Oppgradering med poeng hos SAS.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av elgaaen, 18. jan 2015.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som vet om barn må bruke færre poeng for å oppgradere. De betale halvparten av poengene for billetten.
     
  2. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    SAS kampanje på oppgradering - long haul. Betalte 1999 SEK for Plus til Biz i loungen. Gjelder fem til 31.08.

    3999,- for Go til Biz
     
    Last edited: 05. juni 2016
    Fredrik81 liker dette
  3. Thoem

    Thoem Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg tenkte å prøve meg på en oppgradering fra CPH til PVG fra GO til BIZ med poeng. Men når jeg har kommet inn på siden hvor jeg kan by så finner jeg ingen plass hvor jeg kan by med poeng, kun valuta. Er det noe jeg har gjort feil? Er det ikke mulig for meg å oppgradere med poeng da? Siden dette er første gangen så har jeg ikke så alt for god erfaring med disse oppgraderingene.
     
  4. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    I mine tilfeller har det vært så enkelt at Eurobonus-nummeret mitt ikke har ligget inne i bestillingen. Dette fikser de ganske greitt på SAS-chatten. Etter kort tid (et par minutter) har jeg kunne prøve på ny og fått opp valget om å bruke poeng framfor valuta. Dersom dette ikke er problemet må jeg melde pass :)
     
  5. Thoem

    Thoem Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar! Skal prøve på chatten.
     
    Kristian liker dette
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tipper at det som @Kristian skriver er løsningen på ditt problem. Men bare for å være helt sikker så legger jeg ved ett screenshot fra hvordan det ser ut hos meg. Her ser du at du kan velge mellom cash og poeng under slideren der du bestemmer hvor mye du kan by. Mangler du denne "knappen" så er det nok EB-nummeret ditt som mangler.

    Screen Shot 2016-10-28 at 17.20.31.png
     
  7. Thoem

    Thoem Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Det løste seg. Det var ett annet bonusprogram som lå inne på meg i den bestillingen. Noe jeg ikke var klar over. Nå har jeg fått opp alternativet.
     
  8. LN-KFK

    LN-KFK Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Er det noen som vet om barn (3år) får 50% på oppgradering ved gate? Tenker da både på cash og poeng. Har en bonustur i pluss til ORD om en stund, noen som vet hva billigste pris er fra pluss til biz ved gate? Mener jeg så 2500 SEK sist jeg fløy fra ORD.
     
  9. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, har ikke vært borti noen barnerabatt på oppgradering.
     
  10. Nanping

    Nanping Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Har kjøpt tur til Washington på det store poengsalget, men det ble "vanlige" billetter pga at det ikke var ledig, er det mulig å oppgradere billettene nå i etterkant, eller går ikke det med EB poeng billetter?
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan ikke oppgradere billetter kjøpt med kun poeng.
     
  12. Nanping

    Nanping Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Som jeg antok, takk for kjapt svar :)
     
  13. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Har en tur til Miami i mars og ser at jeg kan by fra 20.000 per passasjer for oppgradering fra Plus til Biz. Noen idé om hvor lang tid det tar å få bekreftet/avslag? Har noen poeng som går ut i slutten av november så skal jeg bruke de for å by så må de trekke poengene relativt raskt og ikke 2 dager før avreise

    Ellers så skal jeg prøve å oppgradere utreisen i skranke når vi drar, hvis det er 1990kr/hode så er jo det et godt tilbud. Er det isåfall i bagasjedrop eller ved gate? Mener jeg har sett at de hadde en egen skranke på OSL (ved siden av bagasjedrop) hvor de hadde service for en enkelt flight (new york)
     
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Du får svar om oppgradering mellom 48 og 24 timer før avreise, men jeg vet ikke når de trekkes fra konto. Oppgradering kan skje både i innsjekk, i lounge og ved gate. Ser noen skriver over her at det var en kampanje for oppgradering fra Plus til Business i august hvor det kostet 1999 SEK, usikker på om prisen er så lav til vanlig.
     
  15. asc

    asc Medlem

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan er det å få oppgradert ved innsjekk/lounge i OSL, når man har long haul-avgangen fra ARN eller CPH? Kommer fram så sent at alt sannsynligvis er tatt på gate i ARN/CPH.
     
  16. seppma

    seppma Reiseglad

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    I Miami kan man oppgrade sig ved insjekk. Gjorde det når vi fløg hjem sist, hadde plus biletter og fikk oppgradert oss to til biz. Hadde lagt inn bud på 35000 poeng person men det gik ikke gjennom. Oppgradering fra plus ri biz koster 25 0000 og fra eco til biz 40 0000 per person. Vi møtte opp på flyplassen 3. Timer føre avgang.
     
  17. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Sist jeg kom til ARN og spirte i lounge om oppgradering, fikk jeg spørsmål om jeg hadde satt meg på liste ved avreiseflyplass.. så ville prøvd meg på manuell innsjekk og hørt om småpiken på OSL kunne kontaktet ARN... tydeligvis en praksis de har, som for meg var ukjent...

    C
     
    asc liker dette
  18. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Har satt meg på oppgraderingsliste på værnes. Sjekket appen i loungen på ARN, var da oppgradert. Da var det bare å plukke opp nytt bp i servicesenteret etter passkontrollen på ARN.
    På CPH har de skrevet ut nytt bp til meg i loungen, har ikke opplevd dette i Stockholm.
     
    asc liker dette
  19. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor gikk reisen, og hva kostet dette?
     
  20. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Trd-arn-hkg 15000 poeng go til pluss.
    Trd-cph-Pek 2999 kr go til Biz.
    15000 er vanlig poengpris go til pluss.
    Har vært borti 999 og 1999 fra go til pluss for cash.
    2999 og 3999 fra go til Biz for cash.
     
    veeegard liker dette

Del denne siden