Hvor går bonusturen?

Tråd i 'Reisemål' startet av Herlov, 04. april 2015.

  1. Shanker

    Shanker Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    33
    Svir av mine hardt opptjente bonuspoeng, og da vil jeg gjerne ha så mye igjen som mulig.

    Har booket med avreise neste uke:

    OSL-FRA Lufthansa C A321
    FRA-ORD Lufthansa F B747-8
    ORD-HND ANA F B777-300
    HND-HKG ANA C B787-9

    HKG-ICN Asiana C B777-200
    ICN-JFK Asiana F A380
    JFK-FRA Lufthansa C B747-8
    FRA-OSL Lufthansa C A320

    Mangler bare å få endret JFK-FRA til F, og det har jeg håp om at skal gå bra. Foreløpig ingen booket i F på den flighten (expertflyer viser F8 A8), og drøyt fire døgn til F-seter slippes :)

    Totalt 190000 poeng, 3700-ish i avgifter og et kvarters diskusjon med kundebehandler i SAS...
     
    Baldrick, Herlov, bighc and 10 others like this.
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Var det via USA de reagerte på?
     
  3. Shanker

    Shanker Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    33
    Jepp. Måtte lese opp reglene om transit, og at dette var tillatt så lenge det ikke er i en dyrere sone enn destinasjonen, samt litt godsnakking for å få han til å søke opp og legge inn flightene jeg hadde funnet.

    Hadde en helt annen opplevelse da jeg skulle endre FRA-ORD fra C til F. Traff først på en sur type (jeg ringte 1 minutt etter åpningstid, så det kan jo ha noe med saken å gjøre). Jeg bare la på og ringte opp igjen. Da traff jeg en særs trivelig kar som synes denne routingen var noe av det kuleste han hadde sett.

    Konklusjonen er vel at man kan treffe på både gull og gråstein når man ringer SAS
     
    Ursa, Baldrick, Travellingalf and 6 others like this.
  4. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Tur til København med svigerfar og svoger nå til lørdag....booket under 70% salget til SAS. 27K poeng for tre i Plus. TRD-OSL-CPH-ARN-TRD.
    Bord på Slotskælderen hos Gitte Kik booket for lenge siden :):):):)
     
  5. JorgenBL

    JorgenBL EBD

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Skal ut på en lengre bonustur nå, min første "store" tur, og har brukt poeng og companion ticket for å ta med kona til Sri Lanka på Business. Flyr litt melkerute fra Trondheim og til Colombo, og skal innom København, Frankfurt og Delhi på vei nedover.

    På vei tilbake skal jeg innom Delhi, Wien og Køben.

    Er det noen som har erfaringer med business på Air India? Har Frankfurt-Delhi med business i Boeing 787-8 Dreamliner. Det er tilsvarende fly og klasse på vei tilbake innom Vien, så litt spent på den.
     
  6. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ingen personlig erfaring med Air India, men etter hva jeg har hørt og lest er de ikke akkurat bransjeledende i business. Det blir nok uansett en finfin tur. :)
     
  7. JorgenBL

    JorgenBL EBD

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar. Sitter nå i New Delhi på siste mellomlanding. De er ikke bransjeledende, og jeg vil si de er et par hakk under SAS sin Business, som referanse.

    Likevel god mat og god service.
     
  8. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,192
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Da er endelig dagen kommet for at EB-kontoen har passert den magiske 190k grensen!

    Med CT i boks er planleggingen i full gang for en First Trip Summer 2017 for meg og guttungen (13 år)

    Grunnen til at jeg tar med meg sønnen på min første CT First Trip, i stedet for kjæreste og mor til vår sønn er hans store interesse for passasjerfly! Siden han var 6 år har han siklet over å få fly First Class.

    Men når han har sett bildene fra @CrotchRocket sin tur i Apartment er listen lagt ennå høyere! Men det forblir nok med drømmen endel år fremover.

    Jeg har sjekket ut følgende rute i Juli og den skal være good to go med award saver på United sin side.

    Dag 1

    OSL-FRA: 06:00 - 08:10 Lufthansa C A320

    FRA-ICN: 19:00 - 12:20 Asiana F A380-800

    Dag 2

    ICN-SPN: 20:15 - 01:45 Asiana C A330-300

    Dag 3

    SPN-GUM: 21:50 - 22:40 Cape Air Dba United Express Economy ATR 42/72

    Etter 2 overnattinger på Guam så kan det åpne seg for retur via Tokyo håper vi på, men må booke via Seoul på dette tidspunkt.

    Dag 5

    GUM-SPN: 12:10 - 13:00 Cape Air Dba United Express Economy ATR 42/72

    Dag 6

    SPN-ICN: 02:50 – 06:30 Asiana C A330-300

    ICN-FRA: 12:30-17:00 Asiana F 380-800

    Håper på LH F kl 14:45-18:50

    Dag 7

    FRA-OSL: 07:05-09:00 Lufthansa C A320

    Så får håpe dette står seg til Tallin åpner i morgen.
    EBP.jpg
     
    geddi, Baldrick, Sobril and 9 others like this.
  9. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    @kjeeli, du lever farlig. Å ta med 13-åringer på F er verre enn å mate gremlins med vannmelon etter midnatt. Du lager et "monster". ;)
     
    geddi, Fredrik81, Baldrick and 9 others like this.
  10. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,192
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe:) Morsom sammenligning!
     
  11. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,192
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Dette ordnet seg fint med Tallinn i dag:D
     
    bighc, Sobril, miura and 4 others like this.
  12. Flosshatt

    Flosshatt Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Booket en enveis NRT-CGK i ANA business på B787-8. Kostet meg 21000 Aegean miles og ca 400 kroner i skatter og avgifter.

    Turen er kun noen titalls miles kortere enn OSL-EWR så føler jeg fikk god valuta for poengene. Er ganske mange gode award muligheter med Aegean så angrer nesten på at jeg gikk over til Eurobonus :D
     
    geddi, Herlov, Baldrick and 2 others like this.
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Da er den nye reisen endelig fullbooket.
    Målet var 4 forskjellige selskap i F, eneste ulempe er at utreisen er med United F via FRA og returen er med Lufthansa F via MUC.
    Det blir kun 1,5 time i F-lounge på retur, men det går vel greit, FCT må spares til neste gang..

    Litt artig er at NRT-ICN er med narrowbody, en 321 med "Domestic F"-seter.
    Vet at mange skyr unna disse, men jeg liker tanken på de, så det gjør meg ingenting.

    Gjør litt vondt inni meg at det er kun 7 flights, målet var å strekke dette til TPE, men til enhver tid har jeg ikke funnet en god connection i begge retninger, og det blir for dumt å ha kun 3 timer der..

    OSL-FRA Lufthansa C - 321 2h15
    FRA-ORD United F - 777 9h35
    ORD-NRT ANA F - 777 13h25
    NRT-ICN Asiana C - 321 2h40

    ICN-JFK Asiana F - 388 14h00
    JFK-MUC Lufthansa F - 340 7h45
    MUC-OSL Lufthansa C - 320 2h15

    Bakketid er:
    FRA 1,5 time
    ORD 19 timer
    NRT 3 timer
    ICN 37 timer
    JFK 6 timer
    MUC 1,5 time
    Kun et nytt land, så det er litt nedtur.

    Alt i alt en komplett pakke galskap på 5-6 dager :)

    upload_2017-2-11_12-54-1.png

    Trip-report skal forhåpentligvis lages... Har bare et par andre å skrive ferdig først. Tar noe sinnssykt med tid..
     
    Chrisbgg, geddi, RemiWM and 17 others like this.
  14. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Bra tur det der :) og tid nok til united polaris loungen på ORD.
    God tur!
     
    Fredrik81 liker dette
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ja det er ok tid, problemet er jo bare at flighen vår er relativt tidlig om morgenen mot Japan.

    Ellers er det jo nedtur at alle byer er bikkjekalde på denne tiden av året. Men den tid den sorg :)
     
  16. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Helt kurante seter, men det er litt hit or miss om man får IFE (kanskje ikke så stor betydning på et såpass kort hopp:p).
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    For å være ærlig synes jeg de fleste IFE-system er ubrukelige og min enkle 8.5" pad gjør en mye bedre jobb. IFE er ok til å vise kartet med det lille flyet, men der stopper det.
    Og en stor bonus er at jeg slipper å høre alt mulig gnål fra kaptein og crewet. Ethiopian er en versting her, lyden på announcements er langt høyere enn underholdningen. Og gjentatte ganger startes systemet på nytt med tilhørende lang reklame om selskapets fortreffelighet og påfølgende må man selv finne riktig film og spole frem til der man var..
     
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,150
    Likes mottatt:
    869,609
    Bonuspoeng:
    293
    @Are hva koster en slik tur i poeng?
     
  19. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Flyr ikke OZ sin 747-4 combi på dette strekket fremdeles? Vi fløy F seter på den flyvningen, og var veldig fornøyd :)
     
  20. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Det vet jeg ikke. Men som det har blitt sagt flere ganger her inne, så er Asiana gode på å ha equipment change i siste minutt, så det er vanskelig å si hva man får før man sitter i setet.

    Skulle fly HKG-ICN i F med 747-400 Combi for et år siden, men dette ble endret til 777-200ER få timer før avgang, da også i et fly med F-seter, så det ordnet seg.
     
    bighc liker dette

Del denne siden