Papiravis på vei vekk fra SAS-lounger?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Scandipendler, 28. febr 2017.

1. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    8,978
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tør påstå at SAS sin iPhone-app på iPad er en særdeles dårlig måte å lese aviser på.
    Blir bare blåst opp, unødvendig sorte rammer rundt og landskapsmodus støttes ikke. Prøver du å plassere en iPad med Apple sitt deksel på bordet foran deg blir du sittende med hodet på skakke.

IMG_1158.JPG

Last edited: 01. mars 2017
  2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,686
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor var det jeg klaget? Jeg mener, som @Henrik, at SAS sin iPhone-app ikke er en fullgod iPad-app. Men jada, ting blir større enn på en iPhone.

3. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Du har rett i at det ikke er 100%, men har en mistanke om at det bare er i påvente av en ny avisleser. Det går imidlertid fint å lese avisen horisontalt. Selv har ihvertfall ikke jeg noe behov for å bruke andre funksjoner på ipad'en, Ser litt dumt ut å scanne barcoden i gaten med ipad. Så en som gjorde det forleden ... hehe

IMG_7014 (002).JPG

4. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Litt tongue in cheek .. ;)

Men igjen - ja, det blir litt begrenset .. men ihvertfall ikke forbedret helt bort som enkelte andre ting.

5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,910
    Bonuspoeng:
    293
    Kan man forresten lese aviser på en laptop? Finnes det en "app" for PC? Har ikke sett det noe sted på nettsiden, men det kan jo hende det finnes likevel..

6. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    8,978
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, innså at jeg ikke hadde sjekket avisfunksjonaliteten og oppdaterte innlegget til å være litt mer generelt. Jeg sjekket bare hvordan selve appen var, og ikke avisleseren - men poenget står halvveis fortsatt. Selv om man kan bruke Readly (?) som avisleser, vil man fortsatt støte på samme problem hvis man skal sjekke en booking eller lignende. Man kunne i det minste ventet med å fjerne iPad-appen til iPhone-appen ble oppdatert til en universal-app.

kiev, LN-MOW and Travellingalf like this.
  7. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    4,941
    Bonuspoeng:
    113
    Vet ikke om Readly har norske aviser? Ser ut til å være mest svenske blader og magasiner som er støttet. Og jeg får ikke testet dette siden jeg kjører noen hvite uker, dvs uten SAS, bare rødnese og andre selskap. Prøver å få bukt med EB-avhengigheten, men jeg kommer nok til å sprekke snart :oops:
    Fun alternate fact: advarslene på appstore var nærmest skreddersydd for forumet vårt. Kanskje ikke det med infrequent/mild, men ellers stemmer listen forbausende godt:
    IMG_0139.PNG

8. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Har du vært hos legen?
    Det kan være du lider av PWS - Pandion Withdrawal Syndrome.
    Det er kjent for å skape frustrasjon, sinnssforvirrelse og uforutsigbare raserianfall mot flyplassansatte samt crew.

Beste medisin er visstnok tysk og heter LH HON.

God bedring :)

RoadKing, Edin, chipcampden and 7 others like this.
  9. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    4,941
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm. Ja, jo kan hende det. Selv om fru Kiev påstår at hun ikke merker forskjell på sinnsforvirrelsen, men det er fordi hun påstår at den har vært off the scale siden vi møttes.
    Litt usikker på den der medisinen. Er ikke LH HON de gutta som holder fast til inne på Frankfurt FCT? De med blankpussede ridestøvler, bart og skråsleik-sveis?

RoadKing liker dette
  10. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    32,771
    Bonuspoeng:
    183
    Slenger meg på denne, det er vel akkurat påvist at de smarte telefonene er på vei ut da Nokia er tilbake på banen. Gi oss i det minste mulighet for å kjøre en PDF av avisa.

kiev liker dette
  11. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    32,771
    Bonuspoeng:
    183
    Forresten så vil jeg ha tilbake Adressa i A2 format. Ikke noe som er så side-pax vennlig som den.

Joda, ser at noen kan bli litt mindre fornøyde med å ikke ha papirutgaven. Men er det virkelig noen grunn for å grine over at vi ikke får en printet utgave av den vi leste på nettbrett/tlf/skjerm dagen før? Er jo bare å innse at hele opplegget er som UK, outdated.

RoadKing and kiev like this.
  12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Ja men f... da, du bor jo allerede i Trondheim. Dette må jo være akkurat som hjemme :D

Var forøvrig en kar i F loungen på JFK med sølvsko.

13. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Weekendavisen i Danmark kjører fremdeles A2 og det slår aldri feil at jeg på de trange intercitytogene mot Fyn og Jylland havner ved siden av noen av de ytterst få jyder som leser denne type litteratur, og får intimsonen min kraftig utfordret.

14. Sindre

Sindre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Nå har vel ikke det vært poenget med papiravisene (ihvertfall de siste 10-15 årene). Man leser på nett for å bli oppdatert kjapt, men i papiravisene for å få mer dybde og innsikt.

15. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    32,771
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo samme innhold på en papiravis og en e-avis

16. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    4,941
    Bonuspoeng:
    113
    Siden denne tråden allerede har spunnet helt ut av kontroll (Mea Culpa :oops:
    Er det noen god avisaggregator for de store norske som gir tilgang bak paywall for en fornuftig pris?

17. Sindre

Sindre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Jo, men e-avisen er vel ikke tilgjengelig dagen før, slik som du skrev? Isåfall har jeg ikke fulgt med i timen. Kall meg gammeldags, men liker papiravis i ny og ne.

Del denne siden