Leiebil i USA

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Blaa, 09. juni 2017.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Så du går for løsningen uten forsikringer inkludert?
     
  2. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke noen forsikringer utover det som kommer inn automatisk. Har forsikring nok via kredittkort og egen reiseforsikring.
    upload_2022-12-8_14-25-27.png
     
  3. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Har jo vært litt diskusjon om forsikringene via kredittkort gir tilstrekkelig dekning. Jeg mener ja, men siden det virker som mange bestiller fra .no sider (meg slev inkludert) blir jeg skeptisk ;)
     
  4. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Det jeg har sett de siste gangene jeg har sjekker er at jeg får lavere pris fra .no sider enn amerikanske sider. Vet ikke om det er tilfeldig eller ikke. Bør jo være motsatt da den ene har noe forsikringer inkludert og den andre ikke.
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det er sant. Men med dollarkurs på 6 ble det $316 for leien i 2014. Betalte $360 for 4 dager i LA nå sist, så det er godt under halv pris.
     
  6. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    414
    Bonuspoeng:
    63
    Forsikringene via Amex Elite og Platinum gir tilstrekkelig dekning alle andre kredittkort dekker kun egenandel og er verdiløse ved leie i USA. Samme gjelder for norske reiseforsikringer.

    Hjelper lite med en forsikring som dekker opp til 20.000 i egenandel på en kaskoskade når du står med en amerikansk ansvarsforsikring som dekker lovens minimum for respektive stat og har kjørt på en fotgjenger. Jeg setter meg ikke i en bil i USA uten SLI - Supplemental Liabilty Insurance som er inkludert når jeg leier fra en norsk side.
     
    Spielhaug and Jeanette like this.
  7. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er deres triks for å få lavest mulig pris på leiebil?
    Alle selskapene har forskjellig pris, og den varier utifra hver en minste forandring man gjør, feks om man går direkte eller via portal, bruker koder o.l.
    Man må jo teste titalls kombinasjoner for å finne den beste prisen

    Noen som har noen syke rabattkoder?
     
    Last edited: 15. des 2022
  8. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Denne er kansellert og erstattet med en Medium Luxury SUV for 531$.
    Tror ikke medium bilen er noe bedre, men tenker det er fornuftig å booke den da jeg skal oppgraderes en kategori. Håper å ende med en GMC Yukon eller lignende. evt. en Large Elite SUV, selv om jeg tviler på at det skjer
     
  9. trqen1

    trqen1 Medlem

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Er det ikke anbefalt å leie via SAS sin side feks? Fikk veldig bra pris der ($59 ett døgn, Small Luxury Suv) men usikker på hvorvidt forsikring etc var inkl. Har Saga MC og betalte med det.

    Turen fra Miami til Orlando gikk riktig nok krinkefritt, og har blitt trukket 604,- NOK.
     
  10. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Sliter med å se avbestillingsvilkår hos Hertz. Noen som kjenner til vilkårene ved forhåndsbetalte leier?
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    markus liker dette
  12. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Er den noen som har erfaring med å bruke finn.no til leiebil? Kun brukt selskapenes hjemmesider tidligere, men denne gangen kommer finn med meget hyggelige priser kontra Sixt sin egen side. Noen spesielle ting å tenke på?
     
  13. andresiniesta

    andresiniesta Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Hei.

    Skal en tur til USA i mars/april, og har blitt tipset om en AVIS søkemotor.
    https://secure-one.avisworld.com/no_NO/Avis-Eurobonus

    upload_2023-1-1_21-46-59.png
    Synes prisene virket gode, men lurer på om de inneholder forsikring?
    Er været i California / Nevada / Utah verdt en convertible?
    Ønsker gjerne en amerikansk bil, tar gjerne tips!
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,518
    Bonuspoeng:
    293
    Kjører du med kalesjen nede, husk solkrem.
    Har dere stor/mye bagasje er ikke convertible en god ide.
     
    andresiniesta liker dette
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du ikke skal kjøre så langt, så er det gøy med kabriolet. Men, som @RoadKing sier, du må ha solkrem og lite bagasje. Skal du til Utah i mars, så ville jeg iallfall droppet kabriolet.

    Skal du kjøre langt, så ville jeg valgt en annen bil. SUV er digg, god plass og oversiktlig, og det er aldri noe problem med plass på parkeringsplassen etc.
    Kjørte California, Arizona, Nevada, Utah, Nevada, California i månedsskiftet feb/mars 22, og vi koste oss i en Chrysler 300. Men til de prisene du har fått opp ville jeg valgt en Ford Expedition. SVÆR bil, og behagelig å kjøre.

    Jeg ville også sjekket andre leiebilfirmaer. Jeg hadde god erfaring med Sixt i California i desember. Gode priser og nye biler. Avis har jeg ikke så god erfaring med.
     
    Jeanette and andresiniesta like this.
  16. andresiniesta

    andresiniesta Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for tips.

    Var ikke så hyggelige priser hos Sixt :(

    upload_2023-1-2_9-26-34.png
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det var ikke noe billig.
    Uansett greit å sjekke "alle" leiebilselskaper, så man vet at det ikke finnes noe bedre enn det man allerede har funnet. Det kan være litt vanskelig å finne de beste tilbudene på første forsøk. Dersom det er fullt refunderbart, så er det jo bare å booke, og så endre senere om man finner bedre pris.
     
  18. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Noen erfaringer med oppgradering dersom man har booket Tesla model 3 LR i USA?
    I utgangspunktet skal jeg få oppgradering 1 kategori basert på status, men det er jo ingen fornufitge oppgraderinger over denne, så risikerer jo å få en "dårligere" bil dersom det gjøres noen endringer her.
    Vet dere om elbiler er unntatt oppgraderinger, eller bør jeg ringe inn å si at jeg ikke vil ha noe oppgraderin?
     
  19. Mra056

    Mra056 Medlem

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Ser på leiebil til en mulig USA-tur i august i år. Har et spørsmål om biltype.

    På en lignende ferie i fjor i USA lånte jeg en helt kurant SUV fra Subaru. Men jeg ser at på søket vist til ovenfor (SAS Eurobonus Avis-søk), så er den billigste SUVen en Ford Expedition. Det ser jo ut som en ganske så stor bil. Vi er kun to personer med to kofferter av ganske ordinær størrelse ved langtur.

    Føler det blir litt "overkill" med en så stor bil til det formålet, men samtidig så foretrekker jeg SUV. Var på vestkysten i fjor, men i år blir det trolig fra Washington DC og nedover mot Florida med leiebil.

    Ellers - hvordan var deres erfaring med bom/toll roads? Har hørt at Florida har en del toll roads. Ser ut som om leiebilselskapene har noe kalt "toll pass" som koster x antall $ per dag. Antar det er det enkleste, så får man en faktura i etterkant med bompasseringer og et gebyr til leiebilselskapet?
     
  20. Simennzz

    Simennzz Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg hadde planer om å teste dette: https://visitortollpass.com/

    Men endte ikke opp med å reise så fikk ikke testet det, men virka enkelt å bruke. Ofte så må du betale et visst beløp uansett passeringer hos leiebilselskapene så skal være en del billigere og
     
    Mra056 liker dette

Del denne siden