Salmon, Always Salmon igjen på SK4723 OSL-BER akkurat nå. Etter 40+ slike måltider på 3 mnd blir man utrolig lei av denne boksen, som er kliss lik hver gang i Europa - med unntak for rotasjon mellom kjøttet og laksen. Men for all del: delikat presentert. Tilbehøret er alltid det samme. Og potetene er fortsatt ikke kokt. Det gledes til ny catering etterhvert. Og det er vel annonsert at det kommer ny leverandør. Men først mot slutten av året hvis jeg husker riktig.
Har en tur til Granca til høsten. Var inne og kikket på den ifb F&F, Da la jeg merke til at det står 2 måltider. Det må da være nytt eller?
To måltider bertyr ett måltid til hver reisende. Når vi to her reiser fra BGO til OSL står det også to måltider .... ofte får vi ingen!
Slutt på Ringi nå. Borte fra menyen, spurte om den på LYR - TOS i dag. Nei, den har dem dessverre ikke lenger.
OSL-LHR-OSL i SAS Plus for en ukes tid siden. Begge ganger på ettermiddagen. Glutenfritt måltid var en blanding av kalde potetterninger med noe saus og spekeskinke. Allergifritt måltid så ikke mye annerledes ut, bare med mindre potet og mer kjøtt. Ellers fri flyt av drikke, og en fin gest av personalet at de deler ut sjokoladekonfekt etter maten.
Jeg lurte bare på følgende: Er det virkelig ingen service mellom KRS og OSL? Ikke en gang kafe/te? 45 minutter bør jo egentlig være nok.
Har alltid fått en kaffekopp så vidt jeg husker, så har det variert hvorvidt de har hatt en runde med tralla eller ikke. I realiteten er nok flytiden kortere enn de angitte 45 min også; mitt inntrykk er at de legger inn litt "sikkerhetsmargin" slik at de tåler en liten forsinkelse uten offisielt å være forsinket.
Dette er likt med BER-CPH. Ingen servering og ingen mulighet for en liten mikkeller på plus, en gang. Jeg var ikke imponert.. (skal sies det er en stund siden den reisen, men kan ikke se for meg at sas har endret det)
KRS har alltid virket som en "unloved place" for SAS på OSL-ruter. Vet ikke hvorfor, og synes selv det er kjempetrivelig der - men det har vel aldri vært det helt store passasjergrunnlaget, antagelig. Er jo ikke flust med avganger fra andre selskaper heller. Selv om DY har noe. Og WF har en hel haug daglige til BGO, som ikke jeg ærlig talt kan skjønne er et travelt krysspar av byer? Små fly, da
Ble også veldig overrasket over det ikke var noen servering mellom CPH og BER da vi fløy dit i Plus. Dette er ganske dårlig av SAS. Man hadde fint kunne tilby noe å drikke på denne ruten.
TIV-CPH 27.07 Fikk birch-ett-eller-annet salmon med poteter, syltet rødløk, salat og et slags smør/saus. Synes dette var veldig godt og jeg tror ikke det bare er fordi det er lenge siden jeg fløy SAS sist. Det mest positive nå var at potene var i såpass små biter at de nærmet seg varmebehandlet. En av bitene, som var en kvart potet, var selvsagt hard som diamant. Fikk også prøvd ingefærølen fra Ekobryggeriet og den likte jeg godt. Bedre enn Fever-tree sin.
CPH-OSL 27.07 Denne er i hvert fall ny for meg. Den tørre polarrullen er erstattet med en tørr blanding av rundstykke og calzone? Fyllet av krydret søtpotet smakte forsåvidt godt, men for mye tørr hvetebakst rundt for min del.