New York City versus Miami

Tråd i 'Reisemål' startet av Sikiduck, 06. mars 2017.

?

Første gang begge steder - Miami eller NYC?

1. New York

22 vote(s)
    57.9%
  2. Miami

16 vote(s)
    42.1%
  1. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,301
    Bonuspoeng:
    113
    I mars er det lite å lure på : Miami er laaaangt å foretrekke. Så mye finere temperatur ....

Dessuten nevner du at du vil handle på Publix ..........da gir jo Miami seg selv :)

2. Frank

Frank EBD, LFC, YNWA

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Har akkurat kommet hjem fra Miami, kjørte muskelbil uten tak til Key West , anbefales på det sterkeste, sol og sommer topper en kald storby for min del, men eg er jo gammel og lat.

3. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for svar alle. :) setter pris på det. Men kan ikke si at det ble lettere nå :p

Med tanke på at man er alene, har det noe å si om Miami eller New York?
    Spørs om jeg får leiet bil. Er bare 21 år, så blir en del "for-ung"-avgifter.

Men over til Miami. Har noen bodd downtown eller South Beach? Jeg lurer på om det er bedre å betale samme pris/mer for å bo på et mindre rom på South Beach, fremfor Downtown.

4. haga89

haga89 Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Når jeg var i Miami for mange år siden og måtte betale "ung sjafør" avgift, mener jeg det var 20-25 dollar dagen.

Jeg ville valgt å bo på South Beach, hverfall om du er glad i strandliv. South Beach området er også et fint område med restauranter, butikker og art deco bygninger.

5. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Tror nok også jeg ville ha valgt å bo andre steder enn downtown, om jeg var ung og alene på tur i Miami.

6. Mbj

Mbj Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Med mindre du har noe spesiell grunn til å ville bo i downtown Miami utover pris, ville jeg ikke valgt det over South Beach.

Miami er kronglete med kollektiv transport, så om du i tillegg ikke skal leie bil hadde jeg helt klart gått for South Beach. Jeg leide bil med venninne i fjor, hun var da 24 år. En prius i fire dager, ung og ekstra sjåfør, levere med tom tank, fri kjørelengde og inkludert bompenger, kom på totalt NOK 2307,- hos Alamo. Bestilte på nett og hentet/leverte på MIA. Sixt og AVIS skulle ha mye høyere gebyrer.

7. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    I Miami og SoBe kan du bruke Uber. Glem leiebil og glem bussen.

Skal du til KW (du skal til KW), så leier du en amerikansk muskelbil, helst en uten tak.

(Det er verken spreke og komfortable, men det hører liksom med.)

8. Blades33

Blades33 Medlem

Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kom hjem fra en uke i NYC, i dag. Vi har hatt sol, varme og 15 grader, bare for å våkne til snø (!) dagen etter. Og vinden er kald! Det sagt, er det så mye å oppleve, at jeg også må slenge inn NY foran MIA.

Velger du NY, vil jeg få varmt anbefale Williamsburg, gjerne området rundt Bedford Av langs L-linjen. Her har du det beste av Brooklyn utenfor døren, og du er på Manhattan på 7 minutter med banen.
    Færre hotell her, http://wythehotel.com er superkult, men dyrt. AirBnB funger fett.

Verdt å ta med seg: Byen er stor, og det er så mye å se. Velg hva du absolutt vil se, og planlegg det. Ikke bit over for mye. Og sett av tid til å oppleve det du ikke har planlagt.

Maggie liker dette

Del denne siden