Hva er deres erfaring med ViaTrumf.

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Fredrik81, 18. des 2015.

  1. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    Er det nokon som har erfart at det tek fleire veker frå ICE endrar status til "Overført til Trumf" til trumfen faktisk kjem? Eg tinga eit abonnement i november og fekk "Overført til Trumf" før jul, men har ikkje sett noko til nokon bonus endå.
     
  2. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Har ventet en drøy uke nå på bonus fra Expedia der status skiftet fra "Bekreftet" til "Overført til Trumf" i romjulen. Ser ut til å være et mer generelt problem. ViaTrumf har også et varsel om mulige forsinkelser i utbetalinger på hjemmesiden sin.

    Vi må nok bare vente til de tekniske problemene er løst...
     
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, eg har sett varselet. Det har vore eit problem ei tid no, men resten av kjøpa vert som regel overført eit par dagar etter at dei har skifta status til "Overført til Trumf".
     
  4. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Har opplevd litt det samme. Et kjøp fra Morris tok nesten to uker før den faktisk stod på trumf-kontoen selv om det stod overført til trumf, mens tanum tok 3 dager.
     
  5. Trykkern

    Trykkern Medlem

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg fikk beskjed fra Ice om at det kun var 1 x 620,- pr. kundeforhold, så om jeg skiftet abonnement for kona og ungene også ville jeg kun få 1 x 620,- Kona kan selvfølgelig sikkert lage sitt eget kundeforhold og motta kr 620,- men ungene må jo nødvendigvis stå under en av oss.
     
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Da er det isåfall nylig endret praksis
     
  7. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som om det lønner seg å mase og være rimelig direkte.

    Lang historie kort: Hadde leiebil forhold fra avis i sommer, gjort gjennom viatrumf. Avis avviste kravet mitt umiddelbart, sikkert fordi de ikke lenger er viatrumf partner. Ikke mye hjelp å få hos viatrumf, de bare skyldte på avis.

    Fikk idag følgende mail og 278 trumfkroner på konto:

    Hei,

    Bonusen på dette kjøpet fra AVIS er nå satt til overføring til din Trumfkonto. Merk at dette ble gjort da vi ikke kunne oppdrive noen grunn til hvorfor AVIS avviste dette kjøpet.

    Ønsker deg en fin dag.

    Vennlig hilsen
    Madeleine
    ViaTrumf Kundeservice


    Kanskje på bakgrunn av denne mailen jeg sendte 3 desember.....

    "Hei


    Dette er skikkelig dårlig. At de bare kan avvise saken uten å gi noen som helst forklaring er rett og slett ikke bra nok.

    Jeg har gjort en handel hos dem, utelukkende for å få trumfpoeng, så blir saken min avvist via deres portal umiddelbart etter kjøp. Dette har nok noe å gjøre at de nå har fjernet seg fra viatrumf og ikke lenger gir trumfkroner ved å handle fra dere? At de gjør dette etter at jeg har gjort kjøpet mitt, har ingenting å si. Jeg har krav på poengene mine, da jeg har gjort alt riktig. Ingen av de nevnte grunnene du har listet opp gjelder meg.


    Ser gjerne at dere presser de enda hardere, de skal i det minste gi en skikkelig begrunnelse hvorfor de nekter å utbetale poeng jeg har krav på.

    Mvh

    artanis"


    Den 26. november 2019 kl. 08.59.41 -03.00 skrev [email protected]:

    Hei!


    Vi har fått tilbakemelding om din sak fra AVIS, og vi beklager å måtte meddele at din sak har blitt avvist.

    Vi har dessverre ikke blitt informert om grunnlaget for denne avvisningen, men her er noen grunner som kan ha ført til dette utfallet:



    • Nettbutikken kunne ikke koble kjøpet ditt til din bruker på Viatrumf, som fører til at bonusen ikke kan utbetales.
    • Nettbutikken mener du ikke møtte deres krav til utbetaling av bonus (se «Viktig informasjon om denne nettbutikken» under aktuell nettbutikk).
    • Det kan ha vært en annen enhet (rabattkodenettside, prissammenligningsside o.l) involvert før eller under kjøpet som har blitt kreditert med salget i stedet for oss.
    • Nettbutikken har ikke klart å spore kjøpet basert på informasjonen du har gitt oss (dette forekommer ofte hvis feltet «ordrenummer» ikke er fylt ut eller er fylt ut feil).

    Selv om vi ikke har fått vite hvorfor saken din har blitt avvist kan vi informere om at det alltid er en solid grunn til dette. Da vi ikke har fått en grunn for avvisningen, men det likevel har blitt utfallet, må vi anse denne saken som lukket.

    Vi beklager virkelig for at vi ikke kunne gi deg mer utfyllende informasjon om dette kjøpet. Vi håper på det sterkeste at dette ikke forekommer igjen.


    Ønsker deg en fin dag.


    Vennlig hilsen

    Madeleine

    ViaTrumf Kundeservice
     
    ME262 and Xflipper like this.
  8. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Sikkert svart hundrevis av ganger her, men gjelder triple trumf kun for Norgesgruppen?
     
  9. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,292
    Bonuspoeng:
    293
    Skarven liker dette
  10. Sva11210

    Sva11210 Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Bestilte ICE igår, men idag kom det status som avvist:(
    Har fått mail som bekrefter bestillingen, har hatt ice før men det er omtrent 6 måneder siden så burde ikke ha noe å si.
    Noen andre som har opplevd dette, og burde jeg da kontakte viatrumf eller ICE direkte?
     
  11. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Lykke til. Arbeidsgiver gikk fra Telenor til Ice.
    - Og tilbake fortere en du klarer å si Ice... :rolleyes:
     
    Sikiduck and Skarven like this.
  12. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Hos meg gikk det dessverre 14 dager før ICEen var borte...
     
  13. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk også avvist. Er ikke kunde fra før, unntatt et barneabbonement til jentungen.

    Bestilte et prøveabonnement og et barneabbonnemt til datter nummer to.

    En kollega av meg fikk også avvist, heller ikke kunde fra før.
     
  14. jensen09

    jensen09 Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    Origo


    Må dessverre innrømme, at jeg byttet aldri abonemment, bestilte kun nytt nummer til begge to, og avbestilte nå. Sikkert litt dårlig moral og gjøre sånn, men hadde lyst på EB poeng, så da blir det sånn.
     
  15. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bestilte nytt nummer og abonnement hos ICE.
    Fikk avvist.

    Hva er dette for noe?
     
  16. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    357
    Likes mottatt:
    760
    Bonuspoeng:
    93
    Har både Telenor og Ice i min telefon for øyeblikket og samtidig en router med Ice-MBB som begge fungerer aldeles utmerket med like god dekning som Telenor overalt annet enn i "betongbunkere" som nye store næringsbygg har blitt, men selv der funker det, om enn noe under middels. Synes det er supert at en aktør som Ice som tross alt er billigere enn "billigselskapene" OneCall og Talkmore som eneste lavprisaktør har støtte i fysiske forhandlere som Elkjøp og Power gir man kan få fikset problemer på få minutter - og at de i tillegg ofrer 620 trumfpoeng innimellom er jo ikke annet enn kjempemessig :)
     
    Mbj liker dette
  17. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Vår erfaring som bedriftskunde var svært dårlig, både dekning og kvalitet. Kunne tatt eksempler og referanser fra brukere, operatør og forhandlere(!)
    Når produktet er betydelig svakere, så hjelper det ikke med lavere pris, Trumfpoeng eller støtte hos fysiske forhandlere.
     
  18. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    357
    Likes mottatt:
    760
    Bonuspoeng:
    93
    Skal absolutt ikke krangle på det, ville bare dele min mening som bruker - er jo selvfølgelig enig i at det skal funke som baseprodukt før man blander inn annet. Har ingen førstehåndserfaring innenfor bedriftsmarkedet, så der skal jeg ikke uttale meg i det hele tatt.
     
  19. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har mine dukket opp i to nye linjer med status "Under behandling" og med gårsdagens dato. De som står som avvist (og har dato dagen før) ligger der fortsatt.
     
  20. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg fikk mine (kr. 312?) når abonnementet ble aktivt, mener jeg å huske. ICE har fungert smertefritt men jeg tror det er viktig å ha en telefon som støtter tale over VoLTE i deres eget nett.

    Forrige gang jeg var kunde hadde jeg mye problemer, men da var heller ikke tale i eget nett aktivert. Fri data abonnement er gull verdt!
     

Del denne siden