Sommeren 2019 går turen til USA for alle fire i familien (kone og to sønner på da 7 og 10). Blir vår første bonustur sammen. Enten New York eller California. Har akkurat fått booket SAS Plus begge steder (tur) så venter på hva som blir ledig hjem igjen før vi bestemmer oss for hvor det blir. Har mest lyst til LAX og SFO slik at vi kan kjøre imellom i løpet av turen. Ser for oss 14-16 dager totalt. Good times
Reisehøsten 2018 har såvidt begynt, så 2019 er ennå lenge til. - MSY-MIA-OSL i starten av januar. - OSL-AMS-OSL i april, den årlige turen til Utrecht på platemesse. Før den tid skal jeg: OSL-ARN-HKG-PEK-CPH-OSL OSL-KKN-OSL OSL-EWR-DEN-EWR-OSL OSL-ARN-MIA-MSY Jeg har 2 CT, kona har 2 CT, så vi mangler egentlig bare fritid..
Sammenliknet med 2018 som er blitt litt i overkant reisefyllt ser 2019 så langt roligere ut. Våren gir et par uker i Florida som er booket. Og på høsten er det meningen at familien drar noen uker rundt i Peru og brenner av årets CT på veien dit. Ellers venter jeg på det aller beste tilbudet jeg bare ikke KAN gå glipp av.
Imponert over de som har planene klare for 2019 allerede, har selv en del å fikse for 2018 før 2019 ofres en tanke. 3 intercont igjen for 2018; LAX i morgen til fredag, HKT i høstferien og såklart HKG midt i november. Edit: har jo booket CT’en for vinterferie, OSL-FRA-BKK-SYD og hjem.
Vi har lenge hatt planer om at årets opptjente CT skal brukes til SYD/AKL nyttår 19/20, men det ble lenge å vente. Fikk derfor bestilt Amex både til samboeren og broderen nå i starten av august, slik at vi får litt mer spillerom fremover. Foreløpig ser dermed planene slik ut: 12 dager i Costa Rica rundt nyttår, foreløpig med LX C, CM C, AV C og OS C. Planen er å booke denne om til min brors CT når den er klar, forhåpentligvis i oktober. Er vi heldige får vi litt LH F når det nærmer seg Her kan det også hende at vi finner på noe helt annet hvis det skulle åpne seg noe. Opprinnelig mål var å bytte til HKG med SK C FP hvis det åpner seg noe, men det er mindre kritisk nå som CT ikke lenger er en knapp faktor. En uke i Singapore ifm. en konferanse i mars. Håper på SQ C, og kommer til å legge inn et par feriedager 10 dager i Boston i påsken med SK C FP. Var veldig heldig og fikk utreise fredagen og hjemreise søndagen Er helt bankers. En uke i Spania i mai. Satser på at det dukker opp en grei SK-kampanje, så vi kan ta reisen som litt mileagerun Så var det sommeren da... Her har vi jo samboerens CT som kan ta oss hvor som helst. Har også lekt med tanken på å hoppe på en F-/C-kampanje for å sikre gullkort og heller selge CT-en, men det ble mindre aktuelt når turen til Singapore ble landet og sikrer gullkort. Tipper det blir Afrika eller Sørøst-Asia. Tipper det blir en langhelg i Piemonte i september. Satser på SK Plus med et par stopp på veien for å kicke igang ny opptjeningsperiode som starter 1/8. 2-3 uker i Australia og New Zealand rundt nyttår, og potensielt jul. Satser på F hele veien med SQ og TG, forhåpentligvis med LH på utreisen om vi har riktig med flaks Bruker min CT på denne, og begynner bookingen så snart SQ slipper aktuelle billetter 330 dager før. Oisann, dette ble visst travlere enn jeg trodde. Må kanskje revurdere planene litt
Hmm, du sier noe.. jeg har en CT og kanskje jeg burde booke snart hvis vi skal dra i 2019, for hvis billettene blir lagt ut 330 dager før så forsvinner de kanskje raskt også?
Når det gjelder cruise bør du etter min mening basere cruiset ditt på 3 kriterier. 1: hvor det er viktig for deg å være innom. 2: antall døgn. 3: størrelse på båten Jeg var på en lignende cruise du var på for 1 år tilbake ca, og var da på 2 steder i Bahamas og key west. Cruiset varte 5 døgn. Cruiset var greit men båten var av det «mindre» slaget som igjen gjorde at tiden på båten ble litt kjedelig og ensformig etterhvert. Skal på et cruise i februar på 8døgn, men har da valgt det nye skipet som er verdens største «symphony of the seas». Da slipper man at det blir kjedelig da man trolig ikke får utforsket hele båten ila de 8 døgnene. Så skal du på et kort cruise Går det fint med et «lite» skip, men skal du på cruise av en lengre periode bør man se på hvilket skip som har det cruiset. Stedene man er innom er jo veldig turist/cruise baserte steder så man får ikke nødvendigvis oppleve det landet på en like god måte som du hadde drstt dit på egenhånd og utforsket det. Personlig erfaring og research så er det royal caribbean cruises som gir mest valuta for pengene. Håper dette ga litt svar på spørsmålet ditt!
Jeg tror egentlig det går helt fint å vente litt. Har fulgt avgangene gjennom våren/sommeren for kommnde jul/nyttår. Det tok litt tid før alt med SQ forsvant. TG la ut Eur-BKK i god tid, kanskje 9 mnd før(?), mens BKK-SYD kom ca 6 mnd før. Nå er det temmelig skrelt for kommende jul, men jeg ville hatt flere muligheter gjennom mai-juli til å booke/optimalisere om CT og poeng hadde bært på plass til da
For meg er Royal Caribbean en favoritt, og da en uke i Oasis-klassen (Oasis, Allure, Harmony og nye Symphony). Skipene er nesten identiske, men jo nyere jo dyrere, generelt sett. Jeg har vært på 3 av de 4 og trives godt. Det er nok ting å se, gjøre og spise på skipene slik at du aldri vil kjede deg. Jeg er ikke en type som klarer å sitte stille på en solstol over lengre tid..
Da møtes vi nok ikke, med mindre vi ramler inn i hverandre i Miami :-D Vi er i Cozumel to dager etter deg ser jeg
Thailand i januar / februar skal bookes, usikker på om jeg skal bruke 140.000 poeng på BIZ med TG? Sommerferien skal jeg forsøke å få til min første skikkelige bonusreise, da er målet f. eks. OSL-FRA-ICN-BKK-SIN-CPH-OSL med så mange leg i F som overhode mulig. Ser jo at det har blitt booket FRA-ICN i F her, og TG flyr vel med F fra ICH til BKK? Hjem må det jo bare satses på SQ SIN-CPH. Målet er å få til denne i august 2019, hva mener dere? Er det noe håp om å få til denne? Det er altså snakk om vanlig bonusreise, ikke CT.
Svaret her er jo litt individuelt. Har du mye poeng? Trenger du de 140 på en enda fetere tur som du da må droppe? om ikke hadde jeg personlig kjørt på