker offentlig komunikasjon og som kanskje er i området flere ganger så kan kortet straks kjøpes på flyplassen og en kan bruke på de aller fleste typer offentlig kommunikasjon i SF og området rundet.
     
    SAJblue, RoadKing and Upsaker like this.
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Utført.
     
  19. OlaHaBa

    OlaHaBa Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    13
    Vi tilbragte 5 dager i San Francisco i fjor høst. For en fantastisk by! Vi bodde på Galleria Park Hotel, rett ved Union square. Sentralt og relativt rimelig, og kan anbefales videre. Svært god brasseri og frokost-/lunsjplass vegg-i-vegg.
     
  20. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    I know. Vi kom oss ikke til Napa pga skogbrannene som herjet da vi var der, så da fikk "Napa komme til oss" i vinsmakingsrommet JCB tasting lounge.
     

Del denne siden