Lufthansa First Class Experience - Part 1

Tråd i 'Reisebrev' startet av Guden, 30. sept 2015.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir aldri for mange reisebrev fra LH F så det er bare å kjøre på! :)
     
  2. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    indeed!
     
  3. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer det noen del 2 snart?
     
    Fridtjof liker dette
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er Fraport sin feil. Man tillater kun transport fra terminalen, ikke til sånn som avtalen ble formulert. Det var en ganske komplisert greie å få til.

    Man kan jo benytte F loungen istedetfor terminalen dersom man vil ha mindre "stress" ;)

    Takker for flott fortelling.

    Jeg har hatt gleden av å fly LH F en rekke ganger og kan med hånda på hjertet si at det er min favoritt og en av veldig få flyturer jeg skikkelig gleder meg til. Jeg storkoser meg fra A til Å.

    En kombinasjon av god mat og drikke med solid padding av egoet rocker båten ;)
     
  5. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93

    Dette er din mening og hva jeg har skrevet er min mening, noe jeg står inne for uansett om andre har en annen mening. Å diskutere det ytterligere er irrelevant. Men takk for innspill og din mening :)
     
    tommy777 liker dette
  6. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    LUFTHANSA FIRST CLASS EXPERIENCE PART 2


    Endelig på plass i mitt sete i første klasse ombord på A380
    Man fikk automatisk følelsen av å være "viktig" og flyvertinnen kom rett bort til meg,
    presenterte seg og visste tydeligvis navnet mitt. Hun ga meg champagne, gikk
    igjennom rutiner, hvor skapet mitt var,at de kunne gjøre om plassen min til en seng
    når jeg var klar for å sove, når det var spisetid, hva det var å drikke, anbefalinger av
    både mat og drikke med mer.


    20150917_094309.jpg

    Jeg følte at det var veldig formelt når det gjaldt måten hun forklarte ting på, men skuldrene
    hennes senket seg når jeg sa at hun kunne kalle meg ved mitt fornavn siden det hørtes
    teit ut når hun hele tiden titelerte meg med mitt etternavn. "Jeg tror ikke at jeg er bedre
    enn andre, så litt personelighet er bare bra", sa jeg til henne.
    Da gikk automatisk "kundeservicen" fra å være "profesjonell" til å bli
    casual og "normal". Hun spurte om det var noe hun kunne gjøre for meg og jeg spurte
    om det var en mulighet for meg til å se cockpit. Etter å ha forhørt seg med O'store
    Høvding og fått forklart at jeg til daglig jobber på OSL (hun fikk med seg mitt ID-kort
    som jeg hadde i håndbagasjen), så var ikke dette noe problem. Jeg ble overrasket over
    størrelsen på cockpit og fasilitetene rundt (toalett, hvilerom etc) Bare trappen opp til cockpit var artig å gå opp. En av pilotene hadde tidligere flydd til OSL, så det ble litt snakking om alt fra Connecting Norway, den nye terminalen, hva jeg drev med til
    "iståken" på Gardermoen. En artig opplevelse.

    20150917_214816.jpg

    20150917_215003.jpg

    Etter å ha tatt ett par sipper av champagnen, så var det å utforske kabinen og min
    plass for denne reisen. Det var kun 4 passasjerer i kabinen som totalt hadde 8 seter
    og det var ikke så stivt som det jeg hadde fryktet. Setet var som jeg nevnte meget
    behagelig og benplassen hadde neppe vært noe problem for Andre The Giant heller.

    20150917_094114.jpg 20150917_094130.jpg 20150917_094200 (2).jpg 20150917_094200.jpg 20150917_094204.jpg 20150917_094314.jpg 20150917_094654.jpg 20150917_095424.jpg 20150917_113032.jpg 20150917_121210.jpg 20150917_123013.jpg 20150917_145718.jpg 20150917_162734.jpg 20150917_162739.jpg 20150917_164306.jpg


    Foran seg så har man en fotskammel som man kunne kjøre frem til bena sine mens
    man satt i "upright position". I fotskammelen hadde man dessuten god plass til å legge
    laptop, ladere, tøfler, pysjamas og annen rask. Man hadde i tillegg 3 oppbevaringsplasser
    ved vinduet hvor man fikk plass til nettbrett, tlf og enda mer rask. Ved siden av den store
    skjermen var det en rose som sto så flott i en liten vase og alt var meget delikat og flott
    .I tillegg til selve komforten, så må jeg si at at det var det stilleste take-off jeg har vært
    med på. Jeg hadde på følelsen av at jeg satt på ryggen til en halvsløv humle som var
    ute på sin første flytur etter en lang og tung vinter... Bzzzzz....bzzzz.... vuggende avgårde.
    Selve maten var fantastisk, drikken var fantastisk, setet var fantastisk, servicen var
    fantastisk og senga var fantastisk. Lufthansa First Class på A380 var rett og slett
    fantastisk!

    Jeg fikk også en liten omvisningen bak i business-class, men her må jeg si at det var
    små-skuffende og jeg fikk litt flashback til SAS sin gamle business-class....eller nye SAS
    Plus? Ikke helt business synes jeg.... hvertfall ikke sammenlignet med SAS sin nye kabin.
    Men hvem matcher SAS sin business-class? Men dette er ikke en review om ting som
    skjer bak forhenget, men foran. Og konklusjonen er at Lufthansa First er fenomenalt
    bra! Det med privat sjåfør til og fra fly, personlig assistent,egen Terminal i Frankfurt osv.
    ser jeg som overflødig for de fleste, men selve flyturen var kanon! Men avsluttningsvis
    så må jeg bare få frem (nok en gang) at SAS sin business-class holder i massevis
    for min del. Selv om jeg skulle vinne Eurojackpot'n på 500 mill, så hadde jeg nok heller
    valgt SAS Business-class til Miami og New York fremfor å brenne av 70000 for Lufthansa
    First. Men virkelig gøy å ha prøvd :)
     

    Attached Files:

    KRS, Are, geddi and 9 others like this.
  7. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Artig å lese, takk for "titten" :)
     

Del denne siden