Oppgradering med poeng hos SAS.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av elgaaen, 18. jan 2015.

  1. asc

    asc Medlem

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Og Plus til Biz er fortsatt 25.000?
     
  2. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Ja
     
    asc liker dette
  3. asc

    asc Medlem

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    De skulle ha SEK 3990 for Plus til Biz i dag. Virket som det var standard. Ganske stivt. Da ble det 25.000 poeng istedenfor.
     
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan by fra 20k på plusgrade og da vil mann også få ca 3-4000 ekstra poeng i den nye klassen. Tar man det i gaten blir det 25k og ingenting ekstra poeng.
     
  5. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    3990 er standard. 2999 har jeg kun opplevd når de kjører kampanjer, gjerne på sommeren.
     
  6. asc

    asc Medlem

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    [​IMG]
    Hadde allerede tatt Plusgrade fra Go til Plus, men klarte ikke motstå et hakk til opp i loungen. Angrer ikke nå, over Atlanteren et sted :)
     
    Misterix, RoadKing, MadsVaHa and 2 others like this.
  7. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis man er fire personer som ønsker å spørre om oppgradering ved innsjekk (Plus -> Biz) og man f.eks. har 60K/20K/20K på tre av EB-kontoene, går det greit? Eller må alle poengene trekkes fra en konto? Eller går det greit om vi balanserer slik at det blir 50K/25K/25K og man hver kan betale for en (to) oppgraderinger?
     
  8. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Hver enkelt kan belastes for sin oppgradering - men jeg tror det må være nok til minst en oppgradering pr konto (dvs. hvis en bare har 20K så kan du ikke i tillegg tak 5K fra en annen). Slik har det ihvertfall vært tidligere.
     
  9. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal snart t/r OSL-MIA med SAS i Sas Plus. Har ca 55.000 poeng og reiser med samboeren. Ser på expertflyer at det er masse ledig i business OSL-MIA men 5 seter eller så ledig MIA-OSL. Hadde drømt om å oppgradere rimelig begge veier, hva burde jeg ha som strategi?

    Utreise: 20.000 per person i bud på oppgradering, og evt oppgradere for 25.000 ved innsjekk hvis jeg får nei? Eller håpe på billig oppgradering mot betaling på flyplassen? Kan jeg regne det nesten som sikkert at jeg ikke har sjans i havet på oppgradering på returen siden det er så fullt?

    Skal innrømme at jeg ble litt drømmende da jeg først leste om 2000kr/person for plus til biz, men det er vel ikke vanlig?
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    En ting er ihvertfall sikkert. Du har mer igjen for en dagflygning i biz enn en nattflygning.
     
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Må si meg uenig. På nattflyvning som jeg gjør i morgen København-Tokyo er det gull verdt å lande en god del mere uthvilt etter å ha sovet i biz en hvis jeg hadde sittet i go. Jeg har faktisk fulle planer for fredagen, nettop fordi jeg regner med å få en kort natts søvn noe jeg vet jeg ikke får i go. Motsatt: Å oppgradere direkteflyvningen fra Oslo til New York, gir meg selvfølgelig litt bedre øl og vin og et bedre sete å sitte i. Men det er uansett en relativt sett kort flyvning og jeg klarer fint å være våken og bruke resten av dagen i New York.
     
    RoadKing liker dette
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng. Det avhenger selvsagt av prioriteringen.
    Når man går fra Go/Plus til Biz, så er det veldig stor forskjell på setet.
    Reiser man med et selskap med F, så er som regel ikke setet den store forskjellen, så der er det litt mer poeng med dagflygning når man går fra Biz til F. For da teller servicen.

    Men, jeg er enig med deg i det du sier.
     
  13. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Får man forresten tilgang til lounge når man oppgraderer? Hvis jeg så det rett så har sas plus tilgang til SAS' egne lounger (gardermoen), men ikke partnere, så ikke i Miami regner jeg med.
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Det er helt sikkert noen som kan gi deg et mer detaljert svar. Men generelt har jeg skjønt det sånn at hvis du oppgraderer via plussgrade, så får du medfølgende bonuspoeng og fordeler som lounge og fast track. Men hvis du oppgraderer ved innsjekk/ i gate får du ikke med disse godene.
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer.
     
  16. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Har jeg tilgang til lounge i CPH om jeg oppgraderer fra M til C på hjemreise fra NRT? Skal videre til BGO i go.
     
  17. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det er en god strategi :)
    Oppgradering for 25000 poeng pr. pers får du jo på gate eller i sjekkinn. Du får det neppe billigere med Plusgrade- men det koster jo ikke noe å prøve på 20000 poeng feks :)
     
  18. trugrand

    trugrand Medlem

    Innlegg:
    58
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg oppgraderte fra Go til Plus i sjekk-inn på ORD (ORD-ARN)i fjor, da fikk jeg fast-track og lounge, men ikke poengene. Betalte fastpris 2500kr
     
  19. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Kan noen forklare meg følgende? Har billett i go og skal ut på reise til Europa til helgen. Eneneste mulighet for oppgradering som jeg får opp, er å betale cash? Er EBG. På mannens separate booking på samme flight, så får han opp muligheten til å betale både cash og med poeng for oppgradering?
    Jeg vurderte å bruke noen poeng, for å gjøre løpet mot fornyelse av EBG litt kortere, men gidder ikke betale cash.
     
  20. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Sikker på at EB-nummeret ditt ligger inne på bookingen? En kollega hadde samme problem, og da var problemet at nummeret manglet.
     

Del denne siden