Payr gjenoppstår...

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av jer, 15. okt 2020.

  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Bare 1% over 20 laken??? :eek:..... Det er jo rått hvis jeg betaler ett stort beløp på en 30 poeng premium kampanje til Amex :cool:
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    De tar ikke amex dessverre
     
    Maggie liker dette
  3. kobegwapo

    kobegwapo Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Break even dvs er 50k nok, er det så?

    Om du betale en regning --> 50,000*.01= 500 --> 7500 poeng

    Poeng fra kort 50,000/100 = 500*15 = 7500 poeng
     
    Spielhaug liker dette
  4. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Du får akkurat samme regnestykke med både 20K og 100K. Det er ingen «break even» her (såfremt man er på høyeste nivå selvfølgelig).

    Betaler man en regning på 50K utgjør dette som du skriver 500kr i gebyr. Har man kort som gir 15p/100kr vil dette gi en pris på 15p/krone (eller ~6,7 øre pr. poeng). Om man betaler 100K (1000kr i gebyr) eller 20K (200kr i gebyr) vil gi samme resultat.

    Til sammenligning «koster» det 7,4 øre pr. poeng å konvertere Trumf til EB, altså bittelitt billigere via Payr.
     
    JanVidar83 liker dette
  5. BDUflyer

    BDUflyer Medlem

    Innlegg:
    134
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Men det er vel bare helt frem til SEB bank oppdager det og sperrer for poengopptjening via Payr...
     
    Maggie liker dette
  6. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Siden Payr nå tar gebyr så kan det jo være bruken er såpass mye lavere at det går under radaren. Helt til en idiot ringer kundeservice og spør :-D

    Hvis du nå holder på med husbygging, har kjøpt deg ny bil eller whatnot, så er kanskje tidspunktet riktig for å betale den via Payr. Hvis den er stor nok og du bruker DNB MC med eurobonus så har du kanskje 20.000 statuspoeng ekstra også. 2000 kr i gebyr for 30.000 eurobonuspoeng? Det er kanskje ikke de billigste poengene du får tak i..

    En annen mulighet er når det er dobbel poeng-kampanje med SAS Mastercard. Da snakker vi 100.000 i regninger = 1000 kr i gebyr for 30.000 eurobonuspoeng. Det må sies å være en god deal.

    Jeg er enig i at det er litt i gråsonen for om det er verdt å betale gebyret med 15 poeng per hundelapp. Det kan jo også være det som dytter deg over i en ny flypremium-kategori hvis det er viktig for deg.

    For min egen del ser jeg at antall poeng siste 12 måneder nå er så lav at jeg mister min biz-for-go tidlig neste år.. som ikke gjør så mye vondt siden jeg aldri fikk biz for go. Langdistanse (Miami) var jo håpløst å finne. Vi fikk riktignok brukt Plus for Go to ganger..
     
    Maggie, Kaffen and jonss like this.
  7. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Glapp litt, mente MC Premium ;)
     
    Xflipper liker dette
  8. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,529
    Bonuspoeng:
    93
    Fekk mail frå Payr i går, og det er i allefall tydelig at dei veit at bonusjegere benytter denne tjenesten:

    "Nytt i denne versjonen er at du igjen kan få bonuspoeng når du betaler regninger i Payr. "

    Har forøvrig testa med både Widerøe Visa og SAS MC og kan (som andre) bekrefte at begge kort gir bonuspoeng gjennom Payr og om det er ei grense pr transaksjon så er den vesentlig høgare enn den har vore før :)
     
  9. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Skal tro om de har avtalt dette med x antall kredittkortutstedere?

    Om ikke, er det i alle fall ganske frist av Payr å melde dette "out in the open".
    Vil anta det er en relativt enkel sak å sperre bonusopptjening på disse transaksjonene for f eks SEB.
     
    oleredv and Maggie like this.
  10. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke skjønt gebyrstrukturen. Det aktuelle gebyrnivået (2 eller 1%) skal gjelde "totalbeløpet". Betyr dette at man betaler 2% inntil det aktuelle nivået er nådd, for deretter å få tilbake 1% for de første 20.000?

    Eller betaler man 2% for de første 20.000 og 1% for overskytende?

    Sistnevnte blir litt for dyre poeng for min del, mens førstnevnte må sies å være innenfor det akseptable.
     
  11. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,529
    Bonuspoeng:
    93
    Eg testa med to regninger som totalt sett passserte 20 000. På den første betalte eg 2% gebyr, mens på den andre (som gjorde at 20 000 blei passert) så betalte eg 1%. Så det er frå du passerer grensa som teller.
     
    Last edited: 20. okt 2020
  12. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Den første regningen, hvis den er på 20.000, får også 1%. Hvis noen var i tvil. Deretter vil du holde deg på 1% så lenge de siste 30 dagene totalt (inkludert regningen du legger inn) er på minimum 20.000 kr
     
    OleMarius and holmen like this.
  13. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Kun eFaktura eller kan en legge inn faktura manuelt?
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,550
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk opp mulighet for å legge inn manuelt.
     
    indahla liker dette
  15. Trykkern

    Trykkern Medlem

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    28
    Vil det altså si at dersom man alltid betaler over kr 20.000,- pr. måned vil det hele tiden koste 1%?
     
  16. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Så langt jeg kan forstå, ja
     
  17. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Slik jeg også forstår det, men har du mange mindre, så blir det 2% frem til totalen ticker 20K eventuelt om en regning tar deg over terskelen
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,673
    Likes mottatt:
    32,527
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kan ikke begripe at dette er noe å spekulere mer i???
    Gratis poeng gjennom Payr er død. Konseptet var ikke overraskende ikke levedyktig.
     
    Jeanette liker dette
  19. bglio

    bglio Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk mail idag om betatesting før offisiell relansering. Man kan igjen få bonuspoeng for å bruke de, men nå mot gebyr. Klippet fra hjemmesiden deres under:

    *********
    For å dekke noen av kostnadene selskapet har i forbindelse med betalingene som gjennomføres i appen, påregner Payr et gebyr på alle transaksjoner.

    Under finner du satsene per 1. september 2020. Gebyrene beregnes i prosent av transaksjonens totalbeløp, og gjelder løpende per 30 dager. Gebyrberegneren i appen ser på når en betaling ble registrert til betaling i appen, uavhengig av forfallsdato.


    Betalingsbeløp

    Gebyr
    NOK 0- 2.500

    3%
    NOK 2.501- 20.000

    2%
    NOK 20.001- 500.000

    1%


    Retur av betalingsoppdrag: 60 NOK

    Her kan du lese mer om retur av betalingsoppdrag



    Unntak:

    • Om du har tatt personlighetstesten i appen får du kun 2% gebyr på betalinger mellom NOK 0 og 2500.
    • Alle betalinger med tjenesten PayLater er unntatt transaksjonsgebyrer. Andre gebyrer kan påfalle.
    **********************

    Hva tenker folk - er det fortsatt verdt det? regning på 25000,- genererer et gebyr på 250,-, men man får jo tellende poeng mot CT/SASFP
     
  20. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden