Jaja @holmen og @Wiolenze , jeg tar hintet. Skal sette meg med kalkulator og dagsfersk kurs neste gang
Endelig fredag, endelig lunch! Det er bare 40timer unna avreise til Tokyo med arvingeng og kona. Skal endelig få testet andre etage på 747-8. Det har vært en drøm siden jeg gikk på barneskolen! Dette skal bli veldig moro Hjertet hoppet høyt i dag tidlig når jeg våknet til en mail fra "Lufthansa Flight Service", i noen sekunder fryktet jeg reisen var kanselert! Viste seg at vi det var en equipment change. Sjekket setmap og fikk endret oss til sete 1D i stedet for 3D Så det ble en god endring Skal forsøke et reisebrev, men med en 3 åring på slep tør jeg ikke love noe!
God ettermiddag fra hjemmekontoret i en hovedstad hvor været prøver å overbevise meg om at det er høst, og ikke vår. Bra vi skal reise utenlands om bare ei uke da! God helg når den tid kommer.
God ettermiddag fra Porsgrunn. Frihelg og skal på De Lillos konsert i nabobyen. Aldri vært på de live, men det sies det kan bli show? Fikk ordna Travel Authorisation Republic of Seychelles for fruen og meg. Online søknad. Tok ett døgn, og 20 euro å fikse. Suser avgårde alle mann
God ettermiddag. Formen er stigende. Kaffekverna er u/s, så istedet for å benytte diverse powertools, ble det filterkaffe. Greit det og. Benyttet meg av «SVG-trikset»(tm) idag. Dvs jeg har i lang tid fulgt med FRA-SVG på hjemreise fra Asia. Null tilgjengelighet. Men idag søkte jeg ICN-FRA med 9 biz ledig, og tilfeldigvis søkte ICN-SVG, and lo and behold (!) 7 ledige biz. Da blir det andre etage hjem gitt! Flott hjelp fra en dyktig svenske, men han kunne ikke endre en annen bestilling for meg, for den var det ikke benyttet CT på… Ha en elevert dag!
God ettermiddag fra bartebyen Dagen startet med praktisk prøve i kreditt, eksamen vel bestått og plutselig var autoriseringen innen kreditt i orden. Så dagen har bydd på både lønning og bestått eksamen, ikke helt feil fredag Liten feiring med champagnesmaking utover kvelden, må jo kose seg. Ellers er det jo høyt ønskelig med LH F tur med konemor før mulighetene går fra oss, om ikke det passer kan man jo alltids prøve å få innvilget en egotrip Ha en god helg folkens, lenge siden helgefølelsen har vært såpass god som i dag
Skuffelsen kan bli stor her, hvis du har sete 1-3 så sitter du ikke i andre etasje men helt fremme i nesen nede Edit: om ikke endringen er på tilsluttningsfly da
Fikk til en pitstop i Brussel på vei til flyplassen. Og et besøk på den faste restauranten der Effektiv dag med 3 Belgiske byer. Konemor røyk på en dessert også.
Noen kommer noen går. Det var godt @holmen var fornøyd med Halvard Viking, for det er visstnok han som skal ta meg til BKK senere i dag. Det blir litt feiring på turen. En ting er selvsagt det åpenbare, at man atter skal oppleve varme etter en lang vinter . Men Halvard er også min første tur med A350, det gledes det veldig til. Ja, jeg vet jeg er sent ute, men bedre sent enn aldri. Jeg hadde håpet på 350 til ORD i februar i fjor, men der bommet vi med en uke. Dessuten, da jeg booket denne turen for en svært god pris i oktober så var det med baktanke. Når jeg kommer tilbake har jeg nemlig nådd det 18 året med gull eller bedre i EB systemet, og endelig innebærer det 10 år på rad. EBG4L er dermed landet. Reisen inneholder forøvrig forventninger om noen flotte hotellopplevelser i regi av vår alles kjære @milehigh , her er forventningene i taket Først et par netter i Bangkok og så en snartur til Pattaya bare for å ha vært der. Litt stress, men det holder med en hel dag i Bangkok når jeg har vært der før. Da er det bare å samle småtteri til reisen før det er toget til OSL. Siden alle andre har reist med 350 før meg, og det er nok dekning på Thailand fra før så blir det ikke noe reisebrev, men jeg slumper nok til å slenge inn en bemerkning eller tre i dagstråden tenker jeg.
God ettermiddag fra Tromsø lufthavn hvor jeg nå sitter ved Gate og tar det rolig mens andre passasjerer er frustrerte over at SAS kansellerte SK4425 til Oslo som skulle gått 15:40. På grunn av et at Cabin Crew må overholde hviletid ble flyet til OSL kansellert, fikk en melding fra SAS om at de jobber med ombooking, men likevel tok jeg kontakt med SAS over kundeservice og snakket med svenske Fatima. Dama hos Aviator sa at de ikke kunne ordne noe så en av årsakene til at jeg tok kontakt med SAS over kundeservice. Jaja, Fatima fant ut at de kunne ikke fikse noe som helst til meg da jeg alt var innsjekket... Så da må jeg vente eller spørre flyplassen, hmmmm. Det blir uansett sent til jeg kommer meg til Gjøvik. Jaja. Ellers var kjøreturen fin fra Skjervøy til Tromsø og dagen har vært grei. Jeg var innom verdens nordligste Mcdonalds da! hehe. Men ha en bedre dag enn det jeg har Edit: Okay. Nå har jeg fiksa. Krysser fingrene for at alt går fint nå. Jeg snakket med svenske Fatima over sas chat, hun kunne ikke booke meg siden jeg alt var sjekka inn... Så jeg snakket med Aviator her i Tromsø, han syntes det var merkelig men han var en helt! Fikk booket meg inn på flyet til Bodø og derfra rett ned til Oslo. Så lander 21:00 og en kamerat av meg henter meg. Woooooo. Så jeg får 250 euro samt jeg får ekstra flyvning. Woooo (Denne meldingen er kopiert fra et annet sted jeg skrev den) Så det er digg at jeg kommer meg sørover. Jeg skal til Gjøvik på kretsleder og Korpsledersamling med Norges Speiderforbund
God fredag! Godt å se såpass bra aktivitet på dagspostene her på IF Maraton økter på jobb så særdeles lite å melde fra denne kanten av trønderstaden. Fikk riktignok bunkret opp påskeølet på TTT i går
Har det vært sånne toaletter på The Loft, BRU lenge? Eller er det bare meg som ikke har hatt bruk for avlukke her før.
Litt mat og drikke må man ha. Sjelden jeg er så sent på utenlands på OSL, er det vanlig at gullstua er åpen for alminnelig ferdsel på kvelden?
Har forresten glemt å fortelle at jeg på tur til Trondheim fikk pling ved gate. Hyggelig med en CU tenkte jeg, men neida, jeg var flyttet fra 10C (nødutgang) til 16C. Den var ny… Er jo EBD. Men, fikk ledig midtsete (var kanskje derfor?) og jaggu hadde de Mikkeler ombord. Etter et år uten så var det greit å betale for det da.
Kan dessverre ikke begynne innlegget med god dag herfra. Jeg ble frarøvet telefonen i går, i et heller lugubert strøk av Santiago. Dette har ført til mye ekstra styr i dag Har fått blokkert nummeret via chatten, men får ikke alt i orden før jeg kommer hjem og får nytt SIM-kort. Husker heller navnet pa Googlekontoen jeg laga for over 20 år siden. Har e-sim nå på den nye telefonen, men mangler mange apper. Ellers alt bra. God helg til forumet
Ja, når det er lite gjester holder de typisk kun åpent gullstua. Var også en periode under covid at det bare var den som var åpen hele dagen.
Dette blir siste post fra meg i denne omgang. Føler jeg har spam’et forumet med poster i en uke nå. Det er nesten 8 år siden jeg og Jr har hatt en så hektisk flyuke. 10 flyvninger har det blitt fre-fre. Det har vært kontrastfullt fra snøfylte Park City Til å gomle sjokoladebolle i Brugge sine gater Gå i supportertog i Brugge var også en ny opplevelse Største opptur denne uken var når mail ble åpnet på landing SFO fra SEA, og vi fikk CU fra Plus til Business. Jr satt der og spurte: Er det bare du som er oppgradert? Heldigvis hadde vi samme PNR denne gangen, og han var også inkludert. Er det Anko som prøver å lokke meg til å bli Diamant neste periode også tro. Vel vel, det har vært en begivenhetsrik uke for meg. Kjempe hyggelig å dra på tur med Jr, og ekstra hyggelig at vi lokket med oss konemor til Brugge. Ukens siste servering ombord hos Sas Den ble servert av en særdeles hyggelig svenske.