Vel, ikke helt rundt men omtrent så langt man kommer med KQ*. Til sammen ca. 39 500 km eller drøyt 98% av jordas omkrets. Spoiler: * *NBO-BKK fortsetter til CAN etter en drøy time på BKK (fifth freedom flight), så det går faktisk an å komme seg litt lenger. Destinasjonen er Thailand og reiseruta er som følger: BOS-JFK DL Eco E175 JFK-NBO KQ Biz B787-8 NBO-BKK KQ Biz B787-8 BKK-HKT TG Eco A320 HKT-USM PG Eco ATR42/72 USM-BKK PG Eco A319 BKK-NBO KQ Biz B787-8 NBO-JFK KQ Biz B787-8 JFK-BOS DL Eco E175 Turen begynner på Boston Longan Intl. Terminal A, Delta’s lokale innenriksterminal. Har vært her en håndfull ganger før men aldri vært innom loungen da selv ikke Delta «First» og SkyTeam Elite Plus gir tilgang. I dag hadde vi dog internasjonal forbindelse og var hjertelig velkommne. Fikk også en liten julegave av loungedragen: Ganske typisk amerikansk innenrikslounge med bemannet bar og diverse mat og drikke. For å beholde husfreden holdt jeg meg unna baren. Sårt trengende malariamedisin måtte vente til kl. 12 fikk jeg høre fra dragen jeg hadde på slep. Nuvel, pick your battles. Husker nå hvorfor jeg ofte reiser alene… Var forholdsvis god kvalitet på det de hadde av mat. Kan dog ikke sammenlignes med SkyCluben i terminal E (utenriks). Kort hopp ned til en av Delta’s høyborger, JFK. Vi reiser kun med håndbagasje og var heldige som fikk alt om bord for det blir fort fullt i hattehyllene på en E175. Samtlige kofferter etter oss måtte tagges. WiFi på vei ned funket fint, ble noe overrasket da jeg så dette på flightradar: Mange av disse hadde stått 2-3 timer i kø. Korken løste seg heldigvis opp innen vi skulle ta av mot Nairobi. Kort opphold på enda en SkyClub, denne av nyere slaget. To år gammel fikk vi høre fra vår Trinidadiske bartenderinne. Flott lounge med god mat og panoramautsikt.