Leiebil i USA

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Blaa, 09. juni 2017.

  1. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Greit utbygd ladenett, så jeg ladet ofte. Tror batteriene på elbilene til Hertz får kjørt seg godt, så tror ikke jeg hadde så god rekkevidde som en Model 3 LR skal ha. Synes batteriprosenten gikk nedover fort, derfor ladet jeg ofte slik at jeg alltid var sikker på å ha nok. Du kan lade på alle superladere, bare plug and play, så blir kostnaden belastet kredittkortet du brukte ved booking. Appen tror jeg ikke du kan bruke. Jeg prøvde ikke, så skal ikke si noe sikkert.
    Neste gang går jeg nok for en bensinbil, spesielt om jeg skal kjøre mye. Det går en del tid på lading, og ofte må man jo kjøre litt bort fra hotell/leiligheten for å komme til en superlader. Autopiloten er fin å ha, så det blir en pro/con vurdering neste gang jeg skal bortover
     
    Flymunda and tobeornot999 like this.
  2. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaring med å velge "managers special" hos Hertz med PC status?
     
  3. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ikke sett Manager's Special noen andre steder enn i USA, men der er det ihvertfall ikke en klasse som lar deg velge med Ultimate Choice (den krever Intermediate eller høyere) - så personlig tilskriver jeg betydelig vekt på å kunne velge passende bil blant det beste utvalget.
     
    tobeornot999 liker dette
  4. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Når jeg ser etter biler på MIA flyplass er "Large Elite SUV (Gruppe P6) LFAR" den øverste kategorien som kan bookes på nett. Her får du bil Inifiniti QX80 eller lignende. Noen som vet hva lignende er her?
    Jeg vet at de har Mercedes G-wagon i bilparken sin, så spørsmålet er om den går under denne kategorien, eller om det er en skjult kategori som kun kan bookes på telefon eller i skranke.
     
  5. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser at G-Wagon har blitt omtalt i Hertz Dream Collection, og at Hertz har GLS 450 i P6/LFAR.

    Hvilket leiebilfirma sjekker du hos? Det finnes websider som gir deg nylige eksempler hva hva de har fått i hvilken gruppe/klasse på forskjellige flyplasser.
     
  6. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det er kanskje lurt å nevne, Hertz. Har prøvd å se litt gjennom forum tidligere, men fant ikke noe nylige erfaringer. Mulig jeg er dårlig å lete.
    6k for P6/LFAR i en uke er jo ikke en dum pris egentlig. Med toppstatus kan man kanskje være heldig å få en lekker bil
     

Del denne siden