Hva ønsker vi oss og hva ønsker vi oss ikke i nye CPH lounge

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 26. april 2018.

Tags:
  1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,019
    Bonuspoeng:
    293
    Travellingalf, kiev, DanH and 3 others like this.
  2. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,908
    Bonuspoeng:
    113
    Bare et kjapt spørsmål, kunne dere heller (om dere ville, og det var ledig) bli booket med et annet fly selskap også istedenfor sas? Bare lurer..

3. knutfin

knutfin Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Noe annet pålegg enn bare hvitost og smør, så er jeg fornøyd.

magnusant liker dette
  4. Bjoern In America

Bjoern In America Digger USA og Japan!

Likes mottatt:
    1,010
    Bonuspoeng:
    93
    Noe jeg reagerte på da den nye gull loungen ble ferdig på OSL. Altfor mange stoler rundt ett bord. Det medførte at én person nærmest sperret flere stoler med å sette seg ytterst.

De bra loungene jeg har besøkt har mange enkeltstående stoler med bord. På den måten blir det plass til flere og ikke så lett å oppholde seter med håndbag.

Scandipendler, Edin, jgroneng and 3 others like this.
  5. Bjoern In America

Bjoern In America Digger USA og Japan!

Likes mottatt:
    1,010
    Bonuspoeng:
    93
    hehe, ja jeg røyket selv i ungdommen. Sigarett stanken er noe jeg ikke savner.

Hadde jeg visst hvordan jeg luktet, så hadde jeg sluttet mye før tror jeg.
    Synd det var ingen som fortalte meg det. Ikke engang kjæresten min. Jeg spurte henne ofte etter at jeg sluttet; luktet jeg virkelig slik??
    (som da vi traff på røykere som kom inn på flytoget bl.a.)

Fy Faen! å det lukter av de som røyker! :D

jgroneng, Eddie47 and DanH like this.
  6. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,168
    Bonuspoeng:
    93
    Generell prioriteringsliste for lounge:
    Et stille og rolig sted å sitte ned i et komfortabelt møbel.

2/3 varmretter, diverse kalde anretninger / sandwich osv, inkl. dessert.

Utvalg av kaffe, te, kullsyreholdig leskedrikk, juice, øl, vin, bobler og litt sprit for de spesielle anledningene.

Rene og tilgjengelige toalettfasiliteter, på en flyplass med lounghaul-forbindelser bør det være dusj tilgjengelig.

-----------------------------------------------------------
    Er innom gull-stua på CPH et par ganger i måneden.
    Det er mye som kan bli bedre, og sikkert mye som kan bli værre.
    Men er det noe jeg har irritert meg grenseløst over de siste 18 månedene, så er det hvor vanskelig det er å finne seg sitteplass der oppe.
    Er det fordi det er alt for mange som har gullkort?

Så prioritet 1 for min del må være bedre plass i gullstua, gjerne bedre oppdeling og fordeling av små/store bord - så det blir lettere å utnytte kapasiteten.

Maten kan selvsagt bli bedre, det er tragikomisk at det er samme mat 4/5 ganger man er innom. Til tross, så synes jeg å merke litt mer variasjon enn det var for 3-4 år siden.
    Tror også det er fordi man i danmark ikke tuller med hva man spiser på rugbrød - smør og dansk gulost er tingen, glem annet pålegg :p

"småkaker/desserter" - nå er det kjeks som gjelder, og en sjelden gang i blant brownies, uten at jeg har funnet et mønster.

Bedre øl
    Variasjon på bobler / vin, sjukt lei den cavaen.
    Utvidelse av toalettområdet - trangt innerst, og ofte opptatt på de enkeltstående toalettene.

De må for all del ikke la mere plass gå på kompromiss fordi de vil ha inn nisjer som er produktplassering, eller treningsrom.
    Et treningsrom er vel fint, men det stjeler plass fra andre ting, og øker sikkert kostnaden til loungen. De leier vel plass fra "internasjonale hedgefondsforvalteres melkeku og kjøpesenterflyplass danmark as"

SAJblue, Edvard, RoadKing and 2 others like this.
  7. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,168
    Bonuspoeng:
    93
    Shit, skulle ikke sagt jeg er lei cava-en, i dag er den forduftet ..
    :rolleyes:

8. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,397
    Bonuspoeng:
    183
    Spurte du? De har vel ofte på bakrommet. Skal dit i morra skjønner du :p

9. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Var jo ingen Cava i 2014-15, og ettersom CPH-loungen kjøres på kraftig sparebluss, så var det vel helt naturlig å forbedre vekk denne. I løpet av et par år har de forbedret bort flaskeøl, danskvann, Ramlösa og omtrent halvparten av mattilbudet. Gullstua på CPH er omtrent på nivå med Aspire-loungen.

Eddie47 liker dette
  10. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,019
    Bonuspoeng:
    293
    Skal være på CPH i fem timer om to uker. Må vel innom gulloungen, men tenker å bruke Eventyrloungen ...

Travellingalf liker dette
  11. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,168
    Bonuspoeng:
    93
    Neida, spurte ikke... siden jeg som sagt er litt lei den, noe spesielt med den er det jo ikke.
    Men... bobler! :D

Da jeg var der sist, for kun en uke siden, var det sikkert 15 flasker i kjøleskapet. Nå, forduftet som dugg for sommersolen

12. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg lurer virkelig på hvorfor CPH-loungen kjøres så til de grader på sparebluss, mens både OSL og ARN for tiden har akseptable utvalg av mat og drikke. Som utgangspunkt hadde jeg trodd at loungene var underlagt samme forvaltning i SAS-systemet, men kanskje innkjøp og tilbød er delegert til lokale loungeansvarlige? Eller er trafikken i CPH-loungen så stor at SAS bevisst sparer penger gjennom å begrense utvalget?

13. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,246
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg listet tre ting som går ann å gjøre uten at det koster for mye :)

1. Koldtbord med ett bedre matutvalg i dag, flere varianter av supper og pasta.

2. Kafeebar med en god meny.

3. Dusj og sovekupe for dem som trenger det.

4. Skap til å låse koffert inn i.

PVflyer liker dette
  14. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Disse to vil jeg tro koster en del mer.
    2. Kaffebar krever en ekstra ansatt utover hva det er der i dag, det krever også plass.
    3. Dusjer må renholdes løpende, krever arbeidsinnsats og koster plass. Sovekupe, her gjelder det samme. Og m2 kravet for en gjest er laaangt over det om det settes inn en sittegruppe istedenfor.

Hadde vært fint å se flere fasiliteter på flyplassen, men forstår godt at det ikke blir slik..

Men kaffebaren i Oslo ser ut til å bli flittig brukt, så håper dette, selv kostnaden, innføres i alle lounger..

Eddie47 liker dette
  15. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,397
    Bonuspoeng:
    183
    Da har jeg vært innom både OSL, ARN og CPH.

OSL og ARN var i og for seg helt på det vanlige

CPH derimot. Makan... plast så langt øye kan se. Slitt og ikke veldig shina. Lite utvalg av mat. Lite utvalg av drikke. Hadde jeg hatt lenger tid ville jeg nok heller sjekka ut PP-lounge.

Det er veldig bra at de holder på med oppussing. Det var jaggu på tide og vi får håpe det blir bra :)

Eddie47 liker dette
  16. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,168
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jo fordi det er slitt og utdatert at de holder på med oppussing.
    Og det er fordi de holder på med oppussing at de har plastbestikk, plastkrus og papptalerkner.

Angående dusj, har de det jo faktisk i dag, nede. Veldig små avlukker som ikke er særlig innbydende, men det er i det minste tilgjengelig.

Vi får håpe noen i SAS leser denne tråden, men jeg er redd det meste allerede er opplest og vedtatt og kostnadsberegnet. Fint at vi har en tråd å drømme og klage og få ut frustrasjoner i da :D

17. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilken av de 4 på listen er den dyre av dem?

DanH liker dette
  18. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har tenkt på hvorfor folk er så begeistret for kaffebar og barista i loungen. Tror det er fordi dere drikker latte-varianter eller subjektivt føler en manuell kaffe har bedre kvalitet/smak enn brygg fra en god kaffemaskin.

Jeg har kun testet kaffe på innenrikskantina to ganger og synes Espresso/Americano fra automaten på Gullstua OSL smaker bedre. Heldigvis har folk forskjellig smak – og dyr vin eller high-end kaffe (type Wendelboe) er ikke alltid det man liker best.

Moka pot, Siphon, Chemex, French Press, Pour-Over, AeroPress, Espresso – these are all ways of preparing a cup of coffee.

I’ve been hanging out at some cool Cafés lately; looking, learning, smelling and tasting coffee being made. Very interesting.

My coffee is normally black; no milk, no sugar, no pumpkin spice frappuccino. I do occasionally order an Espresso Macchiato and in nature/winter I sometimes add pure butter (sure you have not tried that, hu?)

Can I taste the difference based on preparation method alone?

Probably, and I enjoy watching the barista at work. Coffee tastes better and more special when you've observed the time, precision and care taken in making your drink.

Grind the beans and enjoy.

Mer om kaffe:
    https://www.drippedcoffee.com/coffee-served-on-airlines/
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_coffee_drinks
    https://bluebottlecoffee.com/preparation-guides

19. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det har du rett i.
    Jeg synes en manuell kaffemaskin med nykværnede bønner i all hovedsak har mye mer fylde og smak enn en typisk maskinkaffe. Det pleier å smake veldig "flatt".

Noen steder er det ok, andre steder er det rett og slett udrikkelig. Jeg tror det bl.a. har med kvaliteten på kaffen å gjøre, ser for meg at kaffen til en kaffebar er ferskere og bedre kvalitet enn kaffemaskina.
    I tillegg vil man nok i større grad rengjøre den manuelle maskina ordentlig enn man gjør ved en automat.

Scandipendler and Edvard like this.
  20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Både gulasj og Chili con Carne i gullstua i dag. Kudos SAS!:)

jgroneng liker dette

Del denne siden