Poeng ved oppgradering til SAS Plus

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Sikiduck, 09. juni 2017.

  1. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,789
    Bonuspoeng:
    93
    Får dere oppdatert poeng for flighten, eller kommer det som en egen linje med ekstra poeng under Account activity?

    Jeg har fått 5000 "SAS Special AccrualPoints Earned" som jeg ikke aner hva er; for øvrig postet som Basic også men det er jo ikke godt å vite om det er riktig eller feil...
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Man får aldri den opprinnelige poengsummen, det er bare én linje for den oppgraderte reisen.
     
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har også kjørt en runde på to oppgraderinger. Fikk svar etter en uke om jeg kunne gi dem Booking referansen, som de fikk nå, så gjenstår det å se hva de gjør. Jeg har god tid jeg, kan sikkert ta noen timer i telefonen også, samt daglig e-post korrespondanse.
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Er det ebretro disse går til?
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det tror jeg ikke.
    De har jo flydd med oppgradering via plussgrade.
    Så nye mail har nok ikke ebretro klart å komme seg ned i bunken til...
     
  6. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    FY faen. Jeg sendte mail forrige gang og ba dem vise hvor det sto Plus Saver og sa jeg skulle gå til forbrukerrådet om de ikke ordnet noe nå. Sendte de 5 mailer. Får faen fortsatt samme SVADA SVAR JO HVA SKJER?!

    Dette skrev de nå:

    Thank you for your reply.


    We are pleased to inform you that the points you requested have already been registered according to the upgraded booking class (A).


    For more information regarding points for different booking classes, please visit the link below:


    http://www.flysas.com/en/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/#tab4

    Points eligible for accrual will be credited to your account according to the rules specified in the EuroBonus Membership Conditions.

    For more information please visit our website: www.flysas.com/en/uk/EuroBonus



    Altså er det f*** hakk i platen på dem? Dette svaret har jeg fått sånn fire ganger nå.

    Beklager banneord, men begynner å bli irritert. Spurte dem til og med på veggen på Face om plus og plus saver var det samme (noe de sa det ikke var), sendte screenshot men likevel får jeg svada i retur.
     
    Last edited: 30. juni 2017
    Shyneno liker dette
  7. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sliter fortsatt med å få poeng for Business som jeg mener jeg har krav på.. samme hva jeg argumenterer med får jeg "copy & paste" arrogant svar tilbake,
    har nå sendt inn sak til Flyklagenemda.. 7-8 måneder estimert behandlingstid... Får leve i spenning:)
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat samme her. Jeg copypaster tilbake og får det samme svaret i retur..
     
  9. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis man ser på det fra en positiv side, betyr det at man har gyldig grunn til å reise enda mer for å opptjene poeng/status!;)
     
    Kristian and Eddie47 like this.
  10. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183
    liten oppdatering, sendte klage til flyklagenemda. nå har SAS svart, stort sett det samme som ebretro:


    ""xxxx hadde en SAS Plus billett på SK907 og SK908 den 13 og 19 mai 2017.
    Han søkte om oppgradering til Business klasse på begge avgangene og fikk dette bekreftet.

    Klager har fått nye billetter utstedt fra P-klasse (SAS Plus Saver) til Z- klasse (SAS Business Saver) og har sittet i business kabinen begge veier.

    P-klasse utgjør 4000 bonuspoeng i opptjening en strekning fra Oslo til Newark. Klager ble booket om til Z- klasse etter bekreftet oppgradering fra Plus til Business og tjente 6000 poeng pr strekning. Han krever 9000 poeng pr strekning som er opptjening i de høyeste business klassene.

    Ved oppgradering fra SAS Plus til Business er det alltid Z-klasse som blir booket. På SAS hjemmeside under «Terms & ConditiO.ns», står blant annet dette:

    • The new ticket class of the upgrade app les as the basis for earning points. Points earned on an upgrade are Eu_roBonus points. hen you are upgraded, you cannot earn points from any ot er requent flyer programs, even if another loyalty program membership number is assigned to your original reservation.

    • Upgrades to SAS Plus and Sas Business include Business check-in, SAS Fast Track. SAS Lounge access and priority boarding, as well as extra comfort and meals onboard.


    Vi informerer om at det opptjenes poeng i forhold til den nye booking klassen og at en oppgradering til Business klasse inkluderer business klasse kabin og tilhørende fasiliteter på flyplassen.
    Vi mener at SAS i dette tilfellet har informert korrekt og kan derfor ikke imøtekomme klagers krav om mer poengopptjening i dette tilfellet. ""

    Jeg svarte:

    Som SAS selv påpeker i sitt tilsvar så har de to forskjellige produkter "SAS Business" og "SAS Business Saver". Jeg som kunde har ingen forutsetning eller mulighet å forstå att man blir oppgradert til "Business Saver"(med lavere opptjening) når det konsekvent på hjemmeside og i T&C står annonsert som oppgradering til "SAS Business"


    Så blir det opp til nemda og avgjøre. mye styr for 6k poeng.. men er man bonusjeger så er man det :D
     
    Kristian, Chrisbgg, Eddie47 and 7 others like this.
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Bra du kjører løpet. Spennende!
     
  12. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    For min del løste det seg med to mails, heldigvis...
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg endte opp i en evig loop hvor både SAS og jeg svarte det samme tilbake til hverandre. Jeg ga opp..
     
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,187
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sendte to mailer ... fikk svar på den første om at det var Plus saver jeg var oppgradert til ...
    Svarte med kopi av Mail hvor det sto spesifikt at jeg var oppgrader til SAS Plus ....den mailen har jeg aldri fått svar på, men jeg har fått poengene ...
     
  15. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har også fått full pott når jeg har klaget.. Har faktisk bare vist til at dette fikk jeg jo forrige gang, og med kopi av den mail.

    Men regner med de nå endrer på T&C, siden nå er juridisk sikkert inne i bildet, da det er en sak for Flyklagenemda..

    Men saken er jo grei. Det reklameres for SAS Business.. IKKE SAS B Saver...

    C
     

Del denne siden