Kortkombinasjon ved 4MNOK årlig forbruk

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Terminal, 29. okt 2017.

  1. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror den kombinasjonen du her lister opp, er den ideele, om du ikke ønsker å starte jobben med innhenting av utenlandske(US cards)

    C
     
  2. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Tror det er vanligere enn folk tror... Jeg har flere (mange) kollegaer som opererer med 1-2MNOK utlegg i året, sikkert noen oppe i betydelig høyere beløp også. Selv har jeg "bare" stusselige 2-400K, men pengene går fort i jobbutlegg..
     
  3. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Burde man ikke ha noen former for innkjøpsavtaler når "utlegg" kommer opp i de summene..
     
    Oddvar and NorskHamburger like this.
  4. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,448
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    Max 1 CT med norsk AMEX ja
     
    NorskHamburger and kepiblanc like this.
  5. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor kan jeg finne mer informasjon om å få disse kortene uten SSN?
     
    Chrisbgg liker dette
  6. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Selv trappet jeg opp hos Bank of America med Norsk pass, US telefonnummer og en adresse i USA (tlf via T-mobile, adresse ordnet via www.myus.com men litt styr for å kunne motta brev) Fikk både debit og credit card av dem. Kjekt å ha når man skal abonnere på Amazon Prime, US Netflix, Directv Now, Hulu etc her i Norge (må ha vpn/dns i tillegg) Bygger opp creditscore hos BoA og fikk nylig mulighet til å oppgradere til Travel Rewards.
     
  7. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Da har jeg et oppdrag når jeg skal på TAP Milagerun til NYC om noen uker da. Har både MYUS og Jetcarrier konto.
     
    Guden liker dette
  8. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    @Sindre Siden du sannsynligvis også har DNB Private Banking kan du be kontakten din sondere muligheten for Amex Centurion via sine forbindelser. Og: selvfølgelig ha SAS Amex Plat, SAS EB MC Premium i tillegg. Disse sammen med trumf utgjør min "kortstokk", og sjonglerer bruken mellom de etter pågående poengkampanjer.
     
  9. Terminal

    Terminal Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for mye bra innspill her! Høyt engasjement og kunnskapsnivå!

    Etter å ha sett gjennom lest gjennom de fleste kortalternativene ser jeg at:
    - Amex av alle norske varianter, gir maks 20 poeng pr 100 kr spend hos Star Alliance og halvparten for alle andre allianser. Fordel med at poengene ikke har utløpsdato.
    - Amex i EUR/USD gir maks 1 poeng pr EUR/USD spend. Unntak for noen typer transaksjoner (3X ved e-wallet, reiseutgifter), men dette får jeg ikke godtgjort meg av.
    - Amex Centurion / Black. Kan ikke se at det gir noe mer poenginntjening. Man får endel goder, men godene veier nok tyngst dersom man er mye i USA for utvalget av fordelene er bedre. Man har jo gjerne 2-3 aktive reiseforsikringer (kredittkort + årlig person + samboer) så de fleste har jo plenty av dekning fra før av. Centurion / Black virker også å ha skyhøye årsavgifter som jeg ikke ser helt verdi av.


    Har da kommet frem til optimalt oppsett:
    - SAS Amex Platinum 1700,-/år 20eb/100kr CT Belaste kortet 100K forbruk for å få CT
    - Flying Blue 695,-/år 20p/100kr Belaste kortet med 1MNOK for å ha en base i Award Miles dersom ikke kan fly med Star Alliance.
    - DNB PB 1188,-/år 25eb/100kr Belaste kortet med resterende forbruk


    Dette skulle da gi
    Årlig kostnad 3378,-
    1 stk CT Star Alliance
    745.000 EBP
    200.000 Award Miles


    Neste blir å finne ut hvor man kan bestille reiser med høyest mulig rabatt. Jeg registrerte meg akkurat hos FlyingBlue og så at de hadde ganske bra utvalg med reiser med award rabatt. Før så var det til stadighet gode rabatter hos SAS, men nå virker det helt dødt.

    Noen tips på hvordan å komme over poeng rabatt kampanjer?
     
  10. Terminal

    Terminal Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3

    Takk! Akkurat et slik kort jeg var på jakt etter :) Prøvde å se om det var noen banker som hadde noen bedre poengopptjening enn 20p/100kr, men har foreløpig ikke kommet over det.
     
  11. Peter

    Peter EBD og Nordic Choice Club Platinum

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Lese forumet her daglig :)
     
    wilco liker dette
  12. Terminal

    Terminal Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3

    Det


    Vet ikke hva du mener med MS, men det er all belastning av kortene er en del av en ikke-fordyrende betalingstrakt som ikke er relatert til reise. Av den grunn så får dårlig value (poengopptjening) på de oppgitt utenlandske kortene.
     
  13. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Spanderer du på deg SAS MC Premium til 1500 kr i året vil du kvalifisere greit til øverste nivå der, uten å legge inn noe som helst forbruk. Da får du SAS Business til samme poengprismsom SAS Go.
     
  14. Terminal

    Terminal Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Må man ikke bruke SAS MC Premium for å opparbeide de 200K poengene de krever for å få ubegrenset oppgradering?
     
  15. Terminal

    Terminal Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3

    Jeg bestilte SAS MC Premium her om dagen med avbestilte det tidligere i dag. Logget inn på SAS nå og ser at rabatten ligger der. Det er jo helt genialt! Avbestilling kansellert. For et varp! Takk.

    Optimalisert setup:
    Har da kommet frem til optimalt oppsett:
    - SAS Amex Platinum 1700,-/år 20eb/100kr CT Belaste kortet 100K forbruk for å få CT
    - Flying Blue 695,-/år 20p/100kr Belaste kortet med 1MNOK for å ha en base i Award Miles dersom ikke kan fly med Star Alliance.
    - DNB PB 1188,-/år 25eb/100kr Belaste kortet med resterende forbruk
    - SAS EB World MC Premium 1495,-/år 15eb/100kr Belaste kortet 1 kr for å få 10.000ebp velkomstpakkke


    Dette skulle da gi
    Årlig kostnad 4873,-
    1 stk CT Star Alliance
    ubegrenset Plus/Business upgrade FlyPremium
    755.000 EBP
    200.000 Award Miles
     
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    nei, bare ha kortet og totalt tjene 200K eb poeng totalt over hele fjøla ;)
     
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Mente ikke du at 25p vs 15p per hundrelapp ville gi deg den samme fordelen som business for go-pris?
     
  18. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Enig, hvis du skal fly med SAS for prisen av Go, blir jo nesten som ubegrenset CT med 200.000+ poeng i året :)
     
  19. Oddvar

    Oddvar Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Vet ikke om du skjønner hvor mye Bullshit du kommer med her, men jeg setter pris på om du holder slike dårlige råd for deg selv. Håper ingen "medforumister" hopper på sånne dealer som selvfølgelig er for god til å være sann.
    Hvem stiller garanti for at folket får pengene igjen? Du?
     
    Insomnia4u, Darkcho, NoLimit and 5 others like this.
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Husk at du får 25 poeng /100kr ved bruk på SAS.no.
     

Del denne siden