Nesten raskeste flyet til Addis Ababa : SAS, Air India F og mer på veien til ICN, DEL og PVG.

Tråd i 'Reisebrev' startet av ccurrahee, 31. jan 2024.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Når ble dette setet introdusert? Noen som vet? Det må ha vært flott da det kom?
     
    AirMags liker dette
  2. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    I kabinen er det purser MunMun ( det står på skiltet) og to yngre flyvertinner som passer på meg Jasmi og hennes kollega i blått og MunMun i rødt. De alternerer gjennom reisen på å servere, som oftes kommer de to og serverer og rydder.



    Galley foran brukes til noe oppbevaring så litt trafikk er det bakover. Men ikke plagsomt.



    Jeg får et glass juice før avreise, men champagnen er ikke kald så MunMun foreslår at den skal få kjøle seg litt før hun serverer bobler, varme nøtter og ris snacks etter avgang.



    Menyen blir presentert før avreise og jeg bestiller det varme måltidet en times tid inn i flytiden. Det er dine on demand, og blir forespeilet 10/20 min tilbrednings tid fra jeg ber om noe fra menyen på hele reisen.
     
    Flymunda, Henrik, OyvindN and 10 others like this.
  3. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Tumi leverer helt greie produkter. Men med nye seter og design kommer også en oppgradering på alt i soft produktet. Det ser fint ut det som presenteres på nett.
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
  5. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Jasmi foreslår at jeg får litt av alt fra de indiske alternativene for hovedret, noe jeg også gjør.

    Service går flytende, med tilbud om vin og på fyll. Og maten presenteres på hvit porselen.

    Det kommer ingen amuse men jeg får alle tre forrettene og baba ganoujen står igjen som den smakfulle. Resten er greit, men kunne hatt mer smak og presenteres pent uten at det er strålende.

    Av hovedrettene er det Paneer som vinner. Søt og spicy krydret saus med kokosnøtt, varme og fylde. Sødme fra frukt. Myk men stekt paneer og fin aromatisk ris smaker deilig sammen med naan.
     
    Flymunda, ari1000, OyvindN and 11 others like this.
  6. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
  7. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
  8. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Av drikken tester jeg hvitvinene til forettene, de er anonyme i min munn begge to. Mens bira 91 har sødme og malt nok til å ikke smake bittert i møtet med spice og krydder og sødme i maten som kommer. Den og champagnen er de beste drikkeforslagene jeg finner ombord. Lassi hadde sikkert vært godt til, men det er ikke et alternativ.

    Desserten er tre små myke Gulab Jamun, ris og mel boller som er friterte og lagt i sukkerlake sammen med det som ser ut som eggerøre. Det er ris «grøt» med pistasjenøtter. Lett luftig aromatisk og deilig.

    Hvordan skal jeg rate mate og drikke? Billigere champagne og mer anonyme viner en i noen annet F produkt jeg har testet. Det trekker klart ned. Maten er god uten å imponere. Og selve presentasjonen. Fra hvordan det er lagt opp på tallerken til hvordan det presenteres og settes opp på bordet er fint nok, uten å imponere. EVA air i C har en mer klar ide om både presentasjon og smaker feks.

    Jeg rater måltidet som bedre en Thai F, der jeg nok hadde en kjedelig opplevelse men bak alle andre F måltider jeg har hatt.
     
    Flymunda, ordnetseg, ari1000 and 17 others like this.
  9. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Setet er håpløst utdatert. Men det er da som hos LH gruppen meldt om at det skal oppgraderes. Når det er sagt. Det er det brukt penger på vedlikeholde kabinen hos LH. Det er det ikke gjort hos AI. Så alt er sliten, selv om funksjonene fungerer i mitt seter er flere av bryteren byttet ut med uorginale deler. Og gullfinishen har flasset av sammen med tydelig slitasje og flekker på alt det kremfargede læret som er setet og innredningen.

    Alle funksjoner fungerer, og seter kan justeres greit. Det er få engelske filmer, og skjermen som må ha vært diger når den ble introdusert gir et dårlig bilde, men den er responsive og kan vise kamera ved take off.

    Jeg bruker 2 timer på måltidet uten å stresse. Og ved siden av meg bli sengen gjort klar.

    Det er selvfølgelig god plass og det er greit mykt sengetøy som føles godt mot kroppen uten å være i nærheten av det LH og Swiss har ombord for eksempel. Men det er et skritt opp fra de fleste C kabiner.
     
    Flymunda, ari1000, Henrik and 13 others like this.
  10. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
  11. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sover rundt 6 timer før nå har fått meg en drink og hele utvalget av snacks ombord. Jeg ber egentlig bare om vegetar snacksen, og en drink. Men hele utvalget kommer. Det smaker godt det meste, litt fritert, litt ferskt og med litt forskjellige sauser en kan sette mer smak. Det er spice i kylling og vegetar rettene, mens de vestlige alternativene er mer anonyme. Igjen kommer det alt for mye mat. Men det er deilig å kunne smake litt og teste ut hva som frister.

    Greie hodetelefoner som demper litt støy. Tumi står for pysjamas og toalettsaker som er ganske standard av hva en kan forvente. Jeg er nok litt stor for pysjamasen i XL, men den er av god kvalitet. Så jeg bruker den i stedet for Thai F pysjamasen som er med i kofferten. Det kommer også en stor tube deilig leppebalm ekstra, som skal få bli med videre.

    Før og etter hver servering kommer det varmt håndkle, helt konsekvent.

    Siste servering før vi lander blir i praksis snacks og tilbud som C passasjerene får. De kommer trillende med en tralle. Fra bakre galley og serverer meg litt forskjellig. Jeg kunne nok spurt etter noe mer fra menyen, men er god og mett.
     
    Flymunda, ordnetseg, Henrik and 17 others like this.
  12. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Ved ankomst DEL står det en liten mann med skilt og navn på jet brige. Jeg blir fulgt til imigrasjon, som har egen biz og first line. Men det er ikke mye folk i utlending seksjonen uansett. Når vi kommer til bagasjebåndet blir det problemer. Jeg vil gå mens opp til tre ansatte insisterer på å beholde bagasje lapp og lete etter bagasjen som er i transit. Det løser seg etter litt diskusjon.



    Utenfor er det det vanlige maset om drosje og hvor jeg skal og hva jeg trenger hjelp med. Rett utenfor er det skiltet til Metro og det er kiosk som selger billett inn til Dehli Station. 7kr koster den. Og framstår som en greit moderne metro med litt bedre seter en på de vanlige linjene i denne delen av verden. Ikke fullt og hyppige avganger gjør at jeg suser inn og bruker mye kortere tid inn til byen en ut.
     
    Flymunda, ordnetseg, ari1000 and 15 others like this.
  13. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
  14. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg går en tur, opp til Jama Mashid og Red Fort også ned mot Dehli gate der solen forsvinner før jeg tar en Uber tilbake til flyplassen. Ut av byen er det kaos. Det er det sikker hele tiden, både inn og ut. Så Togets 20 min inn til byen blir byttet ut av en tur gjennom lange aller og store rundkjøringer.
     
    Flymunda, Henrik, OyvindN and 7 others like this.
  15. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Skinnjakke? Kaldt?
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_5111.jpeg Lunch blir vegetarburger?
     
  18. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Delhi er kaldt på kveld og natt på denne tiden av året, men ganske varmt på dagen.

    Seoul er er kaldt : minus på natten. Der har vært minus 15 her for ikke lenge siden.

    Vil tro det er klamt her på Sommeren. Dette er nok en vår og høst destinasjon.
     
    Flymunda, Kristian, OyvindN and 5 others like this.
  19. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Inn i terminalen er det sjekk av billett og pass. Så da blir det problemer. Jeg reiste jo fra SFO i går. Så på min reiserute står det 1.2.2024. Så jeg skal slettes ikke inn. At det står at jeg skal reise videre kl 22 (1+) hjelper ikke. Sjefen kommer, sjefen til sjefen kommer og forsvinner med passet og etter 40 min kan vi være enige om at hvis vi går til skranken hos Asiana så gir deg meg enten boardingcard eller ikke. Det gjør de jo. Jeg rekker en tur innom AI loungen som har samme mat som sist. Litt varmt indisk og litt salat og søtsaker.



    Denne gangen er ikke baren tom, som på et av mine besøk, men full av Whisky og to typer sur prosecco med mere. Jaja.
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293

Del denne siden