Poeng ved oppgradering til SAS Plus

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Sikiduck, 09. juni 2017.

  1. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    Dette står inne på plusupgrade siden

    " Note that all benefits of SAS Plus & SAS Business will be added to your booking if you are upgraded except for the baggage allowance, which will be as in your original booking." her burde det iallefall vært nevnt
     
    Petter B-C liker dette
  2. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    Det er bare å krangle på dette, i mine øyne er det krystallklart at de ikke kan gjemme seg bak noe her. De sier eksplisitt og konsekvent SAS Plus, og ikke noe annet i alle reklamer og i vilkårene.

    Når de gjør et poeng av å skille mellom Plus Saver og Plus ellers, kan de ikke la være å gjøre det her og forvente at man skal skjønne det.
     
  3. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    På SAS Sales Info, som er informasjon til reisebyrå(agenter), står det tydelig hvilken bookingklasse man oppgraderes til med Plusgrade.

    De kunne med letthet har kjørt klipp/lim av den teksten på de åpne nettsidene - og all diskusjon hadde vært lagt død. Når de velger å ikke gjøre det, tyder det på at de anser fordelen ved å bedrive villedende markedsføring som større enn ulempene.

    Jeg klaget, fikk avslag, klaget på nytt og viste til ordlyd - endte opp med å få medhold. Det var Go ---> Business, så betydelig flere poeng.

    Inntil de helt tydelig presiserer ordet 'Saver' eller tydeliggjør bookingklassene man minimum oppgraderes til, har man en god sak.

    Klag, få avslag, klag igjen - klag og nødvendig til forbrukermyndigheter for villedende markedsføring.
     
    Last edited: 16. juni 2017
    Henrik, Petter B-C, wilco and 4 others like this.
  4. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    717
    Likes mottatt:
    3,692
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har klagd (Go->Business til ORD), fått avslag, klagd på nytt, og venter på nytt svar.

    Hadde også noen flighter i fjor sommer, men det er vel litt seint å klage nå... var ikke klar over "problemet" før jeg så det nevnt her :D
     
  5. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    havner alle bids, alltid i sas plus saver, og de andre i bis saver? det er jo.. ikke så stas
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis SAS har begynt å innse sin brøler her så er det jo bare å kjøre på.
    Egentlig utrolig at de tryner på en slik sak.
     
  7. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Her er mitt svar:



    We are pleased to inform you that the points you requested have registered to your account.


    Kindly note that as per SAS policies, passenger has upgradedfrom O to A class so passenger is eligible to receive points as per A class, which in this scenario points has been correctly registered to account.


    Points eligible for accrual will be credited to your account according to the rules specified in the EuroBonus Membership Conditions.


    For more information please visit our website:

    http://www.flysas.com/en/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/#tab4



    Altså, hva faen er det de snakker om? Har fått for lite poeng. Har fått for Plus Saver men det driter de i.
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det de sier er at du har fått poeng for klasse A og du har blitt oppgradert fra O.
    Mao billig billig til Plus Saver.
    Typisk blabla svar...
     
    Sikiduck liker dette
  9. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    jeg fikk denne etter å ha henvist til at de ikke nevner saver med ett ord noe sted.. jaja får prøve en runde til


    Thank you for your request for retroactive EuroBonus points.


    We can understand your concern, but Business class also difers with the class of service. As your ticket was booked in Z with class and the points has already been registered correctly.


    Points eligible for accrual will be credited to your account according to the rules specified in the EuroBonus Membership Conditions.


    For more information please visit our website:

    http://www.flysas.com/en/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/#tab4
     
  10. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    Sleng inn en post på SAS sine Facebook-sider og spill dum - spør om det er det samme når det står Plus vs. Plus Saver. SAS kommer til å svare "nei, det er ikke helt det samme - Plus er blant annet mer fleksibel enn Plus Saver" eller noe annet blabla. Poenget her er at SAS vil bekrefte at de ikke er helt det samme.

    Så ville jeg svart SAS på avslaget og fortsatt sagt at de ikke forholder seg til hva de har reklamert for og hvilken tjeneste man har kjøpt. Så hadde jeg dratt saken inn til Forbrukerrådet for å få de til å kikke på det, og inkludert ovennevnte Facebook-post med nok en bekreftelse på at SAS skiller mellom Plus og Plus Saver, og når Forbrukerrådet kommer med et svar på at dette ikke ser bra ut, hadde jeg dratt SAS inn for aktuelt klageorgan (Flyklagenemda?).

    For en gjeng altså...
     
    DanH, Upsaker and Kristian like this.
  11. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Førstelinjesvar er spesialtrente klageavslagere med erfaring fra lisenskontor, forsikringsbransjen, parkeringsbransjen etc. Slike svar er uten substans og veldig sjeldent relatert til det man faktisk skriver.

    Ikke mist motet!

    Forfatt en ny klage, gjerne til EBG/EBD-mail hvis man har tilgang der, og stå på kravet. Påpek hulheten i det første svaret og be om en konkret redegjørelse for det som åpenbart fremstår som villedende markedsføring. Det er beviselig flere som har fått kreditert poeng iht. full Plus/Business, så praksisen eksisterer - men førstelinjen stritter i mot.
     
  12. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Sendte mail på dette, fikk svadasvar om at jeg hadde fått riktig. Svarte igjen i en litt tøffere tone, og etter det har det vært tyst...
     
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,746
    Bonuspoeng:
    293
    .... venter fortsatt på svar på min andre mail
     
  14. torfje

    torfje Nytt Medlem

    Innlegg:
    45
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Eg flydde EWR-CPH i går og oppgradering til sas plus gjekk gjennom noen dager før, på gaten blei eg igjen oppgradert til sas business. Har eg rett på sas business eller plus sin poengsum?
     
  15. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Da får du poeng for pluss
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    De prøver å tie deg ihjel. Du må si du er Bergenser, så skjønner de at det ikke går an :) ;)
     
  17. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Og der fikk jeg overført resterende poeng :)
     
    DanH, Shyneno and Xflipper like this.
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Så bra :), skal man håpe dette innebærer presedens?
     
  19. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Jeps. Når du har sendt en 5-6 mails, så kommer point...
     
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,746
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke fått Mail, men plutselig har jeg fått 6250 poeng
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden