Lørdag og atter en dag i paradis

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 24. jan 2026.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    885,751
    Bonuspoeng:
    293
    Helt normal start på dagen, mor har fått kaffe på sengen og jeg sitter på terrassen i undikken og drikker Frielekaffe og en mageregulerende..
    Deilig med ferie!
    Godt det er helg IMG_1702.jpeg

funkenstein, Ruby, Earl and 13 others like this.
  2. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    970
    Bonuspoeng:
    93
    På TRF på vei til WRO med FR. De har medbragt trapp...

Attached Files:

Earl, Spielhaug, Rscott and 8 others like this.
  3. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,694
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Plankebyen.

Snøen daler forsiktig ned, håper den gir seg asap. Nok snø nå. Vært en hektisk uke, og blir enda mer hektisk vår... Det positive i det er mange flyturer da.

I dag blir dagen også hektisk. Først barnebursdag, dermed besøk hjem til oss og til slutt en togtur til Oslo for en god middag og litt attpå med gode studievenner.

Endelig har jeg også bestemt meg for et nyttårsforsett. Jeg skal være mer aktiv i dagstrådene på IF.

Nå som snøen har begynt å dale igjen, drømmer man seg bort til sommer. Derfor digg å tenke på at:

-21 dager til DXB

God helg!

funkenstein, haifinn, Earl and 8 others like this.
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    76,400
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen, det er helg! :)
    Sitter i sengen og drikker kaffe, mens hunden koser seg i fotenden. Kaffemaskin på soverommet var en god investering.

Det snør litt, og det har det gjort en stund. Ikke så mye av gangen, men til sammen blir det nok til at jeg iallfall må koste trappen. Og kjøre et par ganger frem og tilbake for å trampe ned snøen. (Alt for å slippe å måke..)

Har enn så lenge satt 50 før 50 på vent. (Altså å ha besøkt alle USAs 50 stater før jeg blir 50) Det kan hende jeg ombestemmer meg i løpet av året, vi får se. I stedet satser jeg på å ha besøkt alle Europas land i løpet av året. Booket derfor en tur til Athen, siden jeg aldri har vært i Hellas. Så da har jeg litt varme å se frem til om en måneds tid. (Resten av landene som mangler tas i mai sammen med @kjeeli )

Så i dag skal jeg finne hotell i Athen (kom gjerne med tips!), booke middag på Færøyene (kom gjerne med tips!), og se om jeg finner et par reiser til så både kona og jeg får utnyttet julekakenderluke nr 18. LTD er innen rekkevidde!

Booket tur til BKK i går. I den sammenheng hadde jeg meningsmåling i "Skyteam booking tråden". Jeg valgte å høre på @Rscott (hadde allerede booket og bestemt meg), og det blir Vietnam Airlines og doble poeng på hjemreisen. KLM på utreise, så total poengpris ble 142.500 + CT. Ja, jeg kunne ha spart ca 50k poeng med Saudia, men jeg liker et glass vin på flyet, og jeg liker også å ikke mellomlande midt på natten. (Og poengbingen er helt ok stor nå)

Skal også til storbyen i dag, og høre på bråkemusikk sammen med en kompis. Det blir stas! Skal faktisk bo hos Stordalen, men det er booket med 3x nivåpoeng (til kona) gjennom SAS Hotels. Så jeg forventer ingen oppgradering. :p

Ha en fin en!

funkenstein, haifinn, Earl and 7 others like this.
  5. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Jobbet tidligere for gresk shippingselskap så jeg har hatt noen turer til Athen. Vouliagmeni som ligger rett sør for selve Athen kan anbefales. Litt Riviera type strøk. Et hotell som heter The Margi anbefales samt restaurant som jeg tror heter Moorings. Vil du på stranden er nydelige Astir beach ( med servering)bare en rusletur unna.

Rscott, Calling, Henrik and 3 others like this.
  6. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,375
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå CPH, Eventyrlounge og litt jobbing før avreise til Tokyo.
    Har SK sagt opp avtaler med Viasat? På 3/4 siste flights har det ikkje vore wifi ombord, lurar på om dei har sagt opp avtaler med tanke på overgang til Starlink?

Mvh,
    Rune

haifinn, Preference, Earl and 8 others like this.
  7. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,647
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen. Vi har spist, og nå drikker vi kaffe. Godt det er helg her også.

Fint å se at @DJasko har et godt, og gjennomførbart, nyttårsløfte. Kan i samme åndedrag nevne at jeg jobbet praksis i Plankebyen før ingeniørkursene på Gløshaugen. Dette var på den tiden som Jernteppet var et solid holdepunkt i verdenspolitikken. Det var tider det!

PT ligger det syv reiser i appen. Booket enkeltreiser der det ikke er pekuniær penalty, det gjør det lettere å bli en miljøbevist flyvende fant/fente. Og dermed blir Eks-forloveden nok en gang forgylt.

Mye blomsterspråk og arkaiske setninger idag. Men slik ble det bare!

Ha en fin dag, alle IF-ere.

funkenstein, haifinn, Earl and 7 others like this.
  8. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,149
    Bonuspoeng:
    183
    Som fiskeallergiker er Færøyene bittelitt vanskelig matmessig, da det er fisketungt på de fleste restauranter og mange har bare ufattelig mye fisk i luften når restauranten er i små, trange trehus i Torshavn, så vi måtte være passe kreative da vi var der.

Spiste på OY Brewing en dag og det var knall. Det er aktivt ølbryggeri, de har en god meny med mye bra mat og skikkelig godt øl. Iblant har de konserter så sjekk opp datoer. Som sagt, knallgod øl, og vi tok med oss en haug hjem.
    Ligger i gangavstand fra det meste i sentrum og hotellene rundt/i nærheten, inn bak noen møbelforretninger i lite handels/industriaktig område, og fin spasertur.

Hentet også pizza fra Reyðleyk i Hoyvík og det var også en banger, hvis dere ikke trenger å spise der. Vi fikk en fin suite med eget soverom og svær sofagruppe og spiseplass, så vi hentet med oss pizza (og hadde kjøpt OY-øl på forhånd) etter lang gåtur og hadde det helt kanon. Best å komme seg dit med bil, det ligger i en ny bydel som ikke er gangavstand fra sentrumskjernen.

I samme område har jeg også merket meg Hamsa, som vi ikke fikk spist på, men det ser skikkelig bra ut og jeg ville vurdert den.

Ololsen, Earl, Spielhaug and 5 others like this.
  9. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,884
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra hovedstaden.
    Lett snøvær og vinterlige temperaturer.
    Ingen flere flyturer planlagt denne måneden, men en skitur i marka ble det idag og det var akkurat hva jeg trengte for å starte lørdagen godt merker jeg!

Nyt lørdagskvelden folkens :)

DJasko, Calling, Berlioz and 2 others like this.
  10. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,111
    Bonuspoeng:
    183
    Vårt go-to hotell i Athen er MET34. Det ligger virkelig midt i smørøyet med gangavstand til alt av interesse, inkludert restaurantmekka. Superkoselig boutiquehotell, med MASSE hyller på badet :p Vi inviterte faktisk 8-10 av våre greske venner på middag/party der en gang med medbrakte norske spesialiteter (suiten har helt greit kjøkken og to soverom) . Frokost levert på rommet kan bli litt kjedelig hvis du skal bo lenge, men digg for korte opphold. Anbefales på det sterkeste! https://www.met34.com/

Last edited: 24. jan 2026

Del denne siden