Kansellert første leg i dag-hjelp trengs

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Maggie, 23. des 2025 kl 07:25.

1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,357
    Bonuspoeng:
    183
    Hei,

To forskjellige bookinger i biz med poeng til Saint Martin for juleferie. Fikk sms fra AF om at dagens 1275 er kansellert. Ble automatisk booket om til OSL-AMS-CDG i klasse J og O. I morgen klasse O CDG-SXM, nøyaktig 24 timer senere ankomst en opprinnelig booking.

Noen som vet grunnen til kanselleringen?
    Hva bør vi gjøre?

2. JonasHH

JonasHH Medlem

Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    Alltid verdt et forsøk på å ringe AF og forsøke å komme dere med fly i dag.
    Dersom SAS eller andre selskaper har ledig kan dere jo prøve å overtale AF til å gi dere billetter der
    Dette er vel også ganske fort EU-kompensasjonsgrunnlag, litt avhengig av grunn for kansellering.

Maggie liker dette
  3. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,357
    Bonuspoeng:
    183
    Prøve hente igjen ruten har vi gitt opp, grunnet CDG-SXM går 10.40 i dag. Vi er booket om til samme tidspunkt i morgen, men ikke i I klasse men O?

Fikser AF hotell for oss sent i kveld om vi lar bookingen stå?
    Alternativt kan vi prøve ved innsjekk få de til og booke oss om på lik fakir fly i morgen og eller bli en natt til på Radisson Blu OSL.

Last edited: 23. des 2025 kl 07:48
  4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,681
    Bonuspoeng:
    183
    O er business hos AF og KL.

Maggie liker dette
  5. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,357
    Bonuspoeng:
    183
    Finnes det noe alternativer der ute som får oss tidligere til SXM?
    Noen som kan se grunnen til kanselleringen?

6. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,156
    Bonuspoeng:
    113
    O er vel AF biz award, såvidt jeg forstår? Om du er på OSL, så ville jeg gått til en check-in skranke og se hva du får til der. Mye enklere enn telefon. Har alle pax gyldig ESTA? Dette kan være veldig nyttig å fortelle AF, så får dere kanskje en ruting via Steitsen.

Maggie liker dette
  7. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,156
    Bonuspoeng:
    113
    Eneste muligheten er Delta - dersom alle pax har ESTA.

Er det mulig for hvermannsen å se årsaken til kansellering? Når fikk du SMS? Det er ikke værforhold eller flygelederstreik, så tipper det er 600 per pers her.

Edit: Maskinen F-HPND står i Oslo. Vil da tippe at det er mekanisk eller crew. AF sine sider sier bare "unforseen change to flight schedule".

Last edited: 23. des 2025 kl 08:19
    Maggie liker dette
  8. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,330
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du vil av gårde med andre selskap enn AFKLM vet jeg det er enkelre å få AF til å booke dere om til codeshare flights som har et AF flightnr. Det kan være verdt forsøket.

9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,681
    Bonuspoeng:
    183
    Enkleste måte å lete opp alternative ruter er å gjøre et søk OSL-SXM på Google Flights. Såvidt jeg kan se akkurat nå innebærer alle forslag med avreise i dag en overnatting på veien og ankomst i morgen. For mer kreative løsninger kan du forsøke "leg for leg" via USA, men er nok mange fulle fly nå på vei inn mot juledagene.

Maggie liker dette
  10. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,357
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvde meg i SAS help center.
    De peker på AF. Siden AF allerede har booket oss om, er det lite de kan gjøre. Hun sa at grunnen til kanselleringen var skade på flyet.
    Da slår vel EU261 til i etterkant, siden vi blir 24 timer forsinket?

Lander på CDG 20.40. Ordner AF hotell, eller skal jeg booke?

11. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,156
    Bonuspoeng:
    113
    "Skader på flyet", ja. Her vil de sikkert prøve seg med "utenfor vår kontroll". Om du får den i fleisen, så ville jeg tatt det til nemdna og etterlyst dokumentasjon fra verksted om hva problemet i realiteten var.

Dette fikser du over jul. Bare å kose seg på SXM!

Maggie and indahla like this.
  12. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,357
    Bonuspoeng:
    183
    sms mottatt 03.41.
    Jeg tror vår enkleste mulighet er endringene vi er booket om til. Flyr med KLM til AMS i J klasse? Og videre med AF til CDG. Usikker på om vi skal booke hotell selv, eller vente hva AF sier når vi lander på CDG 20.40.
    Dette dekkes vel av AF/Reiseforsikring?

Kjipt miste et døgn på Saint Martin. Ungene er eller ikke fornøyd med å bruke julaften til tull, som de kaller det å fly:eek::rolleyes:

Del denne siden