Hovedretten var litt som pest eller kolera for min del. Torsk har jeg spist nok av gjennom oppveksten, og kyllingpai hørtes ikke særlig forlokkende ut. Gresskar greiene vurderte jeg ikke engang… Gikk for kylling og sopp pai, den ble servert med en slags saus/kraft. Smaken var overaskende god, og den var fullt med saftig god kylling. Hadde forventet en haug med sopp og noen få biter kylling, men denne var bedre en forventet. Perfekt balansert kylling/sopp forhold i henhold til min smak.
Dessert ble «Dark chocolate and morello cherry cake». Såg og smakt ut som noe man kunne kjøpt på rema 1000, men det var ikke så værst
Noen glupinger som kan bistå med hvordan man laster opp bilder/videoer? Har bare kopiert fra galleriet på iPhonen og limt inn her, men ser ut som det ikke funker lengre
I Atlanta var border control gjort unna på 5min, ingen kø eller vanskelig spørsmål å svare på. Fikk nytt boardingkort på transfer desk og gikk gjennom security. Antar maksimalt 20-25min fra jeg var ute av flyet til jeg var i terminal E. Ville prøve skyclub men det var ikke barebare. Billetten min er jo delta «first» til Mexico. Og jeg kom med connecting billett fra Manchester med virgin. Skulle jo gli gjennom inngangen der som varm bæsj i kram snø. Dragen hadde andre planer… Mexico telles som domestic og kvalifiserte ikke til lounge, det viste seg forså vidt selv om det ikke gir mening når man flyr biz/first… Jeg dro frem boardingkortet med virgin Manchester til Atlanta. Forklarte at jeg hadde tilgang siden jeg var connecting passasjer fra internasjonal ankomst i biz. Den godtok hun heller ikke siden de var på to forskjellige boardingkort. Visste frem billettdokumentet fra sas når reisen ble bestilt men det hjalp heller ikke. Makan til hespetre… Løsningen ble å dra frem Amex platinum kortet og da var det null problem. Lesson learned, blir å lese seg opp på loungeregler før man skal ut å reise med ST i fremtiden. Savner *A loungepolicy, er du gullkunde slipper du inn uansett.
Boarding er startet og jeg er kommet meg ombord på en 757-200 som skal ta meg til Cancún. 2-2config, og noe sukker med boblevin servert i pappkopp er det som er greia her ombord. Fornøyd med virgin og flyr gjerne med de igjen. Fikk ikke noe varm klut når vi kom ombord, noe jeg savnet. Ellers var det lite utsette på der. Fikk ikke prøvd baren da det var en del turbulens og setebelte lyset blinket mesteparten av turen. Setet var veldig komfortabelt etter min smak, myke puter og ingen irriterende sprekk mellom rygg og rumpeparti. Vil skryte litt ekstra av WiFi og ife, kjøpte full WiFi pakke og streamet YouTube i ok kvalitet uten noen store problemer. Skjermen kunne kobles opp til headsetet mitt via Bluetooth. Filmutvalget var bra, fikk sett Deadpool og wolverine filmen 2ganger siden jeg sovnet nesten med en gang etter jeg startet filmen første gang. Allt i allt hadde jeg lett brukt virgin med denne layout’en igjen.
Absolutt, jeg ville beholdt det kun pga alle fordelene. Billig valuta er også bra. Og på noen kjipe nettsider/kjipe norske banker hvor norske kort ikke virker, så virker Revolut.
Etter 2netter og 1.5dag er jeg sjekket inn og klar for avgang fra en iskald Terminal 4 her i Cancun. Aldri vært noe til strandmenneske, men må innrømme at dette var digg. Når man er vant til å springe på sanden for å unngå brannsår, svette som en gris bare man tenker på å bevege seg osv var dette en positiv vinkel på Strandlivet som åpner døren for en ønskereprise. Det som derimot ikke var digg, er en aircondition på hele terminalen som virker å jobbe med å presse temp’en ned mot 0. Heldigvis har jeg med tynne vinterjakken nordfra og den ble det fort på med… Høydepunktet på Deltaflyvningen var drikkeserveringen når jeg kom ombord. Fikk påfyll en gang senere før de kom rundt med en kurv som hadde div potetgull/kjeks/sjokolade. Gikk raskt til Cancún og vi landet på tiden, om ikke før. Ble valgt ut til tilfeldig kontroll i den automatiske passkontrollen, mulig det var noen klussetall i systemet? Der gikk ihvertfall med en time ekstra i køståing, ikke helt fornøyd med den etter å ha vært på reisefot hele dagen Dagens flyvning (er), med Aeromexico ble kjøpt for cash. Prisen var 3000kr for øko og 5500for biz til Vancouver via Mexico City. Totalt flytid er på 8.5 timer (2.5+6), syntes det da var en billig «upgrade» og gikk selvfølgelig for biz. Om det er verdt det vil tiden vise
Turen til Mexico City tok ca 1t og 45min. Flyet (en nesten 3år gammel 737-9max) virket å være nesten nytt. Det var rent og pent, uten store bruksmerker. Kabinen i seg selv minner litt om Turkish sin narrow body biz. 2-2 config og setene er veldig like. IFE hos Aeromexico på disse nye flyene er top notch. Samme funksjoner som virgin hadde med oppkobling til eget headset via Bluetooth og godt utvalg med filmer. Servering var prikk lik Deltas. En velkomstdrink, en drink i luften og en tur med godekurven. Klokken er nå 01:15 lokal tid og jeg har boardet AM694, hvor en 5år gammel 737-8max skal ta meg til Vancouver. Samme kabin som forrige flight, men satser på litt bedre soft produkt denne gangen. Var tenkt å prøve Centurion loungen på Mexico city international airport, men akkurat i det jeg ankom stengte de døren. Da bar det til Aeromexico premier salon, som ikke var noe å skrive hjem om. Eller jo, de hadde ihvertfall litt utvalg av brus og øl. «Varmmaten» var kald, og resten av utvalget var nesten på høyde med sas innenrikslounge.
Flighten til Vancouver gikk greit unna. Jeg sover generelt lett og sliter med å sove ombord på ting som beveger seg (bil, buss, fly, båt etc…). Men jeg var ved godt mot denne gangen. Med avgang 01:30 var jeg stuptrøtt før og under takeoff. Skulle bare holde meg våken til serveringen startet siden jeg var sulten. 10min etter take off slukket setebelte lyset og 20min senere ble det mørkt hos undertegnede. Hadde hverken hørt eller sett noe fra CC siden boarding. Antok at det ikke ble noe servering. Brått våknet jeg til «sir, chicken or pasta?», yes please I’ll try the pasta. På dette tidspunktet hadde jeg ikke spist skikkelig mat siden lørdagskvelden. Da ble det fortært en nydelig, men spicy taco. Nevnte taco gikk rett gjennom systemet og skapte scener som minnet om en mix av lydopptakene fra «Oppenheimer» og en Rambo film. Sjokkskadet av gårsdagens opplevelse og redd for konsekvensene om jeg prøvde meg på samme stuntet i dag når jeg skulle fly, ble det fortært lite fór. Sett bort fra en is på stranden og obligatorisk væskepåfyll. Derfor ble hovedretten slukt uten så mye tanker om hva dette var, eller hva det smakte. I ettertid har jeg kommet frem til at det var ravioli med ost inni, godt var det ihvertfall. Ankomst i Vancouver var nokså nøyaktig på tiden. Der ble det først en halvtimes venting før transfer desk åpnet 06:00. Deretter ble jeg valgt ut til ekstra sjekk i sikkerhetskontrollen hvor allt skulle ut av sekkene for å sjekkes. Hjalp ikke på at det var kommet solkrem med noe kjemikalie på kamera mitt, det peip i alarmer og supervisors ble tilkalt… 2 timer etter ankomst er jeg endelig kommet meg til Skyteam loungen. Hadde lave forventninger etter at jeg leste denne artikkelen i går kveld https://onemileatatime.com/insights/skyteam-lounge-vancouver-airport/. Ser ut til at kritikk kan hjelp, mesteparten av stolene i den artikkelen er byttet ut og møblementet ser ganske fresht ut nå.
Next up er KE72 til Seoul med en 2/3måneder gammel 787-10, splitter nye prestige 2.0 suiter der altså! (Bilde hentet fra internet) Oppsatt avgang 13:00, men den er allerede forskinket med en time til 14:00. Da begynner det å spøke for connection videre til Shanghai, original connection time var 1t og 25minutt. Har uansett satt av 1.5/2dager i Shanghai så er ikke krise om jeg ikke kommer frem før onsdag. Er vel slikt i Asia også at flyselskapet dekker hotell om man blir forskinket og ikke for connecting flight før dagen etterpå? Eller må jeg sette opp tinder i Seoul også for å sikre meg husrom?
Etter en flott tur til Seoul (undertegnedes jomfrutur over Stillehavet) har jeg akkurat kommet meg ombord KE895 som «heldigvis» er litt forskinket. KE72 fra Vancouver gikk ikke før klokken var blitt 14:30, altså 1t og 30min etter oppsatt rutetid. Som nevnt hadde jeg bare 1t og 25min på meg til å ta transfer i Soul. Det gikk heldigvis fint, Korean hadde sendt ut hjelpere som guidet oss gjennom flyplassen. Ankom gate akkurat i det boarding skulle stengt til original tid. Også en liten skildring om flyturen fra Vancouver til Seoul. Det er vell en av de raskeste 11 timene jeg har vært borti. Sett bort fra forskinkelsen har jeg ingenting å klage på. Selve setet var mer komfortabelt enn i virgin sin suite. Veggen er høyere hos Korean men helhetsintrykket var fremdeles at Korean sin suite var en del romsligere. Hos Virgin syntes jeg det nesten var trangt. Ife skjermen hos Korean var svær, en del større en Virgin, det var i tillegg bedre lagringsplass hos Korean kontra Virgin. Check,check og check i favør korean Syntes Korean har fått til en jækla fin, og brukervennlig kabin hær. To toaletter i biz, ett vanlig «lite» med døren til cockpit og ett stort fremfor midtraden. Nå er det takeoff strax, skal fortsette med meny og mat når jeg har ankommet Shanghai, sees
Ble voldsomt trøtt når jeg ankom Shanghai og sovnet før jeg rakk å fortsette. Fikk en fin dag i byen i går selv om det regnet. Skulle gjerne hatt mere tid men, nå er jeg jo på en reise med et formål om å bli millionær, så da får man være turist en annen gang. Nå er jeg på metroen på tur til flyplassen igjen så da passer det ypperlig med litt litteratur: Menyen fra Vancouver til Seoul så slik ut: Forreten var standard og smakte helt greit. Syntes tomatsuppen var høydepunktet. Til hovedrett var det litt værre å velge. Er ikke så glad i grønsaker så bibimbap gikk ut, da sto det mellom biff og sjømat. Jeg elsker jo biff, men jeg var i Argentina forrige måned så tenkte her kan jeg vel bare bli skuffet av biffen Korean tilbyr. Da endte valget på sjømatpastaen. Angrer ikke på det for den var veldig god. Til dessert slapp jeg og velge for der fikk jeg både frukt og mousse/kake som jeg glemte å ta bilde av, men kan forsikre dere om at smaken ikke var så værst. Etter måltidene var fortært ble så jeg trøtt og klarte å sove Max to timer før det som nevnt tidligere ble for varmt… Deretter gikk nesten 3 timer unna ved å se Dune 2 på den fantastik svære skjærmen. Servering av drikkevarer og noe småsnacks kom på bestilling, det var ingen problem. Etter dune måtte jeg fortsette på house of cards som jeg nettopp var begynt på. Før landing var det tid for ny servering. Gikk for «Braised Chicken thigh» med noe saus og så for meg kyllinglår. Det som ble servert minnet mer om en wok med ris og saus. Smaken var helt ok, men ikke helt hva jeg hadde forventet meg. Nå er jeg fremme på flyplassen i Shanghai og skal få sjekket inn. Fortsettelsen kommer fortløpende eller når lysten strekker til. Avgang med China Airlines om 2 timer og 30min.
Ved ankomst i Seoul ble jeg og andre som hadde connecting flight geleidet gjennom terminal og til gate. Smooth! Setet ombord var likt Turkish sitt. Fotstøtte og en sinnsyk recline, kombinert med masse benplass var det lite å klage på hær. Det eneste som «manglet» var ife, men det kunne visstnok brukes på telefonen via WiFi. Fikk såvidt presentert menyen før avgang siden vi var noe forskinket og husket ærlig talt ikke hva jeg valgte. Det var heller ikke bemerkelsesverdig når det traff tungen men gjetter på oksekjøtt og ris med sopp. Spiste knapt noe av det. Turen over til Shanghai gikk raskt. Totalt sett er jeg veldig fornøyd med Korean air i biz. Fikk ikke prøvd loungen så har ingenting å si på den. Ved ankomst Shanghai var det rett gjennom immigrasjon og ta metroen til byen for en god natts søvn. Aldri vært i Asia før, men må si det var ganske enkelt og finne frem dit jeg. Det siste året har jeg reist en del til Sør Amerika og har lært meg en god del spansk av den grunn. Kunne ingenting fra før av men er blitt passelig oppegående til å finne ut av ting og ha en samtale med lokalbefolkningen. Noe som irriterer meg her i Asia er at jeg ikke skjønner en dritt av hva som står rundt omkring og at man er avhengig av at noen snakker engelsk om man er stuck. Sitter på loungen og skal finne ut av hvilken brus jeg vil ha men allt står jo på tegnspråk Heldigvis ser det ut til at cola zero har svart skrift her også, så tar en råsjanse på den.
Jeg ankom sent tirsdagskveld Shanghai, det regnet ganske greit så jeg gikk rett på hotellet. Jeg fikk sjekket inn og slang umiddelbart hodet på puten. Mørkt ble det og våknet opp klokken 08:00 perfekt! Fikk vasket klærne mine etter en uke på reise og markerte at jeg var halvveis i reisen med en liten øl i baren. Deretter bar det ut på selvguidet sightseeing, det regnet fremdeles men ihht yr skulle dette avta om en time. Startet med å traske ned «Nanjing road» som er en eneste svær handlegate. Virker å være en del flagship butikker noe som byr på stilige utstillinger og opplevelser. «Heldigvis» er jeg nå singel og alene på reise, hvis ikke frykter jeg att pengeboken hadde fått kjørt seg hardt. Turen videre gikk til det eneste jeg absolutt skulle se i Shanghai. Fjernsynstårnet og de andre høye bygningene. Skulle selvfølgelig se de på kvelden med alle lysene, men tenkte det var greit å knipse noen bilder og studere underverket når jeg først var i nærheten. Det kunne jo hende regnet tok seg opp til kvelden og at jeg ikke fikk se en dritt da. Som dere ser var det ikke optimalt skyskrapervær. Jaja, hvor skulle man gå nå da? Klokken var jo bare 11:00. Litt googling og søking på TikTok (som forøvrig er min go to når jeg skal nye steder og finne ting å besøke) måtte til, «Yuhagen» var jo skikkelig typisk kinesisk tenkte jeg. Med bare 30-45minutters gåtur fra min lokasjon var det ypperlig. Spaserte i vei og ankom denne hagen. Var ingen kø der og betalte 30kinesiske penger for inngang. (Alipay er genialt må jeg bare si) Spaserte igjennom og fikk knipset noen bilder jeg sendte til familien i nord som aldri vært lenger enn på sommerferie i Spania. Dette er ekstremt eksotisk!
På utsiden av hagen var det turist melkeområde. Det var forsåvidt greit det, hadde bare fått en beskjed hjemme fra før jeg dro. Husk å kjøp sånne kjøleskapsmagneter da. Dette husket jeg faktisk mamma! En sinnsykt deal fikk jeg også, klarte å prute ned prisen med 33%! Etter dette hagebesøk måtte jeg prøve kinesisk te da, fikk prøve 5 forskjellig sorter for 50renmimbi. Sikkert en tursitscam, men 75kr kan jeg stå for uansett. Flaks hadde jeg også for smakte på en sinnsykt god frukt te, fikk rappet med meg en 200grams pose for ca 120kr. (Der satt årets julegave også) Sikkert lurt trill rundt der også men gadd ikke prute. «Verten» som kokte te’en og styrte var en trivelig og artig kar. Jeg hadde med polaroid kamera og tok bilde av han som jeg printet ut, vipps så var vi «best friends». Etter te seansen gikk jeg tilbake til hotellet og klokken var rundt 4/5 tiden. I resepsjons området satt det en eldre kvinne. Jeg ville gjettet rundt 60år gammel og ikke asiatisk utseende. I det hun så meg skvatt hun til og vinket på meg. Jøss tenkte jeg, kjenner jeg hun? Hvem er dette? Jeg gikk bort til hun, og hun spurte om jeg snakket engelsk? Kanskje litt spansk også? Som den cocky nordlendingen jeg er svart jeg «si, hablas espanol». Det var ikke smart, det tok to sekunder før prateapparatet gikk på inn og utpust for å forklare meg noe på telefonen. Selvtilliten fikk seg en knekk der gitt. Jeg spurte om hun kunne forklare meg enkelt og sakte så jeg kunne forstå «hablas solo un poco espanol». Da jeg fikk det straks bedre, hun hadde kjøpt esim og installert det, men fikk det ikke til å funke. Etter litt att og frem kom jeg frem til at roaming ikke var skrudd på i innstillingen. Aktiverte roaming og der funket internett. Jada, hablas espanol vet du… Etter seansen her var klokken nærmere 18:00 og jeg var stuptrøtt. Tenkte å ta meg en liten halvtime på puten for å lade batteriene. Hadde lagt store planer om å ta bilde av disse skyskraperne om natten. I tillegg hadde jeg sett på TikTok en video om «INS» som er en haug av forskjellige klubber/barer samlet under ett tak og spredt på 6etasjer. Dette måtte jo bare prøves! Jeg hev meg under dynen for å lade opp for natten som så an til å bli heftig. Satte alarm på en time senere klokken 7, og sovnet. Våknet av meg selv ikke lenge etterpå og var uthvilt. Digg, nå var det ut og leve livet i det fjerne utland. EH NEI, klokken var blitt 04:00 Sjelden jeg blir forbannet, men nå kokte det. Hvordan kunne dette ha skjedd? Hvorfor var jeg ikke vekt av alarmen? Sov jeg gjennom alarmen? Jeg gjør jo aldri det. Hva som faktisk skjedde vet jeg fremdeles ikke, men det plager meg. Må jeg dra til Shanghai senere for å oppleve nattelivet og se opplyste skyskrapere midt på natten? Er lite av begge deler der jeg bor ihvertfall… Slik starte altså dagen i dag. Jeg hadde ihvertfall god tid for å ordne meg før jeg dro på flyplassen. Neste flights var China Ailines til Taipei 12:05. Jeg sto opp ca 08:00 og hentet klesvasken før jeg spiste frokost og sjekker ut. Var vel på metroen rett før klokken 9 og ankom Pudong airport en time etterpå. China airlines check in gikk greit. Det samme gjaldt security og immigration for jeg var i terminalen. Prøvde både china eastern sin lounge og «first class» loungen. Syntes begge var like mid. Ikke mye å spise for min kresne tunge, men first class loungen tar seieren, begrunnet med en nokså god brownie. Boarding med China airlines startet ca 25min før oppsatt takeoff. Nå var det tilbake til økonomi og sitte blant vanlige dødelig igjen. Heldigvis har jeg skyteam elite plus og var først ombord. Turen til taipe går i en A350 som var langt fra full. Jeg hadde hele 3setern for meg selv. Før avgang ble jeg ønsket velkommen ombord av purser. Like etter avgang ble dette servert Kylling og ris med grønnsaker. Måtte lete litt for å finne kyllingbitene, men dette var mye bedre enn ingenting. Det gikk fort til Taipei. Der gikk jeg på transfer og lette lenge etter transfer desk for å få nye boardingkort til China eastern flightene min videre. Endte til slutt med å gå på arrivals og gjennom immigrasjon. Jauda, fikk ihvertfall stemplet passet. Hadde kun et stempel fra Chile siden jeg fikk passet i Juli 2019, nå er jeg på 4totalt med Mexico, Kina og Taiwan siste uken. Igjen meget eksotisk! I avgangshallen fant jeg frem til China eastern innsjekk. Der var det en sinnsyk lang kø. Dette gidder jeg ikke tenkte jeg, og gikk mot burger king. På vei mot burger king passerte jeg sky priority køen som jeg ikke så tidligere. Er tydeligvis ikke populært å fly China eastern med status for den køen var Tom. Snek meg inn der og var sjekket inn på 10min. Anntar den vanlige køen hadde tatt en time minst siden det kun var 3 åpne check in desker. Sitter nå på en av china airlines sine lounger og spiser en nydelig nudelsuppe med noe oksekjøtt i. Generelt en mye bedre lounge en hva China eastern har I Shanghai.
Første møte med China eastern var ikke noe som bydde opp til et ønske om reprise. Etter endt sikkerhetsvideo satte jeg musikk på ørene i påvente av take off. Før vi taxet ut på rullebanen fikk jeg beskjed om å ta ut AirPods’ene og høre etter under en PA annonsering på kinesisk. Det var da voldsomt tenkte jeg, skjønner jo ikke en dritt uansett. PA meldingen tok slutt og jeg satte på musikken igjen. Mens vi taxet ut mot rullebanen kom det en rasende kabinbesetning mot meg og sa hvis jeg ikke tok ut airpodsene ble de å dra tilbake til gate, og hive meg av. Forfær som jeg ble måtte jeg jo spørre hva som var problemet, for det var ingen PA mens vi var i take off kø.(det var flere i kabinen med AirPods etc i ørene) Men da var det slutt på engelsk fra vedkommende og hun kunne bare snakke kinesisk. Jeg pakket bort airpodsene mine og ventet til setebeltet lyset var slukket. For å være sikker på at jeg ikke gjorde noe galt plinget jeg i serviceknappen og gestikulerte AirPods siden vedkommende bastant kun snakket kinesisk nå. Fikk lov å bruke de da, men under landing og takeoff kunne de dette av og det var tydeligvis risiko. Aldri hørt om dette før, og syntes det var merkelig når vedkommende en rad bak satt med samme opplegget uten at det var noe problem. Anyways, flyvningen fra Taipei til Shanghai gikk i slalom. Til tross for silk/sakk gikk det egentlig ganske hurtig, og takk for det. For denne A330 var utdatert, setene var harde og uten noe recline føltes det ut som jeg satt fremoverlent. Jeg sto over serveringen siden jeg var jentesur på CC, men tror ikke jeg gikk glipp av noe særlig. Ved landing i Shanghai var det gjennom transfer fra international til domestic. Her var jeg spent på utfallet siden jeg hadde hatt noen dager i Shanghai allerede før jeg dro til Taipei og returnerte til Kina samme dag. Dette kunne vel neppe gå knirkefritt uten avhør om hva jeg gjorde 4/5 timer i Taipei. Til min store lettelse gikk jeg rett igjennom. Ikke var det kø heller, immigrasjonsagenten spurte ikke engang ett eneste spørsmål. Da gikk turen rett til China eastern sin domestic lounge, og denne syntes jeg var bedre enn international. Vel jeg fikk ikke lang tid i loungen før det nærmet seg boarding. Jeg begynte å gå mot gate å ankom akkurat i det boarding startet. Det rare her var att det kun var en kø, og den var skiltet med economy og dritlang. Det gadd ikke jeg, og spurte gateagent hvor sky priority var? Skypriority? You have that? Jeg ga han boardingkortet og pekte på skypriority. Han scannet kortet og velkommen ombord sir. Merkelig opplegg hele China eastern. Fra Shanghai til Xiamen var det en A320 som skulle frakte meg. Ut fra kabinen og dømme var den ganske fresh og fin. Akkurat nok benplass til meg, men ikke mer enn nødvendig. Denne flighten var stappfull og uten noen servering sett bort fra ett glass med drikke. Var digg å lande i Xiamen etter en lang dag. Hadde booket ibis hotel i byen til 450kr natten. Didi fra flyplassen var ~50kr. Ankom hotellet i 1 tiden på natten og her ble det kluss med grensekryssingen min fra tidligere på dagen. Jeg aner ikke hvorfor men ikke hadde jeg visa, og jeg hadde krysset grensen mellom Kina og Taiwan for så kort tid. Det var mye greier som jeg ikke skjønte noe av men det ordnet seg til slutt. Kom meg til sengs og våknet i 7/8 tiden. Da var det bare å pakke sekken og gjøre seg klar for utsjekk og turisme i Xiamen. Fra hotellet gikk det en rulletrapp ned fra resepsjonen og rett ut i handlegaten «zhongzhan». Her var det mye rart. Kjenner jeg begynner å bli lei lukten av kokte nudler og mimrer tilbake til biffene i Argentina, jaja skal til Brasil neste måned så må vell være noe biff der og få. Frokosten ble derfor kjøpt på et av disse matmarkedene i gaten. Nudler var jeg ikke keen på, men kom over en bod som solgte en tallerken som inneholdt en hummer, østers, scampi og noe annet snacks. Totalt kom gildet på 300kr med en øl. Stor, men digg frokost det. Mett ble jeg hvertfall. Ei meng var ikke så værst