Hva stopper meg egentlig...

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av TElg78, 20. jan 2020.

  1. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Synes jeg bruker mer enn nok tid i sikkerhetskontrollen på OSL så tanken på å frivillig gå gjennom en ekstra gang, bare for å kunne gå på en eller annen restaurant på utland, er temmelig fjern....
     
  2. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Ellers kan det jo tillegges at i "gamle dager" da hovedflyplassen het Fornebu så gjorde Radio1 (tror jeg det var) et forsøk med å kjøpe fullprisbillett, gå på utland og kjøpe tax-free, og så gå ut igjen og kansellere billetten og få refundert alle pengene. Det gikk helt fint det, og jeg antar at det samme sikkert ikke er noe problem på OSL heller. Men det kan jo hende tollerne blir litt grinete om du blir stoppet for kontroll...
     
    jgroneng liker dette
  3. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    Yeah, mange andre som kan slite med tollerene på samme "grunnlag" siden man må ha vært ute av landet i 24 timer for å ha rett på tax-free kvoten.
    Så om du flyr tur-retur London på en MR og er tilbake innen 24 timer risikerer du å bli tatt for smugling om du går på grønt med varer handlet i tax-free.
     
  4. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, derfor jeg ikke får handlet når jeg har vært på en tur til London:mad::p
     

Del denne siden