NRK: Anbefaler 45 000 nordmenn å sperre bankkortet

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av NoLimit, 02. nov 2016.

1. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,430
    Bonuspoeng:
    113
    wish, er det en nettbutikk jeg har sett reklame for i facebookfeeden min kanskje? høres vagt kjent ut

2. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Bare så det er klart, nettbutikker lekker kort-data hele tiden i et langt større omfang en folk flest faktisk er klar over. De eneste nettbutikkene som faktisk kan lekke kortdata ved at noen hacker seg inn er dem som lagrer kortet fysisk for slik at du kan slippe å taste inn alle dataene neste gang du returnerer.

Resterende misbruk skyldes for det meste at kortdata sendes ukryptert fra siden til prossesering. Sjekk alltid at siden er https før du legger inn kortinformasjon

Denne saken lukter leverandør med prosseseringsansvar som har hatt trøbbel...

Last edited: 04. nov 2016
    Shyneno liker dette
  3. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke bare et, men de blir også systematisk hacket. Og innimellom får hackerne jackpot - de tok store mengder kredittkortdata fra Sony, Target, Home Depot ... samt brukerkontodata fra yahoo, Linkedin etc etc ... Og disse dataene bruker man til å kjøre sctipts på andre nettsteder får å finne steder hvor samme brukernavn/passord finnes. Kreativiteten er endeløs, og jo flere steder du bruker samme brukernavn/passord, jo strørre sjanser er det for at noen kommer på besøk.

4. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer også litt på det siden Evry er så laidback ....

5. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,728
    Bonuspoeng:
    113
    Kortsvindel har skjedd to ganger med meg siste halvåret.

For ca. et halvtårsiden fra noe kalt HOTEL COM (ca. 8.000 kroner) og her om dagen med BROWSER COM (eller noe i den duren, 2.500 kroner).

De ringte opp fra DNB i dag, så fikk det siste navnet via telefon, ta det med en klype salt.

Del denne siden