Koh Samui

Tråd i 'Reisemål' startet av Jeanette, 25. jan 2023.

  1. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Koh Phagnan er jo en klassiker like i nærheten.

    Full moon parties ved ehhh fullmåne, men ellers et ganske rolig og fint sted med masse vegetasjon og flotte strender rundt hele øya.
     
  2. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,088
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, Phuket er ikke noe for meg heller. Jeg hadde klart meg helt fint 14 dager på Koh Samui, Koh Tao og Koh Phangan. Digg å slippe ekstra flyvninger selv om avstandene er korte. Hvis du vil teste en annen destinasjon er jo Krabi/Koh Lanta enkelt å komme seg til fra Samui. Ca 50 min med en liten propell.
     
    pali liker dette
  3. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Takk, landet på bestilling nå isted. Blir litt sikk sakk flyvninger for å komme seg frem til Bangkok, så har bare 12 dager på Samui++ før flyvet fra Bangkok går kl 15.

    Så blir nok bare å teste ut de øyene isåfall. Takk!

    Anbefaling av hoteller som fungerer mer som Villa lignende enn store resorter?
     
  4. pali

    pali Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Kan være farlig å anbefale hoteller, men for vår egen del liker vi oss på Lamai, spesielt på sommerstiden.
    Bor ofte på Samui Jasmine Resort, rom med havutsikt. Ligger på stranden.
    Jeg blir for rastløs til å ligge på samme sted i 12 dager, så hadde tatt 3-4 dager på Koh Tao, feks Tanote Bay. Flotte snorkelforhold rett på stranden. Der bor vi på Montalay Beach Resort. Enkelt hotell, herlig betjening. Rolig sted, men hotellets bil kjører til Sairee med gjestene om kvelden. Ta en dag m longtailbåt rundt øyen feks.
    Koh Phangan er også flott, men der er det lenge siden vi var så tør ikke anbefale spesielle steder der.
     
    paramberg liker dette
  5. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,088
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er veldig glad i Sala Samui (Choeng mon). Pool villa. Ellers Cape Fahn, men bare for noen dager da det er litt kronglete med transport om man har lyst til å gjøre noe annet.
     
    paramberg liker dette
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Et alternativ du også kan vurdere er AirBnb. Vi leide en tre-etasjers villa med svømmebasseng. Imidlertid ekstremt bratte bakker i fjellsidene, kom ikke helt opp med leiebil (for dårlig motor).
     
    paramberg and tobeornot999 like this.
  7. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,439
    Likes mottatt:
    3,262
    Bonuspoeng:
    113
    Hei! Vi skal til Samui i juli/august, og har leid en strandvilla ved Lamai. Vi vurderer å ta de siste par dagene på Sala Samui siden vi har fakirfly ut, og det er en del nærmere flyplassen. Pool Villa ser helt tipptopp ut, men hvordan er det med strandsenger der? Misliker intenst å måtte stå i kø for en bra plass på stranden :p
     
  8. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,088
    Bonuspoeng:
    183
    Vi har vært der flere ganger og det har aldri vært i nærheten av et problem. Vært der i absolutt høysesong (februar) og maks 50 prosent av sengene har vært okkupert. Er et veldig stille og rolig resort med flere ansatte enn gjester virker det som, og mer enn nok plass til alle.
     
    Insomnia4u and Rscott like this.
  9. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,439
    Likes mottatt:
    3,262
    Bonuspoeng:
    113
    Takk! Ble helt forelsket i stedet da jeg så bilder, tok et heftig tap på villaen og bestilte Pool Villa Suite de siste fem dagene. Holder deg 100% ansvarlig hvis det ikke er superbra ;)
     
    paramberg liker dette
  10. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Vi tar noen netter der i september! :D
     
    Rscott liker dette
  11. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,088
    Bonuspoeng:
    183
    Haha! Det er superfint der! Det eneste jeg vet er at de har byttet GM siden vi var der sist. Før har iallfall rom, fellesarealer, mat og drikke, service og spa vært top notch, så håper virkelig det ikke har tapt seg. Du får rapportere tilbake :D
     
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,686
    Bonuspoeng:
    293
    Er det et sted 2 voksne kan trives i 2 uker?
     
  13. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,088
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje litt kjedelig i 2 uker, men det kommer jo an på hva dere liker. Koh Samui generelt har ikke så alt for mye å by på når det kommer til aktiviteter/utflukter, men jeg har klart meg helt fint i avslapningsmodus der i 2 uker. Kort vei til både Fishermans Village (Bophut) og Chaweng om man vil ha litt mer liv og røre, shopping og restauranter. Begge ca 10 min med taxi. Ellers er det jo mulig å ta en uke på Samui og en uke på Tao eller Phangan.
     
    Eddie47 and Insomnia4u like this.
  14. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,439
    Likes mottatt:
    3,262
    Bonuspoeng:
    113
    Ettersom @Jeanette har anbefalt dette stedet til halve Insideflyer, får jeg legge ut noen bilder av hvordan det er på Sala Samui Choengmon akkurat nå :) Det er litt dyrt å bo her, men et helt ekstremt avslappende sted med fantastisk betjening. Har ikke testet frokostbuffeten enda, men det gledes til i morgen. Dette var helt Innafor, @Jeanette :)

    IMG_1544.jpeg IMG_1546.jpeg IMG_1547.jpeg IMG_1548.jpeg IMG_1549.jpeg IMG_1552.jpeg IMG_1553.jpeg IMG_1556.jpeg IMG_1557.jpeg IMG_1568.jpeg IMG_1573.jpeg IMG_1577.jpeg IMG_1580.jpeg IMG_1582.jpeg
     
    Last edited: 28. juli 2023
    Bolle, Earl, Liza and 7 others like this.
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,088
    Bonuspoeng:
    183
    Du gikk jo for den dyreste villaen de har da :D Godt å høre at det lever opp til forventningene så langt. Anbefaler Thai massaje utendørs under salaene ved adult pool. Veldig bra!
     
    Rscott liker dette
  16. bunit

    bunit Medlem

    Innlegg:
    117
    Likes mottatt:
    762
    Bonuspoeng:
    93
    Nettopp vært 8 dager på Koh Samui. Vi var enige om at det var litt for kort, så vil tro 2 uker burde gå greit for de fleste. Riktignok hvis man liker strand /sol/bading. Er en del utflukter man kan ta til omkringliggende øyer, atv safari, elefant sanctuary, hel haug med ulike strender og Beach clubs etc, men vil 100% anbefale å leie bil eller scooter for å komme seg rundt. Trafikken er meget ryddig for den delen av verden å være så ikke noe problem å kjøre på feil side av veien.

    Anbefaler også å sjekke utbudet av villaer som alternativ til resort. Vi leide en diger villa med flere bygninger, eget basseng, frokost servert hver mogen og kort fra stranden til en meget rimelig pris.
     
    Rscott and paramberg like this.
  17. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    Nylig hatt 10 dager på øya, hvor 6 var i en tre etasjers villa med to basseng og resterende 4 dager var på Silavadee resort. Om man reiser som familie kan villa absolutt anbefales da det gir mye for pengene. Vår villa kostet 2700kr per natt og hadde 4 soverom med store dobbeltsenger. Denne lå i Bang Po området som hadde en absolutt nydelig strand som var nærmest øde. Ville nok anbefalt egen bil om man skal bo der da det var ganske usentralt.

    Trivdes i grunn best på Silavadee Resort som virkelig hadde fabelaktig service og ga mye for pengene! De hadde også gratis shuttle service til Lamai og Chaweng så ikke noe problem å komme seg rundt. Helt fantastisk frokost med stor bestillingsmeny og free flow bobler hver dag!

    Villa malee og Bang Po:
    20230713_133420.jpg 20230714_071431.jpg 20230714_115318.jpg
    20230714_125344.jpg
    20230714_121249.jpg 20230714_121438.jpg
    Silavadee Resort :
    20230720_091414.jpg 20230720_110511.jpg 20230720_182936.jpg 20230722_082747.jpg 20230722_083613.jpg
     
    jgroneng, miura, Liza and 11 others like this.
  18. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Vi har booket 2 uker på Koh Samui neste sommer (Juli). Vi er 2 voksne + 2 barn (5 og 8 år). Vi har booket 1 uke på Holiday Inn Resort, der vi skal møte to andre familier. Sitter derfor å vurderer litt hva vi skal booke i uke 2. Er det noen som har testet Hyatt Regency? Eller har andre barnevennlige hoteller å anbefale? Ser Sala Choeng mon beach er en gjenganger, men pt. ligger 2 bed villa på 9700,- pr dag:eek:
     
  19. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,439
    Likes mottatt:
    3,262
    Bonuspoeng:
    113
    Det var vel omtrent det vi betalte per dag for en 1 bedroom pool suite der nå i juli. Svært hyggelig sted, men jeg ville kanskje ikke anbefalt stranden - spesielt ikke for barn. Utenfor hotellet er bunnen dekket med svært skarpe steiner. Noen hundre meter til høyre er det sandbunn, men da vi var der var den veldig "muddy" og med mye sjøgress. Som sagt - svært hyggelig personale osv, men jeg opplevde det som overpriset sammenlignet med hva vi har fått for tilsvarende andre steder.
     
    Modegard liker dette
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,653
    Likes mottatt:
    6,650
    Bonuspoeng:
    183
    Vi var veldig fornøyd med Melia Koh Samui i Januar iår.

    EDIT: Utsikt fra familiesuite mot pool bar og barnebasseng. Kid club er rett ved siden av barnebassenget og har trampoline som henger over bassenget :D

    PXL_20230121_051654814.jpg
     

    Attached Files:

    Modegard and paramberg like this.

Del denne siden