Hvilken destinasjon for egotrip?

Tråd i 'Reisemål' startet av Sikiduck, 12. juli 2017.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,184
    Likes mottatt:
    869,721
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke sikker på om du egentlig burde reise alene?
     
    drsyk, holmen, anders82 and 1 other person like this.
  2. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg selv er 19 år gammel og godt oppvokst med slavisk kultur. Det vil si at å reise alene til øst Europa er absolutt ingen problem. Det bør gjelde også for nordmenn. Der får man nytte lave priser under oppholdet, slik at man kan spare penger til bedre flytur som til Australia/New Zealand.

    Når jeg er endelig ferdig med videregående, der med utrolig streng fravær regelen. Jeg går på universitet og føler en stor forandring. Det aller største er friheten, absolutt friheten fra universitetet.

    Jeg gleder meg å reise alene til Gdansk i november og nytter meg av sølv-fordelen som gjør at jeg kan ta med 46 kg bagasje fordelt på 2 stk bagasje. Tillegg til bag og sekk som håndbagasje. Eneste grunnen at jeg velger Gdansk over Warszawa som har bedre butikker for harryhandel, er flere flight til Gdansk på ulike tider og prisen er billigere også. Jeg tror man sparer allerede 5k til 10k kr ved å handle polske matvarer i sammenlignet med å handle i Norge. Det gir en boost for sparing.

    Så, i konklusjon. Det finnes veldig mange bra sted for egotrip, det spørs veldig mye av hvilke behov har man å reise, det vil si at noen liker å være alene ulv ellers noen andre liker å ha partner under turen.

    Meg personlig vil være for byene i øst Europa som Budapest, Krakow osv...

    London er også er optimalt reisemål for nesten alle reisemodeller.
     
    Edvard, Ursa and WannaBeFrequentFlyer like this.
  3. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Vi er jo et par stykker som skal til Hong Kong i begynnelsen av november. Er du med der? :p

    Ellers kan Budapest anbefales på det varmeste.
     
  4. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Eg vil faktisk slå eit slag for Taiwan/Taipei!
    Hyggelege folk, vanvittig mykje god mat.
    Lett og kome seg rundt med tog og t-bane.
    Billigare enn Japan/Singapore, men fortsatt veldig reint, trygt og fint.
    Og mitt inntrykk er at ganske mange snakkar engelsk.
    Me snakka med ein kar på toget, han tilbydde og køyre oss til hotellet. Noko me takka ja til, snakka flytande engelsk og skulle faktisk til Berling og løpe maraton.

    Vil du på fjelltur så har dei også nokon flott fjell. (Yushan Nasjonalpark og Snow Mountain)
     
    drsyk, ina, Lnbre and 1 other person like this.
  5. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Støttes. Har vært i Taipei/Taiwan alene så mange ganger at jeg mistet telling for lenge siden.
     
    ina and snus_mumrikken like this.
  6. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Tja. Jeg trenger kanskje litt mer opplæring?
     
    RoadKing, Eddie47 and Kristian like this.
  7. wheitmann

    wheitmann Medlem

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    345
    Bonuspoeng:
    53
    Å reise alene handler mye om din egen personlighet, som nevnt tidligere. For meg er det ikke noe problem å reise alene, da jeg ser på meg selv som en ganske åpen og utadvendt person, og har lett kommet i snakk med folk når jeg har reist på solo turer i både Bangkok og Vilnius, par example. I de største byene i Asia har engelsk aldri vært noe problem.

    Har hatt bekjente som synes det virker "stusselig" å være alene på tur, men jeg er uenig. Det handler om å "tørre", og benytte muligheten til å ta egne beslutninger og nyte friheten som følger med. Og ikke minst må man gjøre research i forkant og ta risikovurderinger underveis.

    "Who dares wins", et motto som en viss britisk spesialstyrke etterlever...kjør på, nyt verden.
     
    Edvard, Avixlo, anders82 and 2 others like this.
  8. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Enig! Reiser man 2 eller flere så henger man jo sammen med de, men alene så er det jo betydelig enklere å komme i kontakt med andre.

    Det kan jo gå godt :)
     
    Edvard, Ursa and paron like this.
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    For en bump og for å inkludere innlegg fra en bortgjemt tråd.

    Bare dra. Ha en åpen, fleksibel holdning, lave forventninger og få planer. Ha et daglig prosjekt og destinasjon. Bli god på people watching og observasjon. Gjør basic research, men følg impulser og forslag. Begrens tid på sosiale medier og chat, ta heller en periodisk oppdatering.

    Ikke tenk på kule Instagram motiver og Facebook historier, vær egoistisk og kos deg alene. Du reiser primært for deg selv, ikke for å fortelle/oppdatere andre heime i Norge.

    Spis og drikk god mat. Gå lange spaserturer. Prøv å snakk litt med de lokale, bruk Google Translate app. På kvelden, før du legger deg, gjør en evaluering av hvordan dagen gikk.

    Uavhengig av alder vil jeg si at Hostelworld er bra for reiseopplevelsen noen ganger. Du kan booke et privatrom, men bruke fellesområdene, snakke med andre reisende og bruke all local-inside-info som stedet og de ansatte besitter. Det er en unik, verdifull mulighet.

    Evnen til å trives på tur alene trenes opp. Du lærer mestring, selvstendighet, kreativitet og utvikler sosial intelligens – en mer avansert variant enn den du har fra før.

    Én dag vil du spasere rundt i en fremmed by og tenke:
    Ahhh… frihet, så digg det er å bare være meg på tur.

    • hostelworld.com/blog/want-to-travel-alone
    • vagaclub.com
    • garfors.com

    Les også:
    https://insideflyer.no/forums/reise-resten-av-livet

    https://insideflyer.no/forums/hvilket-reisemål-har-foumistene-som-sin-favoritt
     
    Last edited: 02. jan 2022
    Darkcho, markus, Henrik and 7 others like this.
  10. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for tips:) Dette er noe å ha med seg neste gang. Turen min til Miami som jeg dro alene var ihvertfall fantastisk.
    Jeg må bli litt bedre på å bare se på folk. Man tenker jo det er litt kleint når man er alene og bare sitter der og ser ut.
     
    holmen, trygveat and Edvard like this.

Del denne siden