De skulle ha SEK 3990 for Plus til Biz i dag. Virket som det var standard. Ganske stivt. Da ble det 25.000 poeng istedenfor.
Du kan by fra 20k på plusgrade og da vil mann også få ca 3-4000 ekstra poeng i den nye klassen. Tar man det i gaten blir det 25k og ingenting ekstra poeng.
Hadde allerede tatt Plusgrade fra Go til Plus, men klarte ikke motstå et hakk til opp i loungen. Angrer ikke nå, over Atlanteren et sted
Hvis man er fire personer som ønsker å spørre om oppgradering ved innsjekk (Plus -> Biz) og man f.eks. har 60K/20K/20K på tre av EB-kontoene, går det greit? Eller må alle poengene trekkes fra en konto? Eller går det greit om vi balanserer slik at det blir 50K/25K/25K og man hver kan betale for en (to) oppgraderinger?
Hver enkelt kan belastes for sin oppgradering - men jeg tror det må være nok til minst en oppgradering pr konto (dvs. hvis en bare har 20K så kan du ikke i tillegg tak 5K fra en annen). Slik har det ihvertfall vært tidligere.
Jeg skal snart t/r OSL-MIA med SAS i Sas Plus. Har ca 55.000 poeng og reiser med samboeren. Ser på expertflyer at det er masse ledig i business OSL-MIA men 5 seter eller så ledig MIA-OSL. Hadde drømt om å oppgradere rimelig begge veier, hva burde jeg ha som strategi? Utreise: 20.000 per person i bud på oppgradering, og evt oppgradere for 25.000 ved innsjekk hvis jeg får nei? Eller håpe på billig oppgradering mot betaling på flyplassen? Kan jeg regne det nesten som sikkert at jeg ikke har sjans i havet på oppgradering på returen siden det er så fullt? Skal innrømme at jeg ble litt drømmende da jeg først leste om 2000kr/person for plus til biz, men det er vel ikke vanlig?
Må si meg uenig. På nattflyvning som jeg gjør i morgen København-Tokyo er det gull verdt å lande en god del mere uthvilt etter å ha sovet i biz en hvis jeg hadde sittet i go. Jeg har faktisk fulle planer for fredagen, nettop fordi jeg regner med å få en kort natts søvn noe jeg vet jeg ikke får i go. Motsatt: Å oppgradere direkteflyvningen fra Oslo til New York, gir meg selvfølgelig litt bedre øl og vin og et bedre sete å sitte i. Men det er uansett en relativt sett kort flyvning og jeg klarer fint å være våken og bruke resten av dagen i New York.
Godt poeng. Det avhenger selvsagt av prioriteringen. Når man går fra Go/Plus til Biz, så er det veldig stor forskjell på setet. Reiser man med et selskap med F, så er som regel ikke setet den store forskjellen, så der er det litt mer poeng med dagflygning når man går fra Biz til F. For da teller servicen. Men, jeg er enig med deg i det du sier.
Får man forresten tilgang til lounge når man oppgraderer? Hvis jeg så det rett så har sas plus tilgang til SAS' egne lounger (gardermoen), men ikke partnere, så ikke i Miami regner jeg med.
Det er helt sikkert noen som kan gi deg et mer detaljert svar. Men generelt har jeg skjønt det sånn at hvis du oppgraderer via plussgrade, så får du medfølgende bonuspoeng og fordeler som lounge og fast track. Men hvis du oppgraderer ved innsjekk/ i gate får du ikke med disse godene.
Har jeg tilgang til lounge i CPH om jeg oppgraderer fra M til C på hjemreise fra NRT? Skal videre til BGO i go.
Det er en god strategi Oppgradering for 25000 poeng pr. pers får du jo på gate eller i sjekkinn. Du får det neppe billigere med Plusgrade- men det koster jo ikke noe å prøve på 20000 poeng feks
Jeg oppgraderte fra Go til Plus i sjekk-inn på ORD (ORD-ARN)i fjor, da fikk jeg fast-track og lounge, men ikke poengene. Betalte fastpris 2500kr
Kan noen forklare meg følgende? Har billett i go og skal ut på reise til Europa til helgen. Eneneste mulighet for oppgradering som jeg får opp, er å betale cash? Er EBG. På mannens separate booking på samme flight, så får han opp muligheten til å betale både cash og med poeng for oppgradering? Jeg vurderte å bruke noen poeng, for å gjøre løpet mot fornyelse av EBG litt kortere, men gidder ikke betale cash.
Sikker på at EB-nummeret ditt ligger inne på bookingen? En kollega hadde samme problem, og da var problemet at nummeret manglet.