Nesten raskeste flyet til Addis Ababa : SAS, Air India F og mer på veien til ICN, DEL og PVG.

Tråd i 'Reisebrev' startet av ccurrahee, 31. jan 2024.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_5371.jpeg IMG_5370.jpeg IMG_5369.jpeg IMG_5368.jpeg IMG_5366.jpeg IMG_5365.jpeg IMG_5364.jpeg IMG_5363.jpeg
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Da er det vel på tide å oppsummere AI F.

    Det er vel det svakeste produktet i F jeg har fløyet alt i alt. Er jeg glad for å ha brukt endel poeng på denne rare lange slitsomme turen. Absolutt. Er det komfortabelt å tilbringe nærmere 20 timer i produktet? Ja. Kommer jeg til å betale for det, eller velge det igjen, med mindre det er beste løsningen? Nei.

    Jeg får altså følge fra jeg kommer til terminalen og til flyet. Fint det, men når det er lange køer over alt, blir jeg fremdeles stående 30 minutter i kø for sikkerhet, etter passkontroll. På SFO er det også en ansatt i døren til flyet med skilt og navn. Hun vil følge meg til bagasjeutlevering, men har ikke noe fast track i migrasjon, så da sier jeg pent nei takk.

    SFO leverer foresten igjen. Ingen kø denne gangen heller, så det blir ventetid, for priority bagasjen min kommer med all den andre. Og med et fullt fly fra Asia er det mye bagasje.

    F loungen er egentlig et sitteområde med de samme stolene som er litt roligere fordi det er færre folk der. Det mangler som C loungen utsikt, soverom osv. Det er bordservering i F loungen, men ingen meny osv. Det er et lite serveringsområde, med litt brus, en type snacks og en kaffemaskin. Men melken i maskinen er sur. Så jeg henter heller i C delen av loungen. Så i praksis må en tusle bort og titte i baren hva de har. Det har vært vilt forskjellig utvalg av drikke i C loungen de gangene jeg har vært der. Så å kjøpe inn nok, er tydeligvis ikke noe de driver med der.


    Det finnes dusj, men ikke en veldig innbydende en. Jeg testen den forrige gang jeg var igjennom Delhi. Og det mangler sove/hvilerom.

    Ombord får jeg god service. Selv med full kabin er de 3 crew for oss 8. Og det fungerer, det er lite ventetid og en kan bestille det en vil når en vil. Men det er mindre prat og tilsyn, en på reisen over, hvor jeg var eneste gjest i F. Helt greit det.

    Setet er utdatert og slitt. Men det er romlig og behagelig og funksjonene er der. Det oppleves som greit privat. Jeg sover godt, og jeg sitter godt. Og det er et godt skritt opp fra C produktet bak gardinet som er 2-3-2. Jeg ser også at maten serveres enklere der, selv om drikke tilsynelatende er den sammen.


    Maten er god uten å være eksepsjonell. Jeg vil si at jeg har spist bedre indisk på restaurant i Oslo. Men jeg har også spist bedre Nordisk på restaurant i Oslo en hos SAS feks. Det blir gjort forsøk på å presentere den pent. Men når det er mye brunt, mye fritert og mye som er sausete, blir det aldri så vakkert som hos ANA for eksempel.

    Drikken er enklere en i EVA og SAS sitt C produkt. Ikke dårlig, bare ikke eksklusiv. Og altså ikke så bra som de beste jeg kjenner på drikke i C.

    Pysjamas, slippers, sengetøy anemity, hodetelefoner. Alt er bra uten å være det beste jeg har fått ombord på et fly.

    Nå forsvinner vel min mulighet til å fly dette produktet igjen snart. Men hos Sky Team blir det nye muligheter. Så jeg er glad for å ha testet. Skulle jeg booke meg en reise østover til med EB i *A så kan jeg godt fly AI C eller Ai F igjen, hvis det er flighen som gjør at reisen er mulig å gjennomføre. Men jeg vil ikke planlegge noen ny reise for å oppleve produktet. Så blir det spennende og se hva AI kan gjøre når de nå skal oppdatere kabin, og produktet ellers. Pusser de opp lounge og gjør den bedre? Så kan det bli et attraktivt produkt i fremtiden.
     
  3. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    942
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for rapport. Jeg skulle legge meg tidlig, men ble underholdt i over en time. Hvor mye mer enn 30k poeng og 112kr kostet denne moroa?
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Haha :)
    Godt det er noen som ikke sovner når de leser mitt Babbel.


    30k poeng for Oslo - San Francisco + litt gebyr. Pga rabatten med SAS mc + poeng salg på den aktuelle billetten

    +
    112k poeng +ct ( som jeg må kjøpe av BillKill) + rundt 1400kr i gebyrer og sikkert noen hundrelapper re bookings gebyr også.

    så ikke billig. Men sikkert billigere en med cash
     
    Sonictravel, AirMags, paron and 2 others like this.
  5. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
  6. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Inga sine kinesiske smultringer får oppsummere det multi kulturelle SF:)
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
  8. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Ella er 70 + og vagger sakte gjennom Polaris sin restaurant
    .

    Parykke henes ( heter det hen/henes?) sitter på snei og en styrearm til venstre stikker alltid ut.

    Men hun har stålkontroll på bestillingene og serverer generøst med Lanson. Mens hun sjekker nabobordene og smiler litt sarkastisk til alle :p



    @elskerpersonligheter
     
    Kristian, EndreD, Earl and 5 others like this.
  9. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_5422.jpeg
     

    Attached Files:

    Kristian, Spielhaug, Earl and 5 others like this.
  10. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
  11. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er j drita full
     
    Spielhaug, anders82 and RoadKing like this.
  12. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Men sea bass og fenikkeø og tomat ragu
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Er noe av det beste jeg har spist noen gang ?
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
  15. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,906
    Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    Det er fort gjort i de eleverte klasser det :)
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,035
    Likes mottatt:
    33,259
    Bonuspoeng:
    293
    Får håpe du kom deg med flyet...
     
  17. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
  18. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Kom på flyet. Fikk god mat og fikk sove : og fikk litt kjeft fordi jeg sang Ariana Grande….


    Jaja : alle går på en smell i blant :)
     
    Kristian, AirMags, ordnetseg and 4 others like this.
  19. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Det ble litt rart og elektivt på bildefronten på denne flyvningen.


    Men utover standard SAS service fikk jeg to retter jeg likte godt.

    Fin fast Flakende og saftig sea bass i tomat/paprika/fenikkel saus.

    og til frokost


    En skål mer prosjert egg og en bacon skive med sopp og sennep.
     
    Kristian, AirMags, paron and 5 others like this.
  20. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293

Del denne siden