Hvor mye innsats er 2 millioner eurobonuspoeng verdt?

Tråd i 'Reisebrev' startet av EndreD, 01. nov 2024.

1. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er min tredje Air France lounge. Jeg har tidligere vært i den på JFK (veldig bra) og den i Bangkok (bra mat, men dårlig beliggenhet og litt liten) og denne er som forventet veldig stor og knallbra. Selv frokosten, som ikke er min favoritt i Frankrike, leverer. Ferskpressede juicer, god eggerøre og ferske grove rundstykker er nok til å få meg happy.

Det er dedikerte avgrensede områder så det er godt mulig å jobbe og hvile hvis det er det man ønsker. Fine toaletter!

IMG_6163.jpeg IMG_6164.jpeg IMG_6165.jpeg IMG_6166.jpeg IMG_6167.jpeg IMG_6168.jpeg IMG_6169.jpeg IMG_6170.jpeg IMG_6171.jpeg IMG_6172.jpeg

2. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Boardet!

IMG_6180.jpeg

jgroneng, Kristian, Wiolenze and 19 others like this.
  3. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,331
    Bonuspoeng:
    183
    A350 med B777-300ER sikkerhetskort.....

milehigh and Spielhaug like this.
  4. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    311
    Bonuspoeng:
    63
    Spar oss. Det er ingen her på forumet som ikke skjønner at du gjør dette med vilje, bare for å kunne skryte på deg at du har flydd alle selskapene i hele alliansen!

jgroneng, EndreD and Thomas123 like this.
  5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Syns det er helt innafor å være stolt av å ha fløyet med alle selskapene jeg. Jeg kommer neppe til å gjøre det.

6. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe. I wish. Da hadde jeg dratt til Argentina og ikke flydd Kenya Airways på nytt igjen. Dette ble mer stress i førjulstida og selv om jeg gleder meg til å oppleve Kenya kunne jeg tenke meg mer enn 26 timer her.

AB69, Wiolenze, NoLimit and 1 other person like this.
  7. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Vi fløy Kenya Airways til Nairobi. Ble business class i en litt sliten Dreamliner med 2-2-2 konfig. Vi var kun ti personer i business (8 hvite…) så vi fikk svært god oppfølging av personalet.
    IMG_6174.jpeg IMG_6175.jpeg IMG_6176.jpeg IMG_6177.jpeg IMG_6179.jpeg

8. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Menyen. Lite afrikansk mat å finne her.
    IMG_6181.jpeg IMG_6182.jpeg IMG_6183.jpeg

9. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Dette ble en middels opplevelse. Servicen trakk opp, de var superhyggelige og det var alltid et ja å få nær sagt uansett hva vi spurte om. De hadde madrasser til alle (følg med, SAS!)

Det som trakk ned var maten, kjedelig europeisk mat og gammel konfigurasjon med liten privat sfære og små dårlige skjermer som var langt unna. I tillegg var utvalget på IFE veldig begrenset.

IMG_6184.jpeg IMG_6185.jpeg IMG_6186.jpeg IMG_6187.jpeg

10. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Vi landet en time etter planen. Litt usikker på hvorfor. Vi boarder tidlig i Paris, men tok lang tid før vi kom oss avgårde.

En person foran oss i passkontrollen så det gikk fort. De har egen kø for Sky team prop, men der var det lenger kø.

Rød løper for Sky team Elite i bagasjehallen er slik det skal være!

IMG_6190.jpeg IMG_6191.jpeg

jgroneng, Kristian, RoadKing and 13 others like this.
  11. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kan ha bommet her. Absolutt ingen ekspert på flytyper, men jeg synes å huske det sto Airbus i flyet og de nevnte det over høyttalerne. Fint fly var det uansett!

NoLimit liker dette
  12. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Det var mange som ville kjøre oss da vi kom ut fra flyplassen, men vi hadde bestilt transport direkte fra hotellet. Vi fant vår sjåfør som var en veldig positiv og pratsom type og fikk sjekket oss inn på hotellet etterhvert.

Klar beskjed fra resepsjonen, ikke sov med vinduene åpne. Da kommer det slanger inn.

IMG_6192.jpeg IMG_6193.jpeg IMG_6194.jpeg

IMG_6195.jpeg

13. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Til alle som måtte lure: Ja, de vet at det er jul i Afrika.

IMG_6197.jpeg

14. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Frokosten på Radisson-hotellet var på nivå med gode asiatiske hoteller, og det er jo alltid en hyggelig måte å starte dagen på. Det ble etterhvert rundt 28 grader så vi tok et par timer ved bassenget. Kjenner at jeg er litt rød nå, så min bleikhvite nordlendingskropp må smøres mer og oftere i møte med den afrikanske sola.

IMG_6198.jpeg

jgroneng, Earl, Kristian and 9 others like this.
  15. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Vi har begrenset tid i Nairobi så vi må jo sjekke ut byen litt. Det betyr tydeligvis i madamens hode at vi må dra til et shoppingsenter.

Der gikk det som det ofte gjør, hun var inne i butikkene mens jeg så på telefonen eller så meg litt rundt utenfor den butikken hun var innom akkurat da. Det var ganske tydelig at noen av de lokale kvinnene var ganske kontaktsøkende da de så en rødhvit ATM-maskin.

Dama i crepesstanden jeg gikk forbi vinket meg bort: «Hello»
    «Hello»
    «Are you new here?»
    «Yes, I arrived yesterday evening and I have never been to Kenya before»
    «Are you alone?»
    «Ehh… yes»
    «We should be friends»
    «Friends?»
    «Yes, good friends»

Akkurat da kom dama og dro meg videre og ødela mitt nye vennskap.

16. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Etter ei stund fikk jeg heldigvis tak i ei seriøs lokal dame som ville vise oss lokal mat og ellers litt av byen.

Vi endte opp i en bakgate i denne restauranten hvor det kun var lokale gjester.
    IMG_6205.jpeg

Vi fikk servert flere kenyanske retter. Husker ikke navnet på de så det blir bare bilder. Alt var godt, og kyllingretten med den fargerike retten var best av alle.

IMG_6207.jpeg IMG_6208.jpeg IMG_6210.jpeg IMG_6211.jpeg

Det kostet i underkant av seks hundre for mat og drikke til tre. Den lokale ølen hadde 8% alkohol.

17. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Vi endte etterpå på en bar ikke langt unna. De hadde mye mat og drikke fra hele verden, de to eierne var visstnok noen globetrottere som ville tilby all maten de likte fra sine reiser.

Nown av drinkene virket litt spesielle. «Santas milk» gir jo unektelig noen assosiasjoner…

IMG_6223.jpeg

18. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Vi har kommet oss til flyplassen nå, 26 timer i Kenya er altfor kort. Vi fikk ikke gjort noe av det vi egentlig hadde lyst til å gjøre så vi skal tilbake. Og vi har lyst å oppleve mer enn bare Nairobii.

På flyplassen var det utrolig lang kø bare for i det hele tatt å komme seg inn på flyplassen. Heldigvis hadde de en egen prio-kø for Skyteam Elite plus. Det har de på alt her som kan lage kø. Jeg tipper det tok oss minst tyve minutter likevel for vi kunne ta den første sikkerhetskontrollen før innsjekk.

IMG_6233.jpeg IMG_6234.jpeg

19. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Innsjekk gikk også veldig sakte. Det var to skranker for prio og begge var opptatte med noen som hadde med seg flyttelasset med bagasje og hvor det opplagt var noen problemer. Til slutt måtte vi snike oss over i den andre køa og fikk sjekket inn. Da fikk vi samtidig info om at flyet til Paris var tre timer forsinket og ikke skal fly før klokka 3 i natt. Vi har 5,5 timer i Paris så det er ingen krise, men avgang klokka 3 på natta er slitsomt.

jgroneng, Insomnia4u, Earl and 2 others like this.
  20. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Loungen til Kenya airways er bedre enn forventet. De har egne kokker her som lager shawarma og pastaretter samt et greit utvalg her av andre varme og kalde retter. Den betjente baren har et bra utvalg av drikke. Flere avdelinger å sitte og også er eget hvileområde og pulter til å arbeide på.

Vi overlever nok noen ekstra timer her.
    IMG_6235.jpeg IMG_6236.jpeg IMG_6237.jpeg IMG_6238.jpeg IMG_6239.jpeg IMG_6240.jpeg

Del denne siden