Nasi goreng til Adobo - en tur til Jakarta og Manila

Tråd i 'Reisebrev' startet av paramberg, 28. mars 2024.

1. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,511
    Bonuspoeng:
    183
    Turen over til Manila var med Cebu Pacific med en av de nye Airbus flyene de har fått. Forhåndsbestilte rad 1, og dette var en natt flight. Ble ikke mange timer med søvn:rolleyes:

IMG_9196.jpeg

IMG_9199.jpeg

Tok inn på I’m Hotel som lå i Makati. Skulle bare være her i 1,5 døgn så fokus ble på utelivet:) Men tok en tur opp til Eastwood City i Quezon.

IMG_9211.jpeg

IMG_9212.jpeg

IMG_9241.jpeg

IMG_9247.jpeg

IMG_9242.jpeg

IMG_9224.jpeg

Alltid hatt ett ganske dårlig inntrykk av Manila da jeg tidligere bare har sovet der før man har dratt videre til Cebu, Boracay o.l men må si Manila er en ganske ålreit by:D
    Eneste er at Filippinerne ikke har like god mat som i Indonesia, Thailand, Vietnam osv..:mad:

2. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,511
    Bonuspoeng:
    183
    Helt glemt å oppdatere. Vært så mye annet:eek:

Flighten til Istanbul gikk kl 05 på natta, så da var det bare å kjøre på med en kveld ute på byen før man tok taxi rett til flyplassen.

Innsjekk gikk smertefritt og loungen var ikke noe å skrive om men en ok plass for å hente seg en boks med brus.

A350en til Turkish som tok meg hjemover. Jeg må si jeg faktisk liker disse setene bedre enn mange andre. Ja de er kanskje litt klaustrofobiske og trange når du sitter oppreist, men i sengemodus så gir den faktisk ganske så mye plass hvis du har ett sete mot vinduet. IMG_9267.jpeg

IMG_9292.jpeg

Droppet egentlig det meste av mat på turen her da fokus var å få seg nok søvn og snu døgnet. Men legger ved menyen. Turkish har jo også ett veldig fint aminity kit.

IMG_9268.jpeg

IMG_9277.jpeg IMG_9276.jpeg IMG_9275.jpeg IMG_9274.jpeg

IMG_9286.jpeg

Har blitt en del turer med Turkish nå og jeg må si jeg kommer til å savne de. God tilgjengelighet på billetter, bra service hver gang, maten er bra og jeg syns Istanbul er en fin plass for transit. Har heldigvis noen bookinger til med Turkish for neste år så blir ikke helt siste gang:)

Aeroflot flyr visst ganske mye til Istanbul..o_O
    IMG_9295.jpeg

Ikke så veldig lang transfer i Istanbul, så det ble og ta seg en dusj og tusle bort til gaten for boarding videre til Frankfurt.

IMG_9299.jpeg

IMG_9302.jpeg

Ble den eldre A320en til Turkish til Frankfurt, så ble bare å høre på podcast og kose seg med noe drikke før man landet i Frankfurt, orket ikke fylle magen da jeg skulle i First Class loungen.

IMG_9308.jpeg

Gikk til schengen loungen, og den var definitivt gammel kontra den som var i Munchen. Var til og med en mus som sprang over gulvet.............................

Men, servicen, maten og drikken var helt upåklagelig. Han som serverte maten var han som også sto i baren etterpå, så ble smaking av diverse whiskyer og litt gin tonic's før turen til Oslo.

IMG_9310.jpeg IMG_9315.jpeg IMG_9327.jpeg IMG_9324.jpeg IMG_9323.jpeg

Måtte selvfølgelig ha med meg en ny and i samlingen.

IMG_9353.jpeg

Vel fremme i Oslo så ble det ei ny natt på Quality Hotel Airport, og nok engang oppgradering av rommet, er bare gull medlem der.
    Det må være det beste hotellet rundt flyplassen som er rimelig priset:)

IMG_9341.jpeg

Flyet til Trondheim skulle gå 19.45 neste dag, men takket være den fantastiske fordelen sas innførte til oss EBDer så kom jeg meg hjem med 10.00 flyet:)

Nå blir det ikke mer reising før i november til Tokyo for å treffe blant annet @Kjetil L . Blir Pappa for første gang nå i mai så da må man holde seg hjemme:D:D:D:D

3. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,610
    Bonuspoeng:
    293
    Gakk-gakk og takk for turen! :)

Feqzz liker dette

Del denne siden