OSL-MIA-PTY-BOS-ZRH-OSL SAS/Copa/Swiss A330/B737 C

Tråd i 'Reisebrev' startet av Herlov, 04. april 2017.

  1. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Fortsettelse Swiss 53.

    20170322_044316.jpg

    20170322_044443.jpg

    20170322_045137.jpg

    20170322_063044.jpg

    Vurdering

    Interiør: 4/6
    Service: 6/6
    Mat: 5/6
     
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Scandinavian Airlines 842
    Zurich Kloten Airport (ZRH) - Oslo Lufthavn Gardermoen (OSL)
    Onsdag 22. mars
    Avgang (rute): 1300
    Ankomst (rute): 1525
    Flytid (rute): 2:25
    Flytype: Boeing 737-700
    Sete: 1C (plus)

    20170322_122026.jpg

    20170322_134136.jpg


    Vurdering
    Interiør: 3/6
    Service: 5+/6
    Mat: 3/6

    Takk for titten!
     
    Last edited: 07. april 2017
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Flotte greier :)
     
    Herlov liker dette
  4. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Bra rapport, takker! Så litt slunken ut den Swiss C frokosten da.. kom det mer?

    Forøvrig raust av deg å kalle Plus flyvningen hjem for business ;) det var vel slik det stod på billetten tenker jeg, ser det forekommer.
     
  5. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Takk!

    Bare hyggelig! Vi fikk utdelt et frokostark, hvor vi krysset av hva vi ville ha til frokost og leverte til crewet. Jeg glemte rett og slett å ta bilde av det, for jeg var ikke i "fotografmodus" siden jeg ikke hadde tenkt å skrive reisebrev ... Jeg var ikke veldig sulten, så tok bare noe småtterier.

    Hehe, ja, jeg skrev "business" av ren vane, men bør nok korrigere det ... ;)
     
  6. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Swwiss ser veldig allright ut, mens SAS plus er jo som det alltid er ;)
    Virker som en fin tur på hjemveien også, og greit dere ikke var forsinket da så du fikk opplevd Swiss også!
     
  7. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    @Herlov Jeg vurderer å ta med min mor på first class med Lufthansa neste år til hennes store runde dag. Ser da særlig på Nord-Amerika regionen til 150k poeng, og vil denne gang prøve å unngå USA som mål. Da er det FRA-MEX som frister mest og så videre en plass. PTY er høyaktuelt. Hvordan kom dere dere ut til San Blas øyene? Har sett at det er litt forskjellige måter å gjøre det på. Har du også mulighet til å gjøre en kort vurdering av Panama City som by, og hva som er kjekt å få med seg der?
     
  8. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Vi booket en dagstur til San Blas-øyene med et lite, lokalt reiseselskap drevet av en driftig og meget hyggelig guide! Vi reiste fra tidlig fra sentrum (ca. 0530) og kom tilbake tidlig kveld (1900). Hun kjørte en syvseter-jeep, og det var full bil. Turen til havna på andre siden av "fjellet" tok en 2,5-3 timer hver vei. Fra havna ble guiden og vi fraktet fra øy til øy med en lokal båt. En meget fin tur som kan anbefales! Pris var drøye 1500,- inkludert all transport og middag. Send meg en PM hvis du bestemmer deg for å reise, så skal jeg se om jeg ikke finner ut navnet på reiseselskapet.

    Høydepunktene i og rundt Panama City er definitivt gamlebyen og Panama-kanalen. Ellers er det et par andre historiske steder og museer. Den moderne delen av Panama City er amerikanisert med mye shopping og bil. Det er ikke mulig å bade i Panama City grunnet forurensning fra båtene. Ellers finnes det også andre muligheter for dagsturer, for eksempel til Colón eller regnskogen.

    Med et par dager i byen og et par dagsturer, klarer man fint å fylle en liten uke der borte.
     
    Salvador liker dette
  9. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    For å komme seg ut til San Blas (Guna Yala) kan man også leie bil selv. Alle sier at det krever 4x4, men det er jeg nå ikke så sikker på. Bratt over fjellene er det dog... Veien er fine å kjøre på hele veien, som er asfaltert helt frem. Du forhandle frem båt-transport når kommer frem, sikkert litt dyrere om du ikke kan spansk...

    Det går også an å overnatte på en eller flere av øyene, uten at jeg har forsøkt det.

    Legg merke til at du må ha med pass for å komme inn i reseravatet - Guna Yala er en autonom region og markerer det blant ved et check-point langs veien. :rolleyes:
     

Del denne siden