Hotell i San Fransisco

Tråd i 'Reisemål' startet av Ragna Rekkverk, 04. jan 2017.

  1. SAJblue

    SAJblue Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Vi har bestilt "Hyatt Centric Fishermans warf" til en OK pris i mai 2018. Nå er vel ingen priser i SF OK egentlig, måtte ut med 1700 kr pr natt. Brukte selvfølgelig Hotels.com, ViaTrumf og Amex-kort. Vi skal være 5 netter i SF før vi reiser videre. Det jeg er litt redd for er om Fishermans Warf vil føles avsidesliggende/usentralt. Er det noen som har gode/dårlige erfaringer med å bo i dette området? Det er mulig å avbestille rommet uten kostnad, hvis det skulle bli behov for å finne et annet hotell.
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har booket tre hotell fra 2-4. desember. Måtte ut med 3-3500 kr for to netter ved Union Square.
     
    SAJblue liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Fishermans Warf er da temmelig sentralt vil jeg si.
     
    SAJblue liker dette
  4. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Det spørs hva du er ute etter. FW er et utpreget turistområde med både internasjonale og amerikanske turister i fleng. Så, hvis dere er ute etter SF souvenirer, Hard rock cafe, og «Disneyland» så er det midt i blinken. For mer high-end shopping er det området rundt bl.a Union Sq. som teller.

    På den positive siden, det skinner gjerne igjennom at jeg prøver å unngå FW når jeg er i SF, så er det i nærhet til vannet, det går trikk til Union Sq., ikke for langt fra Golden gate. Har dere med barn så vil de like seg i området.

    Men, det er billig med Uber, så lett å komme seg rundt.
     
    Last edited: 03. nov 2017
    SAJblue liker dette
  5. SAJblue

    SAJblue Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Det prissjiktet er (dessverre) helt uaktuelt for oss. Vi skal videre rundt i California etter SF, så kan ikke dra på alt for mye på overnatting i SF. Planen er leiebil i ca 14 dager etter våre 5 netter i SF, og å ende opp i LA.
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er altså for to netter, dvs ganske likt som derr betalte :)
     
  7. SAJblue

    SAJblue Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Oj, der leste jeg feil ja, var så opptatt av priser pr natt at jeg ikke fikk med meg all teksten. Er det de tre hotellene du har nevnt i en tidligere post du har booket?

    Ser for øvrig at flere av hotellene som anbefales i denne tråden, for eksempel Hilton Union Square og Parc 55 by Hilton ligger i overkant av 3000 kr natten for den perioden vi skal være i SF. Prisene er hentet fra Hotels.com, da vi ikke reiser nok til å få status hos noen enkeltkjeder.
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Hotel G San Francicsco, Hotel Diva og Courtyard by Mariott. Gratis avbestilling, så jeg har litt tid til å ta stilling :)
     
    SAJblue liker dette
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    Min begrensede erfaring er at Uber, Lyft og andre priser seg forskjellig rundt om i USA og verden.

    Er det noen som har erfaring fra SF med selskapene jeg har nevnt eller helt andre? Reise alene, så jeg må tenke litt økonomi rundt transport også. Dvs at jeg kommer til å bruke shared muligheten.
     
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    2B2C3618-DDB6-4ED5-961C-1E0A71A1E0BC.jpeg
    UberPool fra SFO til sentrum

    8496857E-C063-4DF3-94B1-6D8FBF61E27A.jpeg
    UberPool fra Mission til hotellet

    5B7C739F-3EF5-4BE3-99AA-91279418E3D2.jpeg
    UberPool fra hotellet til SFO

    Jeg syns Pool fungerer veldig bra og gir fornuftige priser. Legg merke til at dette er for to personer, så du kommer til å slippe unna enda billigere.
     
    CrotchRocket liker dette
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    Takk takk ;) Da stemmer prisene jeg har sett på appen sånn ca. Flere erfaringer?
     
  12. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser også etter hoteller i SF, og det virket nærmest "umulig" å finne noe brukbart for under 2000,- natta for 7. til 11. februar. Ett tips kan vel være å vente til Black Friday og se om hotels.com kjører noen salg.
     
  13. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Uber pool fungerer utmerket i SF. Det er sosialt og rimelig. Jeg opplevde ikke noe mer ventetid på en pool enn på en vanlig Uber.

    Svært mange sjåfører kjører både Uber/Lyft samtidig. Er visst ikke noe regler som stopper det.

    Hotellpriser i SF varierer vilt. Det spørs om det er en konferanse, eller ei, i den perioden du er der. Har hatt suksess med Hotwire et par ganger.
     
  14. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Last edited: 24. nov 2017
  15. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har bestilt det samme for en tur i februar. Betalte 9600,- for fem netter, ett rom, en person. Kan gi en tilbakemelding etter at jeg har vært der om jeg holder på det hotellet (har også gratis avbestilling), hvis du minner meg på det :p
     
    SAJblue liker dette
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    Noen med spesifikt erfaring med leiebil fra SFO? Tenker i utgangspunktet en F klasse så jeg kan velge i det som står hos Hertz. Men har også status hos Sixt.

    Trenger en artig bil å kjøre over en langhelg i Mars, så værmessig er ikke kabriolet osv noe krav.
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    Været i California i første helgen i Mars. Jeg vet at det varierer ekstremt i forhold til hvor du er i staten. Prøver å finne ut om det er for tidlig for å satse på Nasjonalparker som Yosemite og Sequoia og Death Valley. Har sendt noen eposter til nasjonalparkene men får ikke noe konkret svar på om jeg må regne med sludd og snø i Nord eller om jeg kan forvente bare veier og tidlig vår.
    Noen som kan si noe fornuftig?
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skal leie en bil på SFO nå på lørdag. Hadde i utgangspunktet tenkt til å gå for en i klasse K(abriolet) fra Avis. Noen innvendinger? Jeg kan evnt leie klasse C/D/E for endel mindre penger, men hvordan er det da med oppgradering i Presidents Club?
     
  19. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan var SFO? Tar gjerne imot flere tips. Skal mest sannsynlig over i februar (om jeg får fri fra jobb). Andre som har bestilt biz-billetter med SAS i samme tidsrom? Så det var flere C-billetter ute på travelhacks for noen dager siden, men nå er nesten alle borte for februar.
     
  20. helifalcon

    helifalcon Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Jeg var i SF 8-15 mars i 2015 og lurte på det samme. Leste mye som tilsa at det kunne være vanskelige forhold i Yosemite, men hadde 15 grader i parken, og bart og tørt. Nå er det jo mange skogbranner i California som tyder på at det er tørt, så jeg er sikker på at du kan legge inn en tur til Yosemite.
     

Del denne siden