Hvor drar "ingen" på sommerferie?

Tråd i 'Reisemål' startet av Wanderlust, 01. mai 2022.

  1. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    224
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Bra tips! Men, flyr SAS direkte fra Oslo til TIA? Finner det ikke i ruteprogrammet. Ei heller i søk. Kan det hende de har gjort det, og at ruten er midlertidig lagt ned, som et post-covid symptom?
     
  2. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,364
    Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Går to ganger i uken med Wizz fra Torp. o_O
     
    marekz liker dette
  3. Elmo

    Elmo Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    698
    Bonuspoeng:
    93
    My bad, det er Norwegian som flyr direkteruter mellom OSL og TIA.
    (SAS flyr forsåvidt også den ruten i sommer med det er i charter-regi og billetten må isåfall kjøpes via et charterselskap).
     
    marekz liker dette
  4. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    966
    Likes mottatt:
    762
    Bonuspoeng:
    93
    Vekker tråden til live igjen ved å fortelle at jeg fulgte et av de ovenstående rådene. Kom nettopp hjem fra en helt fantastisk tur til Seychellene. Surra rundt på egenhånd, bodde i et nærmest turistfritt område mellom flyplassen og byen, fant en liten bortgjemt strand, spiste på det lokale gatekjøkkenet og handlet på den lille lokalbutikken osv.

    Til 60.000 poeng må vel dette også nærmest betraktes som en poengmessig sweet spot.

    Økonomiklasse fungerte aldeles utmerket; på 3 av 4 legs hadde jeg en 3-seter alene, og ellers er jeg tilbøyelig til å mene at Ethiopian sin økonomimat ikke står mye tilbake for SAS sin businessmat.
     
    Flymunda, Kalsnes, RoadKing and 7 others like this.
  5. markus

    markus Jetlag.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,231
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan var prisnivået der nede?
     
  6. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    966
    Likes mottatt:
    762
    Bonuspoeng:
    93
    Vil ikke si det er spesielt billig, bare marginalt lavere enn hjemme. Selv bryr jeg meg ikke så mye om det, for jeg lever svært nøkternt uansett hvor jeg befinner meg. Kjøper mat på butikken og tar gjerne middagen på et gatekjøkken. Fant en bra og velutstyrt leilighet på Hotels.com til en snau tusenlapp i døgnet.

    Ellers har jeg funnet ut at denne siden er en ganske god indikator for prisnivå rundt om i verden:

    https://www.numbeo.com/cost-of-livi...city2=Victoria&tracking=getDispatchComparison
     
    themichael liker dette
  7. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    492
    Likes mottatt:
    1,555
    Bonuspoeng:
    93
    Spennende. Hadde vært gøy å hørt mer om turen. Reisebrev :)?
     
    RoadKing liker dette
  8. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,215
    Likes mottatt:
    5,739
    Bonuspoeng:
    183
    Leviv er den kulturelle hovedstaden i Ukraina og den ligger nær grensa til Polen og med det langt fra slagmarken i øst. Det betyr at det er en trygg by og besøke, og mange tror jo at det er krig i hele Ukraina, men det er ikke sannheten. Anbefaler den byen nå :)
     
    themichael liker dette
  9. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    224
    Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Hvilken rute fløy du nedover og hvor lenge før avreise bestilte du?
     
  10. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    966
    Likes mottatt:
    762
    Bonuspoeng:
    93
    OSL-ADD-SEZ og SEZ-ADD-OSL, Ethiopian hele veien. Denne har en times stopp på ARN begge veier, hvor man ikke forlater flyet.

    Impulsbestilt 7 dager før avreise, og skatter/avgifter utgjorde kr 1.649,-
     
    sday liker dette
  11. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,409
    Likes mottatt:
    3,805
    Bonuspoeng:
    113
    Du har sannsyngligvis rett med det du sier. Risikoen av å bli overfalt i Los Angeles eller San Francisco er kanskje betydelig større enn å bli skadet pga. krigen i Lviv. Likevel bør man ikke gleme at enkelte missiler har gått ned over Lviv også (f.eks. den tiden da Biden besøkte Polen) og at situasjonen bærer en viss dynamikk.
    Veldig fin by ellers med flott restaurant scene som varmt kan anbefales. Før krigen var det allerede ganske mange turister der, men akkurat nå er det kanskje annerledes.
    Samtidig er flyplassen stengt og man må kanske fly til Krakow og ta toget derfra.
     
  12. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,348
    Likes mottatt:
    3,446
    Bonuspoeng:
    113
    Har besøkt Ukraina og det var et spennende sted. Når UD fraråder alle reiser til Ukraina og ber norske borgere forlate landet, tenker jeg at det er greit å følge.

    Lviv er kanskje rolig akkurat nå, men et cruisemissil og du har et kjempeproblem. Lykke til med reiseforsikringen.
     
    Kristian, Kalsnes, Eddie47 and 3 others like this.

Del denne siden