Hvor mye innsats er 2 millioner eurobonuspoeng verdt?

Tråd i 'Reisebrev' startet av EndreD, 01. nov 2024.

1. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,775
    Bonuspoeng:
    113
    Om SAS har endret tabellen så finnes det garantert noen som har tatt bilde av den før den tid. Selv fløy jeg KQ på bonus så har ikke tatt bilde av akkurat den. Men jeg har sikret meg alle tabeller til selskap jeg flyr på revenue billetter på.

SteffenEB, milehigh and EndreD like this.
  2. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Håper det, men tar uansett ikke sjansen. Og med kort tid til jul og en altfor full kalender måtte vi bare være helt sikker og jeg booket derfor Madrid neste helg.

SteffenEB and Magnus1001 like this.
  3. Gresshopper

Gresshopper Senior Medlem

Likes mottatt:
    397
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har sjekket med en kompis og han sier at KQ E dessverre aldri har gitt poeng.

milehigh and EndreD like this.
  4. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,775
    Bonuspoeng:
    113
    Ser den.
    Jeg sitter i en litt lignende situasjon men den er også litt mer komplisert.
    Min reise med Delta ble forsinket (award booking) og jeg ble booket om til revenue billetter. Det står Y klasse som skal gi 100% opptjening, men jeg får feilmelding ved claim (bruker script). Frykter at denne skal lage krøll og jeg har da ingen backup på de 6 neste selskapene som skal utføres kommende uke. Frister lite å fly til USA kun for Delta, men om jeg misser 1 av de neste 6 må jeg enten til Asia eller usa i romjulen om ikke sas bekrefter Delta som tellende.

5. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for info. Da er det bare meg selv jeg kan være sur på. Jeg trodde jeg hadde sjekket alle, men tydeligvis ikke.

SteffenEB and paron like this.
  6. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Au, den er kjip.

paron liker dette
  7. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Da er Seoul unnagjort. Madamen hadde bestemt seg for at det var i denne byen hun skulle shoppe. Ny koffert ble innkjøpt. Vi har kun reist med håndbagasje så langt, så har hatt lite plass til shopping i de andre byene vi har vært i.

Jeg måtte henge med og ble som oftest plassert i en food court eller lignende mens tida sto stille.

Men jeg overlevde og vi fikk heldigvis spist noe god koreansk mat også mens vi var her. Føler ikke at vi kom under huden på Seoul. T-banen er fremdeles komplisert og vi har vel knapt sett noen typiske turistting. Så da må man vel tilbake da?

IMG_6076.jpeg IMG_6077.jpeg IMG_6073.jpeg IMG_6071.jpeg IMG_6057.jpeg

8. Dassin

Dassin EBD

Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    18
    Leit å høre at det ble klasse! Booket du via Kenya sin hjemmeside? Jeg holder på å bestille den ruta, og ser at nettsiden opplyser om poengopptjening der uten å nevne bookingklasse. Kanskje tryggest å booke med Expedia som viser bookingklassen?

paron liker dette
  9. Flyvefisken

Flyvefisken Medlem

Likes mottatt:
    333
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg kan understøtte dette med skjermbilde fra midten av oktober. Tok skjermbilde av alle opptjeningstabellene (selv om jeg endte opp med å booke det meste med poeng).

KQ.png

10. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Vi bodde på Loft hotel, et trivelig og litt annerledes boutiquehotell som tydeligvis fikk et utmerkelse i 2015 som de reklamerer for ennå. Også her ble vi oppgradert til et Premier room.

IMG_6051.jpeg IMG_6052.jpeg IMG_6053.jpeg

11. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg har booket alt av revenuebilletter direkte fra flyselskapene.

NoLimit and Dassin like this.
  12. Dassin

Dassin EBD

Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    18
    Når jeg er inne på hjemmesiden til KQ så står at at Economy Standard har "75%" points. Var det samme beskrivelse da du bestilte? Ble skeptisk til å booke fra hjemmesiden dems nå...

Expedia og GoToGate tilbyr bare E klasse på mine datoer (ingen opptjening...)

upload_2024-12-1_5-25-38.png upload_2024-12-1_5-25-38.png

Last edited: 01. des 2024
  13. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    93
    KQ sin hjemmeside viser ikke direkte bookingklasse, men du kan få informasjon gjennom å se på hva som blir sendt fra serveren til nettleseren din.
    F.eks i Chrome:
    • Gå til KQ nettside, skriv inn ruten og dato du skal ha
    • Før du trykker på søk, åpne opp Developer Tools (høyreklikk på nettsiden -> 'Inspect') som så vises side om side med nettsiden til KQ
    • I Developer Tools, åpne opp fanen 'network' (som viser alle ressurser som blir lastet inn av nettsiden)
    • Huk av for 'preserve log'
    • Klikk på søk i KQ sin nettside
    • I listen over lastede ressurser dukker det opp en linje som viser 'air-bounds'. Åpen den og åpen opp fanen 'preview'.
    • For hver billettype dukker det opp en entry under data -> airBoundGroups. Se skjermdump. fareFamilyCode sier hvilken fare class dette er til (ECOSTDWW = Economy Standard, ECOFLEXWW = Economy Flex, etc), og første bokstav i fareClass sier hvilken booking class billetten selges i.
    KQ bookingclass.jpg

14. Dassin

Dassin EBD

Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    18

Takk for tips og enkel guide! Fant ut nå at billigste er E, mens EcoFlex er T :)

Attached Files:

EndreD liker dette
  15. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Såre enkelt :D

16. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg husker ikke, jeg har bestilt mange billetter. Jeg innbiller meg at jeg bestilte ikke de rimeligste billettene bare «for å være sikker». Skulle visst om trikset til @steve0 da :)

SteffenEB and Dassin like this.
  17. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Vi, eller i hvert fall jeg, hadde en del forventninger til Korean sin lounge i Seoul. Hadde hørt mye bra om mat og drikke der. Dessverre ble vi litt skuffa.

Drikkeutvalget så bra ut, men vi styrte unna siden vi var der til frokost. Maten virket bare helt grei. Det mest populære så ut til å være ferdignudlene som vi til og med fant i den nordkoreanske loungen i Seoul.

IMG_6083.jpeg IMG_6084.jpeg IMG_6085.jpeg IMG_6086.jpeg

Attached Files:

18. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Flyturen, derimot, gledet vi oss ikke så altfor mye til. Vi hadde fått den kjipe 2-3-2 konfigen i en gammel trippel 7. Jeg skjønner godt hvorfor @paramberg valgte dette bort. I tillegg var det ingen ledige seter ved vinduene så vi var stuck i tresetern i midten.

IMG_6089.jpeg IMG_6090.jpeg

19. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Første klasse var normal 1-2-1, men så heller ikke spesielt innbydende ut.

IMG_6088.jpeg

jgroneng, SteffenEB, paron and 9 others like this.
  20. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,451
    Bonuspoeng:
    183
    Sitter her nå og trives i grunnen meget bra:)

Eddie47, EndreD and KVTL like this.

Del denne siden