Jomfrutur på cruise med Virgin Atlantic og Royal Caribbean

Tråd i 'Reisebrev' startet av Loffen, 06. des 2025 kl 23:21.

1. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Da har man nettopp kommet hjem fra ca en ukes tur til statene, hvor så og si hele ferien har blitt brukt på cruise i karibien med Royal Caribbean sin Freedom of the Seas. Planen var I utgangspunktet ikke å lage reisebrev, så mengden med bilder er noe begrenset. Innleggene kommer i etapper, forhåpentligvis gjennom de neste dagene :)

Det hele startet i februar under en hyttetur, hvor jeg og en kompis som jeg ofte drar på tur med, samt deler point sharing med begynte å vurdere neste tur. I og med at vi har hatt litt turer i år, så kunne den ikke være for lang, samt ikke være alt for dyr heller. Jeg er i utgangspunktet ikke noe glad i reklamer, men denne gangen hadde jeg sett en med Royal Caribbean noen dager i forveien og en plan ble lagt. Etter febrilsk leting for å matche et eller annet cruise i karibien mot tilgjengelige award-seter, samt noe triksing med leg-by-leg via SAS kundeservice på kvelden, så landet vi reiserute.

Etter et par endringer endte vi opp med:
    OSL-LHR med SAS i economy
    LHR-MIA med Virgin Atlantic sin A330neo i Upper Class
    FLL-ATL med Delta i «first class»
    ATL-LHR med Virgin Atlantic sin A350 i Upper Class
    OSL-LHR med SAS i economy

For cruiset sin del, så ble det en 5 netter på Freedom of the Seas ut fra Miami, og via Haiti og Bahamas. På grunn av USA sine reiserestriksjoner mot Haiti, så ble derimot denne havnen endret til Georgetown i Cayman Islands et par måneder før.

Jeg og reisepartner jobber sammen og vi har som regel pleid å ta en «det er bare å joine» når vi booker tur til venner og kollegaer. Forskjellen denne gangen var derimot at 4 stk bet på, så da var det bare å stålsette seg for guttetur på cruise med 6 karer i tidlig 30 åra og full drikkepakke :eek:

obay liker dette
  2. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Turen startet forrige fredag med 07:50 avgangen til SAS utifra OSL, ganske uneventful bortsett fra at bonusnummeret vårt av en eller annen grunn var registrert på samtlige legs bortsett fra strekket til London. Dette endte med rødt kryss i fast track og henvisning til normal kø av vakten, selv etter å ha vist frem diamantkortene. Heldigvis var det ikke mer enn et par minutters kø, hvor vi fikk lagt inn EB-kontoen mens vi ventet.

På grunn av forskjellige bookinger i reisefølget, så hadde halve gjengen dratt ned med samme utreise dagen før, mens sistemann slo følge med oss i loungen før han satt snuten til MIA via CPH med SAS Premium. Lite visste noen av oss at vi hadde god flaks, i og med at vi fløy short-haul strekket rett før Airbus sin grounding av A320 skjedde senere på dagen.

På flyet til London begynte oppvarmingen til klubbhuset med å utnytte drikkefordelen til EBD
    IMG_2159.jpeg

Vel fremme i London, så bar det rett på bussen over til T3, før vi tok oss inn på et litt over tre timers opphold i klubbhuset til Virgin. Her må jeg rett og slett si meg imponert over oppsett og service. Gjennom hele oppholdet ble vi konstant spurt om påfyll av Champagne og andre drikkevarer og mat kom kjapt etter bestilling. Her ble det både frokost i form av Eggs Benedict, samt lunsj med Fish & Chips. Reisefølget gikk for en Eggs Royale og en hjorteburger.

Må igjen beklage noen av bildene, noen er rett og slett snaps til @Preference :rolleyes:

IMG_2162.jpeg
    IMG_2163.jpeg

Nordlands, obay and view like this.

Del denne siden