Paypal lanserer vennebetaling i Norge

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av sam11net, 19. febr 2019.

  1. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Ja det virker jo helt useriøst at de sperrer kortet sånn uten videre og venter på at vi skal ringe inn. En annen ting er den latterlig lange behandlingstiden. Ganske merkelig praksis å sperre kortet mens de skal vurdere kredittverdighet vår eller hva de enn skal undersøke. Det får jo en del konsekvenser for oss som bruker det aktivt og har hotell/ flybestillinger...
     
    Last edited: 11. mars 2019
    Malmo liker dette
  2. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Dere som har fått Amexen sperret og må sende lønnslipp etc, er dere nye Amex-kunder eller har dere hatt kortet lenge? Pussig å skulle gjøre det der hvis man har vært kunde lenge og har god historikk med dem generelt.
     
  3. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    1,281
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg lurer på hva de forventer å finne på kontoutskriften? I hvert fall ikke hva folk bruker penger på :confused:
     
  4. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Har hatt kortet mitt siden siste uken november/ begynnelsen av desember. Så er litt sent med kredittsjekk nå;)

    Når jeg ringte inn til Amex ble jeg satt over til kredittavd. Hun jeg snakket med kunne fortelle at det var en annen avdeling enn kreditt som hadde sperret kortet. Hun hadde ikke innsyn i begrunnelsen eller hva de vil se nærmere på. Eneste hun kunne si var at det ikke skyldtes noe med bruksgrensen min eller utestående beløp...
     
    Last edited: 11. mars 2019
  5. 91559226

    91559226 Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Samme skjedde meg for en tid siden. Etter litt om og men kom det fram at årsaken var betaling til privatkonto med trekk fra Amex-kortet. Det er nok det de ikke liker.
     
    NoLimit liker dette
  6. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Ok, men det betyr jo da at Paypal sin vennebetaling ikke må brukes med Amex da?
     
  7. 91559226

    91559226 Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, jeg er helt sikker på at det mest fornuftige er å ikke benytte seg av vennebetaling med Amex som trekk.

    Selv har jeg har ikke tatt sjansen på å benytte kortet til slike overføringer etter at det ble stengt i ei drøy uke. Gidder ikke ta risken på at kortet sperres permanent, evt andre sanksjoner som de kan finne på.
     
    NoLimit liker dette
  8. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Da må PayPal ta bort støtten for AMEX. Vi som forbrukere må kunne få lov å bruke kortet hvor AMEX er støttet og så lenge det ikke er til å skape kunstig forbruk.
     
  9. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis Amex ikke vil at folk skal bruke vennebetaling gjennom Paypal så bør de sperre for denne tjenesten på generell basis istedenfor å sperre kontoene til folk på grunn av mistanke om brudd på vilkår. Uten at jeg har sjekket det i detalj så vil jeg tro at vennebetaling ikke er et brudd på vilkårene før man faktisk får pengene tilbakeført fra vennen som kontanter, gjennom vipps eller lignende...
     
  10. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Tror Amex får det travelt om dagen hvis de skal sperre alle brukere som har prøvd ut vennebetaling i det siste...

    Og det er faktisk helt latterlig dårlig kundebehandling å holde på slik! Hadde det ikke vært for CT opptjening hadde jeg aldri i livet vært kunde hos et slikt selskap.
     
  11. MaddyX

    MaddyX Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Det samme har skjedd med meg etter en venneoverføring i PayPal. Har nå sendt inn en masse dokumentasjon. Har ikke vært mulig å få tak i kredittavdeling i Amex. De måtte ringe meg. Har ventet i 4 dager før de tok kontakt. Kortet har vært sperret i ca. 10 dager. Dette er jo helt vilt. Det er godt jeg ikke var på ferie med kun Amex i lomma :)
     
  12. MaddyX

    MaddyX Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Det er jeg helt enig i. Det blir for dumt.
     
  13. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg regner med at du åpnet opp kortet igjen og du har fortsatt med vennebetaling uten problemer?
     
  14. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Mitt kort er også sperret. Amex Sverige sier jeg må avvente en oppringning fra Amex Brighton. Har nå ventet i 11 dager, og etter tre purringer har ingenting skjedd i saken... dette grenser til særs pinlig kundebehandling fra amex side
     
    Logiflyer and NoLimit like this.
  15. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Lurer på om jeg må revurdere å bruke Amex på Kiwi litt senere i kveld, kan jo ende opp med sperret kort! ;) Men mangler 30k for CT...

    Ufattelig dårlig at de ikke kan klare å kommunisere dette ...
     
    jonaseika liker dette
  16. MaddyX

    MaddyX Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hvor lang tid tok det før de åpent kortet igjen?
     
  17. jonaseika

    jonaseika Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg brukte vennebetaling får en uke siden også, bare betalte 200kr.
    Ikke sperret kortet mitt enda.
    Makan til dårlig kunde behandling ovenfår derre andre.
     
  18. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Mitt ble sperret lørdag 2. mars eller noen dager før. Sendt inn dokumentasjon sist uke men fortsatt ikke hørt noe tilbake. Prøvde å ringe dem i dag men der var det kaos på kredittavdelingen og ba meg ringe opp igjen senere, får prøve på nytt imorgen.
     
    jonaseika liker dette
  19. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis det drypper inn flere tilsvarende rapporter i forhold til Amex så kan det godt være at jeg terminerer kortet mitt.

    Å ha Amex blir jo like dumt som å sette i ett fly uten garanti for at det er fylt nok drivstoff til å gjennomføre flyturen :confused:
     
    NoLimit and morpheus77 like this.
  20. 91559226

    91559226 Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Først tok det ca 1 uke før jeg fant ut hvorfor kortet var sperret, orket ikke køtiden på kundesenteret da jeg ble sendt fra person til person. Da grunnen endelig dukket opp tok det ca 1 uke fra papirene ble sendt inn til kortet ble åpnet. Måtte love på tro, ære og alt det derre at jeg aldri skulle overføre til privatkonto igjen.
     

Del denne siden